Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان ؛ نیک سرشت معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت : قیمت مصوب کارگروه ستاد تنظیم بازار کشور برای مرغ 8 هزار و 175 تومان است و باید قیمت مرغ از 9 هزار تومان فعلی به این قیمت کاهش یابد.

نیک سرشت گفت : باید از همه ظرفیت های استان برای ایجاد رقابت سالم و ایجاد شعبه استانی واحدهای تولیدی شرکت های مختلف لبنیاتی استفاده کنیم تا در فضای رقابتی شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با اشاره به نامه ستاد کشوری تنظیم بازار مبنی بر کنترل قیمت برخی کالاها گفت : طبق اعلام دولت باید نظارت ها بر روی کالاهای اساسی همچون لبنیات ، حبوبات ، مواد پروتئینی ، نهاده ها ، کالاهای اساسی ، مواد اولیه تولید ، غلات ، لوازم خانگی ، لوازم یدکی و لاستیک ، مصالح ساختمانی ، کاغذ و انواع پودر شوینده تشدید شود.

فغفوری گفت : سامانه جامع انبار بصورت پایلوت در استان فارس اجرا می شود که در صورت موفقیت در استان زنجان نیز اجرا خواهد شد که کنترل دقیق انبارها و نظارت موثر بر بازار از کاربردهای این سامانه است.

وی افزود : با استفاده از این سامانه در کمتر از 5 دقیقه کالاها در انبار ثبت و اطلاعات آن قابل بهره برداری خواهد بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هم با بیان اینکه طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار در تاریخ 29 خرداد و 5 تیر امسال حداکثر قیمت مصرف کننده شیرخام و لبنیات پر مصرف تعیین شده است افزود : حداکثر قیمت هر کیلوگرم شیرخام با 2/3 درصد چربی 15 هزار و 700 ریال است که به ازای هر یک دهم افزایش یا کاهش درصد چربی 150 ریال اضافه و یا کم می شود.

فغفوری قیمت گوشت مرغ مصوب را برای مصرف کنندگان هم حداکثر 81 هزار و 750 ریال اعلام کرد و گفت : حداکثر قیمت مرغ زنده نیز به ازای هر کیلوگرم 51 هزار و 550 ریال است.

وی با بیان اینکه امسال 38 میلیارد دلار ثبت سفارش در استان صورت گرفته است افزود: این میزان ثبت سفارش 57 درصد از لحاظ وزنی و 114 درصد از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

ممیزی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان هم در پی صحبت های رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مبنی بر نارضایتی داروخانه داران از افزایش نامحسوس حق فنی در داروخانه ها گفت : طبق رای دیوان عدالت اداری ، دریافت حق فنی در داروخانه ها ممنوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هم در این جلسه با اعلام اینکه صنعت تولید شیر و مرغ در استان بی دغدغه پیش می رود گفت : علت افزایش قیمت مرغ در بازار افزایش 35 درصدی قیمت نهاده های دامی ناشی از نوسانات بازار ارز بوده است.

جعفری افزود : طی هفته گذشته قیمت مرغ منجمد از 5 هزار و 800 تومان به 6 هزار و 350 تومان و مرغ گرم از 8 هزار و 100 تومان به 9 هزار تومان افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هم با بیان اینکه 108 داروخانه در استان داریم که 70 مورد در شهرستان زنجان فعال است گفت : 26 نمایندگی پخش دارو ، کار توزیع دارو در استان را برعهده دارند.

دکتر قزلباش با اعلام اینکه در استان زنجان 2 هزار و 200 قلم دارو در استان زنجان وجود دارد گفت : ساخت و تجهیز واحد تولید دارو در استان مجموعا نیازمند 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری است که فاز نخست آن با 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری قابل بهره برداری است.

وی افزود : این طرح در قالب ایجاد دانشگاه نسل سوم در زمینی به مساحت 3 هزار متر مربع دیده شده است که هدف ما تنها راه اندازی 600 متر مربع آن برای تولید دارو است.

انتهای پیام/ن

 

پنجمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۱۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • قیمت هر شاخه تیرآهن در سال جدید چقدر است؟
  • تشدید روند کاهشی نرخ‌ها در بازار/ دلار بدون خریدار؛ سکه به ۴۰ میلیون تومان رسید
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟