Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@00:03:34 GMT

امکانات بوچیای ایران با سایر رقبا قابل مقایسه نیست

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۲۳۲۷

امکانات بوچیای ایران با سایر رقبا قابل مقایسه نیست

تهران- ایرنا- مربی تیم ملی بوچیا گفت: امکانات بوچیای ایران نسبت به سایر رقبای آسیایی بسیار پایین تر است و در صورت برطرف کردن این ضعف می توانیم به یکی از قدرت های آسیا تبدیل شویم.

افسانه علیپور روز یکشنبه در حاشیه نخستین اردوی تمرینی تیم ملی بوچیا اعزامی به بازی های پاراآسیایی 2018 در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ضعیف ترین معلولیت ها و افرادی که جایگاهی در ورزش ندارند، می توانند با فعالیت در رشته بوچیا حرف های زیادی برای گفتن داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شاید خیلی ها گمان می کنند این دسته از افراد که توان حرکتی ندارند چگونه می توانند در ورزش حضور یابند. با تماشای این رشته ورزشی می توانید اراده بالای ورزشکاران بوچیا را مشاهده کنید و ببینید چگونه از غیرممکن، ممکن می سازند.
مربی تیم ملی بوچیا ایران گفت: این سومین حضور تیم ملی در بازی های پارا آسیایی است. تیم ملی در نخستین اعزام به این رقابت ها در سال 2010 نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و دلیل آن آشنا نبودن با حریفان بود.
این مربی گیلانی ادامه داد: اکنون در سومین دوره حضور در رقابت های پاراآسیایی حرف های بیشتری برای گفتن داریم. شاید اگر هنوز با تیم های درجه یک آسیا فاصله داشته داریم به دلیل امکانات اردویی است.
وی اظهار داشت: تفاوتی که بین بوچیا ایران و کشور هایی نظیر چین تایپه، ژاپن، کره شمالی، تایلند و دیگر کشورها وجود دارد همین امکانات اردویی است.
مربی تیم ملی بوچیا گفت: ورزشکاران این کشورها همواره بیشترین حضور را در اردوها دارند در حالی که ما هر چهار سال یکبار و در آستانه مسابقات مهم پاراآسیایی یادمان می آیند اردو برگزار کنیم.
وی اظهار داشت: مسئولان ورزشی کشور همواره نگاهشان به این رشته مثبت است و حتی توانسته اند در این دوره شرایط ویژه ای برای بوچیا قایل شوند تا با 6 سهمیه به این رقابت ها اعزام شویم.
علیپور تصریح کرد: برای رسیدن به مدال در رشته بوچیا نیاز به توجه و حضور بیشتر در مسابقات خارجی داریم. خوشبختانه بوچیای ایران پر از استعداد است و با برنامه می توانیم این استعدادها را شکوفا کنیم.
بوچیا ورزش مخصوص بیماران فلج مغزی شدید، از یونان باستان سرچشمه گرفته و سال 1980 وارد کشور انگلیس شد. امروزه این بازی که به یک رشته ورزشی تبدیل شده است، جای خود را در آوردگاه های پاراآسیایی و پارالمپیک باز کرده است. داشتن کنترل، دقت و تمرکز فراوان روی عضلات لازمه اصلی فعالیت در آن است.
بازی بوچیا در بیش از50 کشور جهان رواج دارد و فعالیت این رشته در ایران به همت فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از سال 1384 آغاز شده است. سومین دوره این بازی ها از 12 تا 21مهرماه امسال و با حضور سه هزار و 589 ورزشکار از 43 کشور قاره کهن و در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. ایران هم با 301 ورزشکار در قالب بزرگترین کاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در صورت کسب سهمیه وایلد کارت رشته بوچیا در 13 رشته ورزشی پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، گلبال، جودو، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج و بسکتبال با ویلچر در این مسابقات شرکت خواهد کرد.
ورزشی **9118**9250**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش جاكارتا 2018 بوچيا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۲۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان

اسماعیل کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مسابقات ورزشی مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان در شهر سنندج برگزار می‌شود.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان در چهار رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند، گفت: این مسابقات در رشته‌های ورزشی فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز و والیبال برگزار می‌شود.

وی افزود: در رشته‌های فوتسال، شطرنج و تنیس روی میز دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت دارند اما رقابت در رشته والیبال ویژه دختران دانش‌آموز مدارس استعدادهای درخشان استان کردستان است.

کوهی خاطرنشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی از تاریخ یازدهم الی چهاردهم اردیبهشت ماه به میزبانی اداره‌کل آموزش و پرورش کردستان در سنندج برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسابقات تعداد ۲۸۵ نفر از دانش آموزان برگزیده مسابقات شهرستانی مدارس سمپاد حضور دارند، گفت: این مسابقات در چهار سالن ورزشی اوراز، شهید احمدپناه، استقلال و هنرستان تندرستی پسران به رقابت خواهند پرداخت.

رئیس اداره استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد: مسابقات فوتسال دختران برای اولین بار است بین دانش‌آموزان سمپاد کشور به صورت آزمایشی و در مدارس سمپاد استان کردستان برگزار خواهد شد.

کوهی افزود: برگزاری این دوره مسابقات ورزشی در مدارس استعداد درخشان سبب ایجاد شور و هیجان در بین دانش‌آموزان این مدارس شده است.

کد خبر 6088486

دیگر خبرها

  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • پایان مسابقات جام مولای عرشیان و بانوی قدسیان اصفهان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • سرمربی تایلند: ایران نتوانسته راحت رقبا را شکست دهد
  • سرمربی تایلند: ایران مثل قبل، رقبا را آسان نمی‌برد
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد