Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-04@15:36:43 GMT

دولت نباید بنگاه‌داری کند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۱۵۲۶

دولت نباید بنگاه‌داری کند

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، مجید خدابخش در دوازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: هر جا دولت در سرمایه‌گذاری مداخله کرده است به انحرافات عجیبی رسیدیم و مشکلاتی روی دست مان مانده که نمی‌توان حل کرد.

او با بیان اینکه ۷۰ سال پیش کارخانه‌هایی از قبیل کبریت‌سازی و چرم‌سازی توسط بخش خصوصی در تبریز راه‌اندازی شد، افزود: برای خلق ثروت، تولید و اشتغال باید به سمت بخش خصوصی رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدابخش با اشاره به اینکه روند اداری دولتی و بروکراسی، انعطاف لازم را برای موفقیت در اقتصاد ندارد، خاطرنشان کرد: مثال‌های زیادی از دلایل عدم موفقیت شرکت‌های دولتی و شبه دولتی داریم لذا در عصر کنونی باید دست بخش خصوصی را برای تولید و ایجاد ارزش افزوده باز بگذاریم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: دولت نمی‌تواند واحدهای اقتصادی را مدیریت کند و بنده صدها نمونه از مشکلاتی که دولت در واحدهای اقتصادی ایجاد کرده است را می‌توانم مثال بزنم.

خدابخش با انتقاد از عدم تفویض اختیارات به استان‌ها، گفت: نمی‌توان در مرکز نشست و برای کارآفرینان و واحدهای تولیدی شهرستان‌ها تکلیف و میزان ارز تعیین کرد.

او افزود: ما در تبریز مراکز پیوند کلیه، کبد و قلب داریم و همه اعتماد کرده و جهت درمان به تبریز می‌آیند؛ پس چرا اعتماد تخصیص بودجه از مرکز به استان‌ها انجام نمی‌گیرد، آیا به این معناست که مرکزنشینان هوش برتری نسبت به شهرستانی‌ها دارند.

خدابخش با بیان اینکه بروکراسی فوق‌العاده بی‌رحم بوده و کتاب‌های زیادی در رابطه با بیماری بروکراسی نوشته شده است، خاطرنشان کرد: بروکراسی روح انسان را خرد و خمیر کرده و حتی بشر را از بشریت خارج می‌کند، از این‌رو باید دست کارآفرینان را بوسید که سرمایه و حیثیت خود را صرف جامعه کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان از فعالان و کارآفرینان برتر استان تقدیر کرد و ادامه داد: هنوز در این شهر افرادی داریم که در این شرایط اقتصادی مشغول سرمایه گذاری هستند که باید دست آنها را بوسید چراکه پول را به جای دلالی به تولید آورده و حیثیت خود را به همراه دارایی اش در این استان سرمایه گذاری کرده است.

او گفت: همه نمی‌توانند کارآفرین باشند و این یک استعداد خاص است لذا باید  این استعداد را کمک کنیم تا شکوفا شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی اشتغال بخش خصوصی دولت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه

این روز‌ها شکوفه‌های سفید و صورتی باغ‌های سیب چشم هر بیننده‌ای را می‌نوازد وزیبایی خاصی به باغ‌های شهر مراغه بخشیده است.

بیشترین باغ‌های سیب آذربایجان شرقی در شهر مراغه قرار گرفته و در این فصل شکوفه‌های سیب طراوت و زیبایی حاشیه رودخانه مردق چای، سراجو چای، کهجوق چای را دوچندان کرده است.

شهرستان مراغه با ۱۴ هزار هکتار باغ سیب قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی است.

سالانه در این شهرستان حدود ۳۰۰ هزار تن سیب تولید و روانه بازار می‌شود.

دیگر خبرها

  • واریز ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به دهیاریهای آذربایجان شرقی
  • اردیبهشت تماشایی در باغ‌های سیب مراغه
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • (ویدئو) سیل در شبستر آذربایجان شرقی خودرو‌ها را با خود برد
  • تصاویر وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی
  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • بانک‌ها هیچ دلیل و علاقه‌ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!
  • جزئیات جدید از تقسیم استان تهران / کدام شهر‌ها مرکز می‌شوند؟
  • تهران آنقدر بزرگ شد که قرار است ۳ تا شود | کدام شهرها مرکز می‌شوند؟