Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ امروز با حضور در منزل شهیدان «احمد، محمود و علیرضا گرگپور»، با مادر این شهیدان دیدار و از وی تجلیل کرد.

به گزارش ایسنا،نصیری در این دیدار با تجلیل از صبر و ایثار خانواده‌های شهدا گفت: مادران شهدا با فداکاری، صبر و ایمان فرزندان خود را در راه خدا و دفاع از کشور تقدیم کردند و این یکی از جلوه های بزرگ و بی مانند ایثار است که ریشه در سیره ائمه اطهار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت‌وگو و دیدار با والدین شهدا را سعادت و توفیق الهی دانست و اظهار کرد: وجود مادران و پدران شهدا باعث برکت و دیدار با آنان مایه نشاط مسئولان است و صبوری شما عزیزان به ما توان می دهد تا در راه خدمت به نظام اسلامی و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران تلاشی مضاعف داشته باشیم.  
در ادامه این دیدار حاجیه خانم مریم حیدرنژاد مادر این شهیدان با قدردانی از مسئولان بنیاد گفت: من هفت پسر و یک دختر داشتم که از میان آنها محمود، علیرضا و احمد در راه امام حسین به شهادت رسیدند. محمود زمان شهادت 28 سال داشت و در آمریکا تحصیل کرده بود و قبل از اینکه جنگ آغاز شود به تهران آمد و وقتی صدام به ایران حمله کرد و خرمشهر اشغال شد در 9 مهرماه 59 در درگیری با نیروهای عراقی ها در خرمشهر به شهادت رسید.
مادر شهیدان گرگ‌پور با تاکید بر اینکه فرزندانش در راه اسلام و کشورشان به شهادت رسیدند افتخار می‌کند درباره شهادت دو فرزند دیگرش اظهار کرد: پسرم احمد 26 سال داشت و در جبهه راننده ماشین مهمات بود و هنگامی که شنیده بود برادرش زخمی شده به سمت بیمارستان حرکت می‌کند که پشت مسجد خرمشهر مورد اصابت گلوله‌های دشمن قرار می‌گیرد و سه روز پس از محمود به شهادت رمی‌رسد ولی چیزی از پیکرش باقی نمانده بود. علیرضا هم در 26 شهریور سال 66 در جزیره مجنون شهید شد.

همچنین در نخستین دوره بازدید مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران تهران بزرگ، با بیش از 150 نفر از خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از نزدیک دیدار شد.

 نادر نصیری با اعلام این خبر گفت: توسعه مدیریت مشارکتی، استفاده از توانمندی مدیران، انتقال تجربه مبتنی برشیوه‌های جانشین پروری، افزایش دانش سازمانی، تمرکز زدایی و ‌تفویض اختیار به مدیران از اهداف این بازدیدها بود.
وی ضمن تقدیر از مدیران مناطق در اجرای منظم و هفتگی این بازدیدها، رسیدگی به امور جامعه هدف به صورت شفاف و در کوتاهترین زمان را بسیار مهم دانست و افزود: شفافیت در پاسخگویی بر اساس ضوابط و امکانات و پرهیز از هر گونه وعده غیرعملی به مراجعین و مد نظر قرار دادن برنامه‌ها و دستورات ستادی و در صدر آن ریاست عالی بنیاد، تکریم و رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران از مواردی بود که در دیدار با جامعه هدف و بررسی درخواست‌ها مورد توجه قرار گرفت.
مدیرکل بنیاد تهران عمده‌ترین مشکلات مطرح شده از سوی ایثارگران را مسکن، اشتغال، درمان و مسائل معیشتی دانست و تاکید کرد: لازم است این موارد توسط حوزه‌های تخصصی آسیب شناسی و راه حل لازم ارائه شود.
وی اظهار امیدواری کرد دور بعدی این دیدارها با توجه به تجربه دوره نخست  ثمربخش تر باشد.


از سوی دیگر، سعید عطاری معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و روسای مناطق تابعه این اداره کل از مرکز توانبخشی ثارالله بازدید و با جانبازان این آسایشگاه دیدار کردند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد تهران در نشستی که پس از بازدید از این آسایشگاه برگزار شد اظهار کرد: جنگ تحمیلی موجب به وجود آمدن واژه‌ای افتخارآمیز جانباز شد که شنیدن این نام خاطره ایثار و دلاورمردی‌های مردم این سرزمین را تداعی می‌کند.
وی افزود: جانبازان نخاعی قسمت مهمی از این قشر فداکار و ایثارگر هستند که به دلیل داشتن شرایط خاص نیاز به رسیدگی و مراقبت‌های ویژه‌ای دارند.
عطاری گفت: بیش از 1500 جانباز قطع نخاع در کشور داریم که اکثریت آنان پاراپاژیک بوده و با مشکلات زیادی از نظر جسمی و به تبع آن مسائل روانی و اجتماعی مواجه هستند و به همین علت تامین نیازهای مراقبتی آنان بسیار اهمیت دارد که برنامه ریزی های لازم در این خصوص انجام شده است.
معاون بهداشت و درمان بنیاد تهران با اشاره به روحیه بالای جانبازان ضایع نخاعی افزود: خوشبختانه پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد کیفیت زندگی جانبازان در ابعاد جسمانی، عاطفی، سلامت روان، سلامت عمومی و عملکرد اجتماعی به ‌شکل  معناداری  بالاتر از کسانی است که بر اثر حوادث مختلف دچار محدودیت شده‌اند چرا که آنان به درستی راهی که انتخاب کردند ایمان دارند و به جانباز بودن خود افتخار می‌کنند.
در این نشست مسائل درمانی و نیازهای توانبخشی جانبازان قطع نخاع  مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام خانواده های شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد

هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور به ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به ریاست محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس شورای فرهنگ عمومی کشور برگزار شد.

در این‌جلسه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارشی از اقدامات انجام شده در هفته سلامت ارایه کرد.

همچنین محمدامین محمدی دبیر کارگروه تغذیه و سلامت خانواده در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه نیز گزارشی در مورد اقدامات اجرایی در حوزه سفره خانواده و ارتقای سطح سلامت تغذیه در بین جوانان و اعضای خانواده و توجه به جنگ فرهنگی و تغییر سبک تغذیه سالم در جامعه ارایه کرد.

در بخش دیگری از این جلسه انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز نکاتی را درباره این موضوع مطرح کرد.

در ادامه جلسه آیت‌الله علی خاتمی رئیس شورای فرهنگ عمومی زنجان نیز گزارشی از فعالیت‌های شورای فرهنگ عمومی این استان ارائه کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار فرماندار شهرستان ارومیه به مناسبت روز کار و کارگر با خانواده شهید
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • فارس میزبان پیکر مطهر شهید علاءالدین اسدپور می‌شود
  • هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد
  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • دغدغه اهالی هرمز درباره گلزار شهدا چه زمانی رفع می‌شود؟
  • دیدار با خانواده شهید مرزبان حسن بادامکی
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳