Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@12:09:18 GMT

برداشت سقز از درختان بنه استان ایلام آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۱۱۶۷

برداشت سقز از درختان بنه استان ایلام آغاز شد

علی احمد محمودی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار دشت: یکی از ظرفیت مهم جنگل های استان برداشت سقز از دختان بنه استان ایلام است.

وی گفت: هم اکنون برداشت سقز توسط تعاونی های مجاز آغاز شده و پیش بینی می شود بیش از ۱۲۰ تن سقز از درختان بنه استان برداشت شود.

مدیر منابع طبیعی شهرستان ایلام  با اشاره خواص بیشمار سقز، اظهار داشت: از سقز در صنایع شیمیایی، بهداشتی، داروسازی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..استفاده می شود.

محمودی تصریح کرد: برداشت سقز طی ۴۵ روز و توسط ۱۶۵ نفر در استان ایلام انجام می شود.

جنگل کاری مشارکتی

وی افزود: طبق قراردادهایی که با تعاونی های بهره بردار سقز در استان انجام شده باید این تعاونی ها در امر حفاظت مشارکتی از جنگل های استان با منابع طبیعی همکاری کنند.

مدیر منابع طبیعی شهرستان ایلام گفت: به ازای هر تن برداشت سقز باید هشت هکتار نهال کاری توسط این تعاونی ها انجام شود.

۲۵۰ هزار هکتار از جنگل های استان را درختان بنه تشکل می دهند.

کد خبر 4359854

منبع: مهر

کلیدواژه: سقز منابع طبیعی منابع طبیعی ایلام بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر مشهد گرگان خرم آباد شهرکرد دهه کرامت یاسوج شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی زلزله سانحه تصادف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۱۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال

رسول مقسم روز شنبه گفت : سال قبل گلستان از محل تولید نهال‌جنگلی ۳۸۷ هکتار از عرصه‌های جنگلی هیرکانی را با کاشت «بلوط، ون، افرا و خانواده سرو نقره‌ای» احیا کرد یا توسعه داد که شامل ۲۰۰ هکتار در منطقه «قلعه‌قافه» مینودشت، ۱۰۰ هکتار در منطقه «قربان‌دره» مراوه‌تپه، ۵۷ هکتار در منطقه «جوزچال» رامیان و ۳۰ هکتار در مناطق« عربکلو و خسروآباد» گالیکش بود.

طبق گزارش مسوولان حوزه جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، سال قبل در قالب اجرای طرح ملی چهارساله کاشت یک میلیارد درخت، ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار اصله نهال جنگلی برای فضای سبز، زراعت چوب، احیا و توسعه جنگل و مرتع و بیابان با بهره‌گیری از نهالستان‌های دولتی و خصوصی در استان تولید و در اختیار استان‌ها قرار گرفت در حالی که تعهد ایجاد شده برای گلستان در این سال پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نهال بود.

به روزرسانی جنگل‌های هیرکانی نیازمند احیا و توسعه

رییس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و تفرجگاه‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: مکاتبه با ادارات شهرستانی منابع طبیعی و آبخیزداری برای شناسایی جنگل‌های مخروبه، کم پوشش و فقیر جنگلی انجام شده است.

طبق گزارش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، در این استان شمالی با مساحتی نزدیک به ۲ میلیون هکتار دارای اقلیم معتدل مدیترانه‌ای و دارای سطحی معادل یک میلیون و ۳۳۵ هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی وجود دارد که ۴۵۲ هزار هکتار آن را عرصه جنگلی هیرکانی است.

گلستان طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ تعداد یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت دارد که اقتصاد اصلی ساکنان آن برپایه کشاورزی استوار است.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • طرح جنگل‌داری چندمنظوره با رویکرد حفاظتی و توسعه توریسم بررسی شد
  • افزایش ۳۵۳ درصدی آتش سوزی در طبیعت ایران / بیشترین آتش سوزی جنگل در چه ساعاتی رخ می‌دهد؟
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • دستگیری متخلفین برداشت غیرمجاز شن و ماسه در منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • دستگیری قاچاقچیان چوب در لفور سوادکوه