Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مهری در تشریح اقدامات پلیس فرودگاه‌های کشور در عملیات حج امسال، گفت: از نوزدهم ماه گذشته عملیات حج در فرودگاه‌های سراسر کشور آغاز شده و بر این اساس بیش از ۸۶ هزار مسافر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد که از این تعداد تا کنون بیش از ۲۱ هزار نفر به سرزمین وحی اعزام شده و مابقی این افراد تا ۲۰ مرداد ماه به حج اعزام خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه استفاده از دستگاه‌های ایکس ری و دستگاه‌های جدید را برای سفر حجاج بکارگیری کرده‌ایم، گفت: همچنین در ۱۹ فرودگاه و برای بسیاری از کارکنان‌مان آموزش تعالی رفتار را برگزار کرده‌ایم.

مهری با اشاره به ممنوعیت ورود یک سری اقلام به کشور عربستان اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده تعداد اقلام ممنوعه در عملیات حج امسال به ۱۰ قلم کاهش یافته است که این موارد شامل آمپول پتی دین ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول مرفین ۱۰ میلی گرم، قرص متادون پنج و ۲۰ میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومورفین دو میلی گرم، قرص متیل فنی دات هیدروکلراید، قرص ترامادول ۵۰ و ۱۰۰ میلی گرم، آمپول ترامادول ۵۰ میلی گرم، شربت اکسپکدورانت کودئین و قرص استامینوفن کودئین است.

وی با بیان اینکه حمل مایعات اسیدی مانند آبلیمو و غوره، ترشیجات، کارد، چاقو، وسایل برنده، قوطی‌های حاوی مواد اشتعال زا همچون گاز و فندک نیز برابر قوانین بین‌المللی ممنوع است،‌ گفت: بنابراین لازم است که حجاج از قرار دادن این وسایل در بار خود خودداری کنند.

مهری همچنین با اشاره به شباهت برخی از داروهای گیاهی با مواد مخدر اظهار کرد: داروهایی مانند شیرین بیان و ... برای پلیس عربستان ناشناخته است. بنابراین لازم است که حجاج از حمل آن خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به پودر کردن برخی از داروها از سوی حجاج اظهار کرد: یکی از مشکلات ما این است که برخی از حجاج داروهایی را که هیچ مشکل و ممنوعیتی نیز ندارند، پودر کرده و شبیه به مواد ممنوعه می‌شود. بنابراین تاکید ما بر این است که حجاج به هیچ عنوان دارویی را پودر نکنند.

مهری درباره برخورد با موارد ممنوعه نیز گفت: اگر زائری داروهای ممنوعه را به همراه داشته باشد از سفر این افراد جلوگیری خواهد شد.

به گفته وی، در صورتیکه کشف اقلام ممنوعه در کشور عربستان طبق قوانین همان کشور با متخلفان برخورد خواهد شد و احتمال دارد که به زندان بیفتند.

مهری همچنین از دستگیری ۱۸ نفر شامل هفت زن و ۱۱ مرد به دلیل حمل مواد مخدر به خارج از کشور خبر داد و گفت: این افراد که دارای سنین بالایی بودند عمدتا مواد مخدر سنتی را در کیف و لباس خود جاسازی کرده بودند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین به زائران هشدار داد که به هیچ عنوان بار و وسایل دیگران را قبول نکرده و بار و وسایل خود را نیز به افراد ناشناس نسپارند؛ چرا که بر اساس قانون مسئولیت هر شیء با فردی است که آن شیء در وسایلش قرار داشته است.

مهری با اشاره به اینکه هنوز ۶۴ هزار زائر به سرزمین وحی اعزام نشده‌اند، گفت: این افراد هیچ نگرانی نداشته باشند و با رعایت نکاتی که از طریق بروشور، پیامک و کاروان‌ها به آنها اطلاع داده‌ایم نسبت به سفر خود اقدام کنند.

کد خبر 4359889

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان حج و زیارت کشف مواد مخدر شورای شهر تهران شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش شهر تهران سازمان حج و زیارت سازمان تامین اجتماعی حیات وحش حج تمتع بیمه سازمان بیمه سلامت قوه قضاییه معاونت امور زنان ریاست جمهوری ترافیک سازمان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امین یاقوت بعد از ظهر امروز دوشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: با شروع پروازهای حج عمره، ۲۵۵ زائر خوزستانی از طریق فرودگاه بین‌المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: زائران حج عمره استان خوزستان با مدیریت کاروان‌های شهرستان‌های اهواز، خرمشهر و دزفول روز پنجشنبه پنجم اردیبهشت به کشور عربستان اعزام و اعمال حج عمره را انجام می‌دهند.

مدیر حج و زیارت خوزستان اظهار کرد: زائران خوزستانی حج عمره پس از ورود به مدینه پنج روز در شهر رسول الله (ص) حضور دارند و پس از آن به سرزمین مقدس مکه اعزام و در آنجا به مدت پنج روز حضور خواهند داشت.

کد خبر 6085559

دیگر خبرها

  • اعزام زائران حج عمره در امنیت کامل/ اعلام ۱۴ داروی ممنوعه برای زائران
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • حدود ۲ هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع مشرف می‌شوند
  • تشرف نزدیک به دو هزار زائر از آذربایجان‌غربی به حج تمتع
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره
  • اعزام ۲۶۰ زائر از استان اصفهان به سرزمین وحی
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ۵۰ درصد حجاج از ترمینال «سلام» فرودگاه امام (ره) اعزام می‌شوند
  • اعزام هزار و ۳۹۸ زائر از فرودگاه زنجان به سرزمین وحی