Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-30@18:03:19 GMT

معرفی مقصران مرگ نوزاد نارس در بیمارستان

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۰۰۰۵

معرفی مقصران مرگ نوزاد نارس در بیمارستان

به گزارش پارس نیوز، 

رسیدگی به این پرونده از مهر سال 96 کلید خورد. زن جوانی در آغازین روزهای 9 ماهگی بارداری خود به‌دلیل پارگی کیسه آب در یکی از بیمارستان‌های مرکز تهران بستری شد و با عمل جراحی سزارین زایمان کرد. نوزاد دختر با علائم طبیعی به دنیا آمد و یک روز پس‌ از زایمان به‌همراه مادر از بیمارستان ترخیص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرایط عادی بود اما در سومین روز، نوزاد به‌خاطر زردی شدید در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان بستری شد. ساعاتی از حضور این خانواده در بیمارستان نگذشته بود که دختر کوچولویشان حالش رو به وخامت رفت و در کمتر از نیم روز داخل دستگاه تسلیم مرگ شد.

با شکایت والدین این نوزاد، پرونده‌ای در شعبه دوم دادسرای ناحیه 19 تهران تشکیل شد و با توجه به اینکه مرگ دختر کوچولو مشکوک به‌نظر می‌رسید، خانواده وی خواستار کالبدشکافی جسد و تعیین علت دقیق مرگ شدند. این در حالی بود که دو پزشک و مسئول شیفت شب اتهام‌های وارده را قبول نداشته و خود را بیگناه می‌دانستند. به این ترتیب جلسه کمیسیون پــــــــــــــــزشکی با حضور 5 کارشناس از پزشکی قانونی، متخصص اطفال و نوزادان و دو پزشک متخصص عفونی اطفال تشکیل شد و اعضای کمیسیون پس از بررسی مدارک بالینی و اظهارات طرفین اعلام کردند که پزشک شیفت به‌دلیل ترخیص زودتر از موعد نوزاد به میزان 10 درصد، پزشک مسئول به‌خاطر عدم پیگیری بموقع وضعیت بیمار و مسئول فنی شیفت شب بیمارستان به‌دلیل نبود فرآیندهای لازم و مستندسازی، هر یک به میزان 5 درصد مقصر هستند.

صدور کیفرخواست علیه سه متهم

براساس نظریه کمیسیون 5 نفره پزشکی قانونی، کیفرخواست پرونده با عنوان قتل غیرعمدی ناشی از قصور در امر پزشکی صادر و برای رسیدگی به شعبه 1043 دادگاه کیفری 2 تهران به ریاست قاضی محبوب افراسیاب ارسال شد. قاضی شعبه پس از بررسی شواهد و مدارک و شنیدن دفاعیه و اظهارات طرفین، پزشک شیفت را به پرداخت 10 درصد، پزشک مسئول(متهم ردیف دوم) و مسئول فنی شیفت شب بیمارستان را به پرداخت مجموع 10 درصد(هر کدام 5 درصد) دیه کامل زن مسلمان ملزم کرد. همچنین هر یک از متهمان از جنبه عمومی جرم نیز به پرداخت 9 میلیون تومان جریمه نقدی به‌عنوان مجازات جایگزین یک سال حبس محکوم شدند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: بارداری عمل جراحی زایمان بیمارستان نوزاد خانواده مرگ والدین پزشک پزشک متخصص قتل دیه زن مسلمان جرم حبس بیمارستان پزشک زایمان مرگ نوزاد پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد

فرمانده انتظامی شوش گفت: درگیری دو دانش‌آموز در شهرستام شوش منجر به قتلی یکی از آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد محمدی‌نسب اظهار کرد: روز گذشته دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان و با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش خاطرنشان کرد: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

کد خبر 749436

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • امسال و سال آینده رزن ورودی بهورز خوبی خواهد داشت
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • فوت یک پزشک بر اثر مصرف مشروبات الکلی!
  • یا اضافه کاری یا اخراج، پاسخ بیمارستان به اعتراض پرستاران
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • دهم خرداد ماه، انتخابات نمایندگان احزاب در کمیسیون ماده ۱۰ برگزار می‌شود
  • جریمه میلیاردی برای پزشک متخلف در اردبیل صادر شد