Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان حضور سید محد علی افشانی در شهرداری تهران به، اما و اگر کشیده شده است و در صورت رفتن وی به احتمال بسیار زیاد محسن هاشمی رفسنجانی شهردار تهران خواهد شد.  به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، با تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان در هفته گذشته توسط نمایندگان مجلس وضعیت بازنشستگان و فعالیت آن‌ها در سازمان‌ها و دستگاه‌ها مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



قانونی که با تصویب نهایی آن توسط شورای نگهبان شاهد یک خانه تکانی شدید در بسیاری از دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواهیم بود و در پی خروج آن‌ها شاهد حضور جوانان با انگیزه فراوان خواهیم بود.

این در حالی است که هم اکنون در شهرداری تهران نیز شاهد حجم بسیار زیادی از سالخوردگان و بازنشستگان در بخش‌های مختلف هستیم به طوری که این عزیزان حاضر به ترک پست‌های مدیریتی خود نیز نیستند.

از آغاز به کار این دوره از مدیریت شهری شاهد تغییرات بسیاری را در بخش‌های مختلف مدیریتی بودیم از جایگاه شهردار تهران گرفته تا معاونین و شهرداران مناطق..

و هم اینک تصویب قانون اشاره دردسر تازه‌ای برای شهردار تهران شده است و حضور وی در این نهاد را به، اما و اگر‌های بسیار کشیده است.

علی رغم اینکه افشانی درخصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران گفت: روز پنج‌شنبه اعلام کردند لیست افراد بازنشسته در شهرداری تهران را برایم بیاورند از فردا این قانون در شهرداری اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که این قانون درمورد خودش هم صدق می‌کند گفت: مبنای ما قانون است بنده تابع قانون هستم تفسیر قانون بر عهده معاونت رئیس‌جمهور و اداره امور استخدامی کشور و شورای شهر است بنده مشکلی ندارم و در شهرداری می‌مانم.

اما فرید موسوی؛ عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در در پاسخ به این که شهرداری‌ها و بخصوص شهردار تهران شامل این قانون می‌شود نیز گفت: «از آنجا که نهاد‌های عمومی غیر دولتی و کلیه شرکت‌های دولتی مشمول این قانون هستند، شهرداری تهران هم از این قاعده مستثنا نیست، اما افرادی با اجازه خاص رهبری می‌توانند فعالیت داشته باشند و در صورتی که شهردار تهران مجوز از رهبری بگیرد، می‌تواند شهردار بماند.»

وی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که در زمان انتخاب شهردار جدید تهران به اعضای شورای شهر تهران هشدار داده بود که طرح اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در مجلس در حال پیگیری است و توصیه کرده بود از انتخاب شهرداری که مشمول این قانون شود اجتناب شود. موسوی درباره زمان اجرای این قانون نیز گفته است: این قانون به محض اینکه تصویب و ابلاغ شود، باید بلافاصله اجرا شود و فرصتی برای فرد متصدی پست برای بقا وجود ندارد؛ بنابراین، این به دستگاه‌های مرتبط توصیه می‌شود که از هم اکنون به فکر جایگزین کردن افراد باشند. به کسانی که مشمول این قانون هستند، توصیه می‌شود، سریع استعفا بدهند و کشور را بیش از این با حضور خود دچار هزینه نکنند. اگر هم فکر می‌کنند بالاتر از این‌ها هستند، به فکر دریافت مجوز باشند و دستگاه‌ها هم به فکر جایگزین کردن افراد از بین نخبگان و تحصیل کرده‌ها باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: محمدعلی افشانی شهرداری تهران شهردار تهران بازنشسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»

به گزارش خبرآنلاین، شهردار تهران گفت: به هر دستگاهی در شهر که خدمتی می‌کند، بسته به نیازشان کمک می‌کنیم.

ایسنا در خبری نوشت: علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسشی درباره نحوه همکاری شهرداری با ناجا در موضوع «طرح نور »، گفت: به هر دستگاهی که در شهر خدمتی می‌رساند، کمک می‌کنیم. دستگاه‌ها نیازهای‌شان را به ما اعلام می‌کنند و ما طبق وظیفه و در چارچوب ضوابط به آنها کمک می‌کنیم.

شهردار تهران همچینین با بیان اینکه برخی نمی‌خواهند در قضیه واگن‌های مترو، مردم سود کنند، اظهارکرد: اصلا خوب نیست که عده‌ای خاص در این کشور سود ببرند، اما مردم ضرر کنند. این رفتار با انسانیت ناسازگار است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901668

دیگر خبرها

  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • سوال و جواب‌ کوتاه از محسن هاشمی درباره خواهرش! | فیلم
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • هاشمی: از حرف‌هایم سوء برداشت شد/ با یک فرد مشکل داشتیم
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • رابط اصلاح‌طلبان با رهبری بعد از فوت هاشمی‌رفسنجانی چه کسی است؟
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری