Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به افزایش 30 درصدی دانشجویان در چهاردهمین المپیک ورزشی دانشجویان سراسر کشور، گفت: این موضوع نشان دهنده مشارکت جدی و فعال دانشگاه‌ها در فعالیت‌های ورزشی است.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نشست خبری دکتر محمد حسین علیزاده، مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم و دکتر محمدرضا علم ، معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این نشست همزمان با پایان  المپیاد ورزشی دانشجویان دختر و پیش رو بود و  المپیاد ورزشی پسران دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی دانشگاه شیراز برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا علم با اشاره به برگزاری بسیار خوب چهاردهمین  المپیاد دانشجویی ورزشکاران دختر، گفت‌: این  المپیاد با استقبال بسیار خوب دانشجویان دختر و با حضور قریب به دو هزار دانشجو دختر به میزبانی دانشگاه شیراز و در سطح فنی بسیار خوب برگزار شد. ما هر چه بتوانیم در بخش ورزش همگانی و همچنین ورزش قهرمانی دانشجویان سرمایه‌گذاری کنیم، به سود جامعه دانشگاهی کشور خواهد بود.

معاون دانشجویان داخل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه‌، افزود: از یک سو نگاه ما توجه به ورزش همگانی دانشجویان در جهت ایجاد شور و نشاط در جامعه دانشگاهی و پر کردن اوقات فراغت آنها است و از سوی دیگر نیز سعی در ایجاد و گسترش امکانات سخت افزاری لازم برای ورزش دانشگاهی و همچنین رشد و توسعه ورزش قهرمانی در میان دانشجویان داریم. خوشبختانه المپیاد طبق آمار هر ساله با مشارکت دانشجویان رونق و اهمیت زیادی پیدا کرده است و روند رو به رشدی دارد و این المپیاد جدا از توسعه ورزش همگانی در دانشگاه‌ها باعث رشد و توسعه ورزش قهرمانی دانشگاهی در میادین بین‌المللی شده است. در دوره اخیر نیز تلاش مضاعفی از سوی اداره کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر علیزاده برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن این المپیاد صورت گرفت که جا دارد از آنها در این جا قدردانی کنم.

در ادامه‌ این نشست خبری علیزاده، مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که ما در دو بخش فعالیت‌های ورزشی را با هدف افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی برنامه‌ریزی کرده‌ایم، خاطر نشان کرد:  از یک منظر به لحاظ سخت افزاری و توسعه امکانات در دانشگاه‌ها است که خوشبختانه اقدامات خوبی در این زمینه  صورت گرفته است و تمام پروژه‌ هایی که در سال 97 به میزان 50 درصد رشد داشته است سعی می‌کنیم با کمک دانشگاه‌ها در نیمه دوم سال نیز شاهد بهره‌برداری حداقل 40 پروژه‌ باشیم تا به سرانه ورزش دانشجویی ‌اضافه شود.

در بخش دیگر نیز به دنبال توسعه مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی هستیم. کما این که از چند ماه گذشته نیز تفاهم‌نامه‌های را با فدراسیون‌های ورزشی داشتیم تا از پتانسیل‌ فنی آنها برای برگزاری مسابقات دانشجویی استفاده کنیم.

وی ادامه‌ داد: به عنوان مثال در هفته‌ جاری کلاس سطح A فوتسال آسیا را در دانشگاه تربیت مدرس برگزار کردیم که قطعا باعث کمک به توسعه این رشته در دانشگاه‌ها خواهد شد. هدفگذاری ما این است که تا پایان سال مشارکت 100 هزار دانشجو را در فعالیت‌های ورزش قهرمانی و همگانی داشته باشیم. در بخش همگانی در جشنواره بهاره 36 هزار دانشجو شرکت کردند و امیدوارم در فصول بعدی با توجه به برنامه‌ریزی های صورت گرفته شاهد افزایش این مشارکت‌ها باشیم.

مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اهمیت ورزش قهرمانی در دانشگاه‌ها، بیان‌ کرد: در بخش قهرمانی رشته‌هایی را به عنوان اولویت نخست در دانشگاه‌ها مورد حمایت قرار دادیم و در حال‌ حاضر نیز 116 سالن در فوتسال داریم که مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است و در شنا که 50 استخر داریم و سعی می‌کنیم با توجه به علاقه دانشجویان و فراهم بودن بسترهای مناسب رشته‌های ورزشی را گسترش دهیم.

علیزاده در ادامه‌ با اشاره به این که چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور با 30 درصد رشد با حضور دانشجویان همراه بوده است، گفت‌: در  المپیاد امسال چهار هزار و 200 ورزشکار حضور خواهند داشت که خوشبختانه بخش اول آن با حضور دو هزار دانشجوی دختر به بهترین شکل و در سطح فنی بالا و با توجه به وجود تلاطمات اقتصادی برگزار شد و در خلال آن نیز برنامه‌های فنی و فرهنگی  همچون بازدید از تخت جمشید و حضور در حافظیه سعدیه و شبهای شعر برای دانشجویان برگزار شد.

مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به این که دو هزار و 300 ورزشکار دانشجو در  المپیاد پسران نیز شرکت خواهند کرد، اظهار کرد: قصد داریم برای  المپیاد بعدی حضور پنج هزار دانشجو را در  المپیاد داشته باشیم و در دوره‌های بعدی نیز این پتانسیل‌ وجود دارد که این تعداد به هفت هزار دانشجو برسد.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در ادامه‌ این نشست خبری، علیزاده ، مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر برنامه‌های ویژه‌ به وزارت علوم برای توسعه ورزش در دانشگاه‌ها، گفت‌: به دنبال افزایش حضور دانشجویان در فعالیت‌های ورزشی مخصوصا در بخش دختران هستیم. همچنین رشته‌های ورزشی نیز در  المپیادهای بعدی افزایش پیدا خواهد کرد تا در بخش دختران شاهد حضور 96 دانشگاه و در بخش پسران نیز شاهد حضور 104 دانشگاه هستیم که این امر نشان دهنده مشارکت فعال جامعه دانشگاهی در فعالیت‌های ورزشی است. ان‌شاء‌الله با کشف استعدادهای خوب در این  المپیاد بتوانیم از برترین‌های آنها برای حضور در یونیورسیاد سال آینده که قرار است در ناپل ایتالیا برگزار شود استفاده کنیم و از عنوان نهمی و دهمی ایران در رقابت‌های یونیورسیاد دفاع کنیم.

وی در ادامه‌  در پاسخ به سوالی درباره میزان تعامل با دانشگاه آزاد، گفت‌: خوشبختانه تعامل بسیار خوبی میان پنج بخش آموزش عالی کشور وجود دارد و همکاری بسیار خوبی با این پنج بخش داریم. در هر جایی که نیاز به اعزام تیم‌های مختلف از این پنج بخش باشد ، همکاری نزدیکی داریم و تشکیل دبیرخانه برای ایجاد تعامل در این بخش بوده است.

علیزاده همچنین درباره برنامه‌های حضور جامعه ورزش دانشگاهی کشور در رویدادهای مختلف بین‌المللی، خاطر نشان کرد: بعد از بازی‌های یونیورسیاد که جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ها  ما دارد، مهم‌ترین برنامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تقویت و حضور ورزشکاران دانشجو در برنامه‌های منطقه‌ای است، بر این اساس بازی‌های دانشگاه‌های کشورهای حاشیه دریای خزر آبان ماه در قزاقستان برگزار می‌شود و در صدد هستیم کاروان کیفی بسیار خوبی را به این رقابت‌ها اعزام کنیم.

مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره میزان توجه به ورزش دختران دانشجو نیز، بیان‌ کرد: خوشبختانه دختران دانشجو از پتانسیل‌ بسیار بالایی در کسب موفقیت ورزشی دارد.  کما این که رشد بسیار خوبی نیز در رشته‌های مختلف داشته است تا شرایط برای رشد هر چه‌ بیشتر ورزش در میان دانشجویان دختر فراهم شود، امیدوارم میزان حضور دختران دانشجو هم در  المپیاد دانشجویان و هم در رقابت‌های بین‌المللی با توجه به اهمیت این جایگاه در نزد مسئولان وزارت علوم نیز بیشتر شود.

علیزاده در این نشست درباره سیاست‌های اداره کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم در استفاده از ورزشکاران دانشجو در رقابت‌های بین‌المللی، خاطر نشان کرد: به عنوان عضو هیات رییسه ورزش دانشگاهی می گویم تمام دوستان در این فدراسیون علاقمند هستند که حداقل امکان و حداکثر توان بتوانیم از پتانسیل‌ ورزشکاران دانشجو در رقابت‌های بین‌المللی و همچنین یونیورسیاد استفاده کنیم و امیدوارم هر چه‌ بیشتر پر رنگ‌تر شده و بتوانیم از پتانسیل‌ دانشجویانمان در رقابت‌های بین‌المللی هر چه‌ بیشتر استفاده کنیم. کما این که از سه قهرمان تیراندازی  المپیاد دانشجویان  به یونیورسیاد اعزام شدند که یکی از آنها موفق به کسب عنوان سومی  جهان شد و یا در برخی از رشته‌ها شاهد حذف تعدادی از قهرمانان نامی بودیم که این موضوع نشان می‌دهد باید هر چه‌ بیشتر بر روی پتانسیل‌ ورزش دانشجویی حساب ویژه‌ باز کنیم.

به‌ گزارش ‌ایسنا، در ادامه‌ این نشست خبری ، دکتر محمدرضا علم، در پاسخ به سوالی مبنی بر میزان حمایت مسئولان وزارت علوم،ت حقیقات و فناوری از ورزش دانشگاهی، گفت‌: در بحث بودجه سعی می‌کنیم با وجود مشکلات متعدد، بودجه  مصوب را به تربیت بدنی دانشگاه‌ها اختصاص دهیم تا این بخش دچار مشکل و آسیب نشود.  رشد ورزش دانشگاهی اهمیت ویژه‌ای در وزارت علوم دارد و ان‌شاء‌الله شاهد افتخارآفرینی‌های هر چه‌ بیشتر توسط ورزشکاران دانشجو در میادین بین‌المللی باشیم.

وی همچنین  درباره استفاده از قهرمانان به عنوان اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها، گفت‌: بسیار مشتاق هستیم که قهرمانان ما جذب هیات های علمی دانشگاه‌ها شوند،  ولی اختیار این موضوع و تصمیم گیری درباره آن از وظایف ما نیست و ساز و کارهای خودش را دارد، اما به لحاظ حمایت هایی که لازم است در این بخش داشته باشیم، ما این آمادگی را داریم تا شرایط را برای حضور قهرمانان ورزشی کشور در هیات های علمی را فراهم کنیم.

علیزاده، مدیر کل تربیت ‌بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این باره نیز گفت‌: اخیرا آیین‌نامه‌ پذیرش قهرمانان مورد بازنگری قرار گرفت تا قهرمانان  و ورزشکاران بیشتری بتوانند در دانشگاه‌ها حضور داشته باشند، چرا که شرایط تا 20 سال پیش بسیار تفاوت پیدا کرده است و لازم است آیین‌نامه‌ جدید در این باره تدوین شود. اگر این موضوع به سرانجام برسد قطعا با اقبال فضاینده از سوی قهرمانان ورزشی برای تحصیل ‌در دانشگاه‌ها از مقاطع کارشناسی تا دکترا باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام تربیت بدنی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۲۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران

 به گزارش "ورزش سه"، سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال طی حکمی امیرحسین منظمی را به عنوان سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال منصوب کرد.

در حکم انتساب امیرحسین منظمی آمده است: «احتراما؛ با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به سمت سرپرست دبیر کلی فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌شوید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و به کارگیری مساعی ارزنده خویش و نیز هماهنگی امور با نائب رئیس محترم فدراسیون، در انجام وظایف محوله موفق و موید باشید.»

رزومه امیرحسین منظمی به شرح زیر است:
«دکترای تخصصی مدیریت ورزش از دانشگاه تهران در سال 1394
بازیکن و مربی اسبق تیم ملی
مدیر سلامت، ورزش و آموزش دبير خانه شورایعالي مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی كشور
عضو هيات مدیره سازمان ورزش شهرداری تهران
مدیر ورزش شهرداری منطقه ۱۴ تهران
مشاور ورزشي شهرداری مناطق ۱۴،۱۸،۲۱ تهران
رئيس انجمن واليبال شهرداری تهران
رئيس اداره تربيت بدني دانشگاه تربيت دبير شهيد رجایي
مدیر گروه آموزشي مدیریت دانشکده علوم ورزشي دانشگاه شهيد رجایي
عضو هييت ریسه فدراسيون واليبال جمهوری اسلامي ایران
عضو هيئت رئيسه هيئت واليبال استان تهران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
مدیر تيم‌های ملي واليبال جمهوری اسلامي ایران
رئيس انجمن واليبال فدراسيون ناشنوایان
رئيس انجمن واليبال دانشگاه پيام نور كشور
مدیر عامل باشگاه كهمان نوین لرستان
قائم مقام مدیر عامل باشگاه فرهنگي ورزشي متين وارنا صالحين ورامين
ریيس كميته بازاریابي انجمن مدیریت ورزشي كشور
عضو انجمن علمي مدیریت ورزشي كشور
مشاور عالي ورزشي فدراسيون ناشنوایان
عضو هيات رییسه پنل مدیریت ورزشي در همایش ملي یافته‌های نوین در علوم ورزشي
نماینده جامعه كميته اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکي پژوهشکده گوارش و كبد دانشگاه شهيد بهشتي
عضو كارگروه ویژه گردشگری جام جهاني فوتبال ۲۰۲۲ قطر
مدیر اجرایي مسابقات ليگ جهاني واليبال در سال ۲
دبير قطب یازده غذا و داروی كشور
عضو كميته علمي سيزدهمين همایش بين المللي علوم ورزشي
رییس انجمن واليبال دانشجویان پسر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي كشور

دیگر خبرها

  • حضور ۱۶ هزار بوشهری در کنکور/ ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان خانم هستند
  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • هاشمی: مراسم تجلیل از قهرمانان در سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور برگزار خواهد شد/ نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم
  • یک انتصاب جدید‌ و مهم در فدراسیون والیبال ایران
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • «آکادمی ورزش و تندرستی» دانشگاه علامه‌طباطبائی راه‌اندازی شد
  • بررسی سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی