Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سید امیرحجازی، مدیرمهدقرآن کریم دهاقان با بیان اینکه موازی‌کاری در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی آسیب‌زا است، اظهار کرد: اگر در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی انگیزه الهی وجود نداشته باشد، دعوت‌های دینی معنا پیدا نمی‌کند وارزش الهی نیز ندارد. این افراد جاهل و نادان هستند که در مسیر فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی سنگ‌اندازی می‌کنند و کار بسیار ناشایست و زشتی را مرتکب می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مدیریت صحیح و جلوگیری از هدررفت منابع، اصلی مهم در فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی است و دستگاه‌های متولی این فعالیت‌ها باید هماهنگ با یکدیگر عمل کرده و از سلیقه‌ای عمل کردن بپرهیزند. بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فرهنگ آن چیزی است که حاضرم جانم را در راهش فدا کنم، باید سرلوحه اعمال و رفتار ما قرار گیرد.
مدیر مهدقرآن کریم دهاقان با تاکید بر لزوم حمایت از مربیان و فعالان فرهنگی، گفت: برخی افراد دغدغه فعالیت‌های فرهنگی را ندارند، به دنبال انحصارطلبی هستند، برای رفع تکلیف کار می‌کنند،بیشتر عنوان برایشان مهم است، هدف را کنار گذاشته‌اند، از فعالان فرهنگی استفاده نمی‌کنند و زمانی که قرار است فعالیت‌هایی انجام شود، سنگ‌اندازی می‌کنند؛ البته راه به جایی نخواهند برد.
وی تصریح کرد: طرح نخبه‌پروری و شناسایی افراد مستعد و استعدادهای درخشان در زمینه فعالیت‌های قرآنی به خصوص در میان جوانان و نوجوانان باعث ایجاد انگیزه در آنها شده و باید مورد توجه قرار گیرد.
مدیر مهدقرآن کریم دهاقان با اشاره به کمبود مربیان حفظ و قرائت قرآن در این شهرستان گفت: به علت کمبود بودجه و اعتبار، مربی‌پروری به شکل صحیح انجام نشده، در صورتی که شهرستان دهاقان از پتانسیل و ظرفیت خوبی برخوردار است و اگرچه مربیانی در این شهرستان در حال فعالیت‌اند، ولی آموزش‌های لازم را طی نکرده‌اند.
وی بیان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید اهتمام ویژه‌ای به اعتلای معنوی و فرهنگی جامعه داشته باشند و بايد به سمتي حرکت کنیم كه ثمره و نتیجه تمام فعاليت‌ها، تربيت قرآني باشد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۱۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) دشت لاله‌های واژگون در دهاقان
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی