Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@21:52:41 GMT

استان فارس رتبه دوم خرید خدمت سربازی را دارد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۰۲۲۴

استان فارس رتبه دوم خرید خدمت سربازی را دارد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس گفت: تاکنون حدود ۲۷ هزار نفر در استان فارس موفق به خرید خدمت شدند و پس از تهران بزرگ، فارس بیشترین تعداد متقاضی را در سامانه خرید خدمت دارد. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ استانها فارس نظرات

سرهنگ محمدباقر دهقان ناصرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز، از تمدید نشدن طرح خرید خدمت  در سال 98 خبر داد و اظهار داشت: طبق آخرین مصوبه ستاد کل نیروهای مسلح مقرر شده است مشمولان غائب و فراری که از تاریخ غیبت و آخرین فرارشان بیش از 8 سال می‌گذرد جریمه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح خرید خدمت سربازی حدود 35 هزار نفر سرباز فراری و غائب از استان فارس در سامانه ثبت نام کرده‌اند  که از این تعداد حدود 27 هزار نفر موفق به خرید خدمت شدند و پس از تهران بزرگ، فارس بیشترین تعداد متقاضی را در این سامانه را دارد. 

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس با تاکید بر اینکه مرحله دوم ثبت‌ نام خرید سربازی برای مشمولان با غیبت 8 سال به بالا آغاز شده و تا پایان سال97 ادامه دارد، افزود: افرادی که معافیت تحصیلی دریافت کرده‌اند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند تحصیلات خود را به اتمام برسانند، درصورتی‌ که از پایان شهریور 96 ترک تحصیل کرده یا اخراج شده باشند از زمان فارغ‌التحصیل مقطع قبلی برای آنها غیبت محاسبه می‌شود. 

سرهنگ دهقان ناصرآبادی بیان کرد: در این طرح مشمولان غائبی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند نیز همچون مشمولان داخل کشور می‌توانند از مزیت خرید خدمت وظیفه عمومی استفاده کنند و با دادن وکالت به بستگان خود در کشور پیگیر خرید خدمت خود شده و معافی دریافت کنند.

این مقام انتظامی درباره فراخوان ثبت‌ نام و پرداخت جریمه مشمولان غائب و فراری عنوان کرد: از آنجایی که  چهارمین مرحله این طرح از اول  امسال  اجرایی شده و اکنون به نیمه سال رسیده بیشتر ثبت‌نام کنندگان مبلغ جریمه مشمولیت خود را پرداخت کرده‌اند و کارت آنان درحال صدور است.

سرهنگ دهقان به فراوانی معافیت بیماری‌های چشم، اعصاب و روان و ارتوپدی در استان اشاره کرد و گفت: در استان فارس به طور متوسط سالانه 15 هزار نفر از معافیت پزشکی، کفالت و موارد خاص شامل تحت پوشش بودن کمیته امداد امام خمینی (ره) و عفو رهبری از خدمت سربازی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی فارس با اشاره به موارد کلاهبرداری که در این زمینه وجود دارد، افزود: افرادی سودجو با وعده‌های خیالی و دریافت مبالغ سنگین قول ارائه کارت پایان خدمت و یا معافیت را به متقاضیان می‌دهند که در نهایت با دادن کارت‌های جعلی موجب دردسر و گرفتاری می‌شوند. دولت سعی دارد با اجرای طرح خرید خدمت، بازار این گونه کلاهبرداری‌ها را کساد کند و متقاضیان بتوانند به صورت قانونی کارت معافیت خدمت سربازی دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در صورت مشاهده چنین تخلفاتی نیروی انتظامی با افراد برخورد قانونی می‌کند و شهروندان نیز می‌توانند با مشاهده چنین مواردی از طریق سامانه 110 به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

انتهای پیام/  ز

R41382/P41362/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدهادی ایمانیه، در دیدار با اسماعیل قزل‌سفلی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و عباس فرج‌زاده مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری از کسب رتبه اول استان فارس در شاخص کلان اطلاع‌رسانی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در سطح کشور خبر داد.

استاندار فارس افزود: طبق ارزیابی‌های چند شاخص کلان که هر سال، توسط نهاد ریاست جمهوری در زمینه‌های مختلف و با ارزیابی شاخص‌های متعدد انجام و نتایج آن به استانداران ابلاغ می‌شود، در سال گذشته استان فارس موفق به کسب رتبه اول در امر اطلاع‌رسانی و تبیین هنرمندانه دستاوردهای دولت و اقناع افکار عمومی در بین استان‌های کشور شده است.

محمدهادی ایمانیه این موفقیت را مرهون هم افزایی و تلاش‌های همه مجموعه‌های اطلاع رسانی استان از جمله روابط عمومی دستگاه‌ها، صدا و سیما و رسانه‌های مجازی و مکتوب با محوریت اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس دانست و خاطرنشان داشت: بی شک تلاش‌هایی که در ابتدا برای هم افزایی و همکاری فعالین رسانه با روابط عمومی دستگاه‌ها شکل گرفت باید منجر به کسب موفقیت‌های چشمگیر می‌شد؛ از این باب خدا را شاکریم که این مُهِم به دست جوانانی باانگیزه، خوش فکر، انقلابی و صاحب‌سبک در دولت سیزدهم محقق شد و سند دیگری مبنی بر در قله بودن استان فارس را نشان داد.

وی در ادامه بر ضرورت توجه به آینده و ترسیم دقیق مسیر پیش رو سخن گفت و بر داشتن عزم راسخ، اعتقاد قوی به ظرفیت‌های استانی و افزایش فعالیت‌ها نسبت به قبل تاکید و تصریح کرد: کسب این عنوان نباید منجر به ایجاد حس تکبر و خودبرتربینی شود؛ بلکه باید با تاسی به سیره ائمه اطهار، تلاش و کوشش را نسبت به قبل بیشتر کرد تا شاهد حفظ این جایگاه برای استان باشیم.

روایت درست و به موقع وقایع مهمترین رکن اطلاع‌رسانی است

استاندار فارس اصلی‌ترین و مهمترین جنبه اطلاع‌رسانی را روایت صحیح و درست وقایع و ایجاد انگیزه و امید در بین مردم دانست و افزود: تجربه ثابت کرده که هر اقدامی که دارای پیوست رسانه‌ای باشد و هنرمندانه و متعهدانه نسبت به انجام آن اقدام شود در سطح جامعه بازخورد مثبت و اثرگذاری داشته است.

وی عصر حاضر که با دنیای مجازی به شدت گره خورده را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌های دشمنان و بدخواهان برای ناامید کردن مردم سخن گفت و خاطرنشان ساخت: دستگاه‌های اجرایی با محوریت روابط عمومی‌ها و با همکاری اصحاب رسانه وظیفه قانونی و اخلاقی و شرعی دارند با دروغ پردازی‌ها، اختلاف افکنی‌ها، شبهه پراکنی‌های دشمنان و بدخواهان ملت عزیز ایران مبارزه و مقابله کنند که یکی از اصلی‌ترین شیوه‌های این مبارزه، روایت اول و صحیح از وقایع با تولیدات متنوع، هنرمندانه، جذاب و کارشناسی شده است.

نماینده عالی دولت در استان فارس در پایان ضمن قدردانی از پرسنل اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، از همه مدیران و کارکنان روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی، صدا و سیمای مرکز فارس، صاحبان جراید، مجلات، پایگاه‌های خبری، خبرگزاری‌ها و همه فعالان رسانه‌ای استان فارس به پاس همکاری، همراهی و هم افزایی با دولت مردمی سیزدهم که هدفی جز خدمت به مردم ندارد، قدردانی کرد.

کد خبر 6090423

دیگر خبرها

  • حذف معافیت مشمولان ۳۵ ساله و دارای دو فرزند
  • معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • ایده‌های کسب و کار در دوران سربازی + با سرمایه زیر 10 میلیون
  • استان فارس در تبیین دستاوردهای دولت رتبه اول کشور را دارد