Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-26@09:14:14 GMT

درخشش پرثوآ کاران استان در مسابقات کشوری

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۸۹۹۶۶۰

درخشش پرثوآ کاران استان در مسابقات کشوری

به گزارش برنا؛ پرثوآ کاران استان خراسان شمالی که برای حضور در مسابقات کشوری عازم شیراز شده بودند با کسب مدال‌های مختلف فردی و عناوین تیمی با دست‌پر به استان بازگشتند. در این مسابقات بیش از 600 ورزشکار از 15 استان مختلف حضور داشتند.

در رده نونهالان مهدی آغاسی در وزن 32 کیلوگرم مقام سوم، محمدحسین حضرتی در وزن 35 کیلوگرم مقام دوم و سید محمدطاها علوی در وزن 38 کیلوگرم مقام دوم را کسب کردند، در این رده مقام سوم تیمی کشور نیز توسط ورزشکاران استان کسب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در رده نوجوانان نیز محمدجواد خدادادی در وزن 38 کیلوگرم مقام سوم، نیما اکبری در وزن 41 کیلوگرم مقام سوم، محمدحسین آریان در وزن 45 کیلوگرم مقام دوم، میلاد اصغر زاده در وزن 51 کیلوگرم مقام اول و امیرمهدی کمالی در وزن 58 کیلوگرم نیز مقام سوم را کسب کردند، نوجوانان استان مقام دوم تیمی کشور را نیز کسب کردند

 طی این مسابقات در حرکات ریتمی گروهی نیز تیم استان مقام اول کشوری را کسب کردند

پرثوآ یک لغت ایرانی از ریشه پرثوه به معنای پهلوان است. این رشته برای اولین بار در سال ۷۹ تحت عنوان یک‌رشته رزمی ایرانی مطرح شد. در سال ۸۳ در زیرمجموعه ورزش زورخانه‌ای فعالیت خود را دنبال کرد و از سال ۲۰۱۱ به‌عنوان یکی از رشته‌های ورزش زورخانه‌ای فدراسیون جهانی ورزش‌های همگانی شناخته شد. این رشته از فنون رزم ایرانی باستانی نشأت‌گرفته است. به‌بیان‌دیگر پرثوآ تلفیقی از کشتی پهلوانی ایرانی و فنون رزمی باستانی است که با نواختن ضرب‌آهنگ اجرا می‌شود.

ولی حصاری، سرمربی تیم پرثوآ خراسان شمالی وضعیت این رشته در استان را خوب ارزیابی کرده و گفت که " از سال 90 این رشته زیر نظر هیات ورزش‌های همگانی فعالیت خود را آغاز کرده و حمایت‌های خوبی نیز از طرف این هیات و اداره کل ورزش و جوانان انجام‌شده است. در حال حاضر بیش از 150 هنرجو در استان مشغول فعالیت هستند و وضعیت تمرینی مناسبی نیز در جریان است".

حصاری ادامه داد "تیم پرثوآ خراسان شمالی هرساله در مسابقات کشوری جزو سه تیم برتر کشور است ، بر همین اساس مقدمات آن انجام‌شده تا در صورت موافقت فدراسیون سال آینده میزبان این مسابقات در استان باشیم".

 

انتهای پیام./

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان باستانی خراسان شمالی کشتی وزن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۸۹۹۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه درخشش بیرانوند در قطر/ ملی پوش تراب به مرحله شوت آف رسید

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات قهرمانی فدراسیون جهانی و آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک پاریس از ۳۱ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ماه با حضور ۴۳۳ ورزشکار از ۸۳ کشور در دوحه قطر در حال برگزاری است که در سومین روز از این مسابقات در اهداف پروازی و پس از پایان دور مقدماتی تراپ و برگزاری ۵ راند طی سه روز، محمد بیرانوند با امتیاز ۱۲۱ راهی مرحله شوت آف شد.

در همین بخش محمد حسین پرورش‌نیا ۱۱۸ امتیاز و بابک یگانه ۱۰۷ امتیاز را ثبت کردند.

تیم ملی ایران با ۷ تیرانداز در این مسابقات حضور دارد. مرضیه پرورش‌نیا، شیوا فرح‌پور، بابک یگانه، محمد بیرانوند، محمدحسین پرورش‌نیا در تراپ و علی دوستی و امیرمحمد دادگر در بخش اسکیت نفرات اعزامی به قطر هستند.

کد خبر 6086605

دیگر خبرها

  • انتخابی جام جهانی چین/ درخشش مدال طلا بر گردن علی خورشیدی
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • راهیابی ۲ کشتی گیر نونهال آباده‌ای به مسابقات کشوری
  • درخشش ورزشکار چهارمحالی در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش ورزشکار چهارمحال و بختیاری در مسابقات قایقرانی کشور
  • درخشش کاراته‌کاهای کرمانی با پنج مدال
  • درخشش معلم و دانش آموزان گناوه ای در جشنواره سفیران سلامت
  • ادامه درخشش بیرانوند در قطر/ ملی پوش تراب به مرحله شوت آف رسید
  • درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری