Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تمرين ارکستر فرهنگ و هنر به رهبري فرهاد فخرالديني ديدن کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از تمرين ارکستر فرهنگ و هنر به رهبري فرهاد فخرالديني ديدن کرد. سيد مجتبي حسيني، معاون امور هنري عصر شنبه ششم مرداد ماه از تمرين ارکستر فرهنگ و هنر به رهبري فرهاد فخرالديني که قرار است 11 و 12 مردادماه در تالار وحدت روي صحنه برود، بازديد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برنامه شبي با فخر موسيقي ايران با اجراي ارکستر فرهنگ و هنر به رهبري فرهاد فخرالديني و خوانندگي وحيد تاج و مجتبي عسگري 11 و 12 مردادماه در تالار وحدت برگزار مي‌شود.
فخرالديني روز گذشته درباره اين کنسرت در نشست خبري گفت: اجراي آثار نوستالژي در همه جاي دنيا رسم است. کشورهاي مهم دنيا به داشته‌هايشان افتخار مي‌کنند و بارها و بارها آثار مهمِ آهنگسازان مهمشان را تکرار مي‌کنند. ما هنوز شعر سعدي و شعر حافظ را مي‌خوانيم. نبايد در را بست و کارهاي خوب هميشه بايد اجرا شوند. اين آثار براي جوانان تازگي دارند و برايشان بسيار جذاب است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۲۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تازه ترین جلسه شورای هنر روز دوشنبه هفدهم اردیبهشت ماه به ریاست محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد مخدی دادمان رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی و تعدادی دیگر از مدیران برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این جلسه گفت: سال گذشته طبق گزارش دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، شورای هنر جزو شوراهای بسیار فعال است که باید به دلیل اهتمام بر این کار از اعضای این شورا و آقای ایمانی خوشخو تشکر کرد.
وی افزود: دستاورد مهم این شورا ابلاغیه‌های متعدد در زمینه حمایت از هنر و اسناد بالادستی مثل ایجاد سند موسیقی است که سال گذشته صورت گرفت.

از فرصت‌ها استفاده نکردیم

رییس شورای هنر گفت: ابلاغ ایجاد شهر جهانی صنایع خلاق اتفاق مبارکی است؛ استانداران قزوین و یزد، شهرداری مشهد و مسؤولان اصفهان طرح‌هایشان را برای ایجاد مجموعه‌هایی در این زمینه ارایه کردند، البته باید در نظر داشت دستورالعمل این کار برعهده شورای هنر قرار دارد و در حال تنظیم است.

وی افزود: در روزهای گذشته برای شرکت در اجلاسی به باکو رفته بودم، برآوردم از این سفر این است که زمینه حضور جمهوری اسلامی در همه عرصه‌ها وجود دارد و این ضعف ما است که نتوانستیم از این فرصت ها استفاده کنیم.

رییس شورای هنر در مورد نشان خیرین هنر، تصریح کرد: هرچه این امر گسترش یابد می‌توانیم از فضای عمومی برای کمک به جریان هنر و زیرساخت‌های هنری استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اهمیت دوسالانه ونیز، گفت: همیشه در عرصه های فرهنگی هنری این اشکال را داشتیم که ایران ۲ هزار سال پیش را ترسیم می کردیم که باید به این مسأله پرداخته شود؛ اما امروز بحمدالله هنرمندان اصیل جریان انقلاب در این عرصه حضور دارند و انشاالله باعث خیر و برکت بیشتری خواهند شد.

اولویت‌های دستگاه دیپلماسی فرهنگی ایران

اسماعیلی با اشاره به نامه هشت هزار هنرمند تجسمی علیه رژیم صهیونسیتی برای تحریم صهیونیست‌ها، افزود: دانشگاه‌های دنیا نیز به این جنایات واکنش نشان دادند؛ یکی از اولویت های دستگاه دیپلماسی فرهنگی ما تلاش برای انزوای کامل رژیم صهیونسیتی از جشنواره هاست

وزیر فرهنگ گفت: به دلیل جنگ اوکراین، روسیه را از جام جهانی فوتبال و المپیک محروم کردند، حتما باید دستگاه های دیپلماسی ورزشی پی‌گیری این مسأله را در دستور کار قرار دهند؛ باید فضای افکار عمومی دنیا را بر سر این قضیه، حساس نگه داریم و این رویدادها به محلی برای اعتراض به رژیم صهیونسیتی تبدیل شود.

بنیاد رودکی موظف به حمایت از موسیقی سنتی است

رییس‌ شورای هنر در مورد حمایت از موسیقی اصیل ایرانی نیز تصریح کرد: بنیاد رودکی موظف شده در تالار وحدت و رودکی صرفا از موسیقی های سنتی حمایت کند.

گفتنی است، بررسی سند هنرهای نمایشی(تئاتر)» در دستور کار این جلسه از شورای هنر قرار گرفت.

رییس حوزه هنری و نامه هشت‌هزار هنرمند برای تحریم رژیم صهیونیستی

در بخشی از این جلسه محمدمهدی دادمان رییس حوزه هنری در این جلسه با اشاره به برگزاری دوسالانه ونیز، گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر می کنم؛ اتفاقی که در دوسالانه هنرهای تجسمی ونیز رخ داد ارزشمند بود چراکه بعد از سالها به فرزندان هنرمند انقلاب مثل مجموعه حوزه هنری اعتماد شد که این رویکرد برآمده از تفکری است که در دولت سیزدهم وجود دارد.

وی افزود: دوسالانه ونیز یکی از معتبرترین رویدادهای هنری دنیاست. اینکه در چنین رویدادی آنچه در پاویون جمهوری اسلامی عرضه می شود تبیین و ارایه هنرمندانه از مظلومیت کودکان غزه است ارزشمند محسوب می شود. تهیه آثار هنری توسط هنرمندان انقلابی ارزش دوم بود؛ این آثار دی سال قبل در جریان رویدادی در مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری انقلاب اسلامی خلق شده و نتیجه همکاری هنرمندان بود که ارزش سوم محسوب می شود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی با بیان اینکه انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی قابل اعتنا بود، افزود: نکته دیگر همبستگی شکل گرفته میان هشت هزار تن از هنرمندان تجسمی بود که به اتفاق نامه ای را به دبیرخانه این رویداد ارسال کردند تا رژیم صهیونسیتی را تحریم کند؛ ولی دبیرخانه این نامه را نپذیرفت. البته رژیم صهیونسیتی در اقدامی پیش‌دستانه پاویون خود را (احتمالا به دلیل واکنش های احتمالی هنرمندان) بسته بود که اتفاقی ارزشمند محسوب می شود.

شصتمین دوره بینال ونیز از ۲۱ آوریل با شعار «خارجی‌ها همه‌جا» با حضور ۹۵ کشور آغاز شد و این تعداد حضور کشورها از زمان بعد از همه‌گیری کووید بی سابقه بوده است. نمایشی (تئاتر)» در دستور کار این جلسه از شورای هنر قرار گرفت.

کد خبر 6098135 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • دیدار رئیس سازمان فرهنگ با معاون وزیر خارجه ارمنستان
  • موسیقی شمال خراسان سوژه ساخت یک آهنگ جدید شد
  • تنظیم متفاوت از یک قطعه موسیقی نواحی ایران
  • نمدمالی، هنری با روایت تاریخ
  • ارتش ایران هدف قرار دادن کدام بندر اسرائیل را تمرین کرد؟ پاسخ رسانه عربی
  • لحظه وحشتناک خودکشی یک زن با اسلحه
  • وزیر ارشاددرگذشت عیسی بخشی از بزرگان موسیقی خراسان را تسلیت گفت