Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@06:55:48 GMT

بازرسی‌های متعدد از داروخانه‌ها صورت گرفته است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۰۱۶۲

بازرسی‌های متعدد از داروخانه‌ها صورت گرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز قزلباش شامگاه شنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار، به بازرسی از داروخانه و بحث تأمین دارو اشاره کرد و افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ قلم دارو وجود دارد که در بخش بستری و سرپایی مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی تعداد داروخانه‌های استان زنجان را ۱۰۸ داروخانه اعلام کرد و ادامه داد: ۷۰ داروخانه از این مجموع در شهر زنجان فعال است که ۲۸ شرکت کار توزیع دارو را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان بر بازرسی‌های متعدد از داروخانه‌ها تأکید کرد و گفت: عرضه داروی قاچاق و داروی تاریخ گذشته و عدم حضور مسئول فنی بیشترین موارد تخلف است.

قزلباش از تشدید بازرسی از داروخانه‌ها خبر داد و افزود: در راستای این اقدام ضمن تشکیل یک گروه، از انجمن و تعاونی داروسازان هم کمک گرفته می‌شود.

وی به وجود یک پایلوت نیمه‌کاره در کنار دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان برای تولید مواد اولیه دارو اشاره کرد و افزود: فاز نخست این پروژه نیاز به ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای تکمیل شدن دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: زنجان قطب نانو فناوری دارویی کشور است و زنجان منابع انسانی و تخصص موردنیاز این فناوری را دارد.

قزلباش دغدغه اصلی دانشگاه‌ها را تأمین دارو اعلام کرد و افزود: منابع و خود دارو دو جزء دخیل در حل این مشکل است که کمبود نقدینگی مهم‌ترین بخش آن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان به پیش‌بینی تمهیدات موردنیاز برای تأمین نیازهای دارویی اشاره کرد و گفت: این مشکل در بخش سرپایی از طریق برون‌سپاری حل‌شده ولی در بخش بستری نیازها از طریق دانشگاه تأمین می‌شود.

قزلباش ابراز کرد: حق فنی یکی از موارد موردبحث در داروخانه است و تغییرات قیمتی روی‌داده در داروها یکی دیگر از موارد بحث‌برانگیز است.

کد خبر 4359595

منبع: مهر

کلیدواژه: تنظیم بازار سازمان غذا و دارو بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد گرگان خرم آباد شهرکرد دهه کرامت یاسوج شیراز خطبه های نماز جمعه زلزله مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش خبرگزاری مهر، فرشته میرزازاده، با اشاره به اقداماتی که با پیگیری‌های مکرر در جهت بهبود مشکلات حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و تأمین این اقلام صورت گرفته است، گفت: حقوق گمرکی از ۴ به یک درصد کاهش یافت.

وی افزود: متأسفانه در سال جاری، به دنبال تغییرات و تصویب قانون بودجه سال ۱۴۰۳ در مجلس شورای اسلامی، به دنبال افزایش نرخ مالیات بر ارزش افزوده از ۹ به ۱۰ درصد بر روی خریدهای داخلی تولیدکنندگان مواد اولیه، افزایش بهای API نهایی اجتناب ناپذیر است.

میرزازاده ادامه داد: پُر واضح است که با وجود همه تلاش‌ها و اقدامات مثبت انجام شده و دستاوردهای حاصل شده، همچنان چالش‌هایی وجود دارد که ماحصل ضعف حمایت و پشتیبانی مالی، قانونی و سیستمی در حوزه‌های مرتبط از عوامل زنجیره تأمین دارو و تجهیزات است.

وی تاکید کرد: حل شبکه مسائل و چالش‌ها در هر حوزه‌ای بویژه حوزه‌های استراتژیکی مثل دارو، تجهیزات پزشکی و فراورده‌های غذایی به صورت کلان و نه «مقطعی» باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 6078726 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ثبت نام بیش از ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه زنجان
  • ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان ثبت نام کردند
  • ثبت نام ۵۲ دانشجوی اتباع خارجی در دانشگاه علوم پزشکی زنجان
  • بازدید مقام سازمان غذا ودارو از آزمایشگاه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان
  • بیانیه بسیج جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در خصوص انتشار خبر «اقدام عجیب یک دندانپزشک در بابل!»
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی از ۴ به یک درصد
  • سال گذشته فرزندآوری در قم نیم درصد افزایش یافته‌است
  • یک‌هزار کیلوگرم فرآورده‌های گوشتی غیرقابل مصرف در قم کشف شد
  • کاهش حقوق گمرکی دارو و تجهیزات پزشکی