Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاچاقچیان اعضاء و جوارح اطفال و نوجوانان متحمل حبس درجه سه می شوند

به گزارش خبرنگار پارلمانی اقتصادآنلاین، با تصویب مجلس، حبس درجه سه به عنوان مجازات قاچاقچیان اعضا و جوارح اطفال و نوجوانان تعیین شد.

در جلسه امروز مجلس نمایندگان ماده ۱۳ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان را به تصویب رساندند که به موجب آن هر کس مرتکب انتقال، خرید، فروش یا قاچاق اعضاء و جوارح طفل و نوجوان شود به مجازات حبس درجه سه محکوم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس تبصره ۱ ماده مذکور انتقال اعضاء و جوارح به بیماران نیازمند طبق «قانون پیوند اعضای بیماران فوت شده یا بیمارانی که مرگ مغزی آنان مسلم است، مصوب ۱۷ فروردین ماه ۱۳۷۹ از شمول این ماده مستثنی است.

براساس تبصره ۲ ماده فوق چنانچه پزشکان یا اشخاص مرتبط با امور پزشکی در ارتکاب جرم موضوع این ماده شرکت یا معاونت داشته باشند، علاوه بر مجازات مقرر در این ماده به محرومیت‌ها و ممنوعیت‌های درجه پنج محکوم می‌شوند.

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی قاچاق اعضای بدن قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۰۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات

بازدید 9 وکیل امیر تتلو اعلام کرد که او برای اثبات توبه‌اش، شعری در وصف امام علی (ع) را خواهد خواند. جزئیات تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات را به روایت از وزیرش می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • ۹ سال انتظار برای تشکیل نهاد حامی کودکان کافی نیست؟/ پلیس اطفال و نوجوانان پشت چراغ سبز مجلس
  • کشف ١٠۶ کیلوگرم تریاک جاسازی شده در بار هندوانه در این شهر/ عکس
  • باند قاچاق سلاح شکاری و جنگی در یکی از استان‌های همجوار متلاشی شد
  • شهادت مامور پلیس در درگیری با قاچاقچیان
  • شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها "نقره‌داغ" می‌شوند
  • آموزش و پرورش طرح نماد را با جدیت بیشتری دنبال کند
  • شاهدان دروغگوی دادگاه‌ها نقره‌داغ می‌شوند
  • تاکتیک جالب امیر تتلو برای فرار از مجازات
  • مجازات سارق با آویزان کردن روی آتش!
  • ۳۸۵ کیلوگرم تریاک در قاین کشف شد