Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-30@11:09:37 GMT

برنده کتاب سال ایران در سرای اهل قلم نقد می شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۲۹۲۰

برنده کتاب سال ایران در سرای اهل قلم نقد می شود

رمان «لم‌ یزرع» اثر محمدرضا بایرامی در قالب نشست‌هایی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سرای اهل قلم نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، موسسه خانه کتاب همزمان با چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی سلسله نشست‌هایی را به‌صورت هفتگی در سرای اهل قلم برگزار می‌کند.

در این راستا، طی هفته‌های گذشته 11 تیر ماه نشست «آیا ادبیات انقلاب داریم» و سه‌شنبه 2 مرداد ماه نشست نقد و بررسی مجموعه پنج جلدی «اصفهان در انقلاب» نوشته عباس نصر و محمد حنیف برگزار شده بود که قرار است روز سه‌شنبه 9 مرداد ماه نیز رمان لم‌ یزرع نوشته محمدرضا بایرامی نقد و بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست عزت‌الله الوندی، محمدرضا بایرامی و قاسمعلی فراست در مورد کتاب لم یزرع سخنرانی می‌کنند.

رمان لم یزرع نوشته محمدرضا بایرامی سعی کرده به نوعی مظلومیت شیعیان عراقی در طول هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشد. شیعیانی که اگر در جنگ حضور داشتند ناچار از فشار حزب بعث بوده و اگر حضور نداشته‌اند نیز زندگی و عرصه چنان بر آنها تنگ می‌شده که توان فکری و جسمی برای زندگی باقی نمی‌مانده است.

لازم به ذکر است لم‌یزرع توسط کتاب نیستان در ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ منتشر شد و توانست در سی‌و‌چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، عنوان کتاب سال ایران را به خود اختصاص دهد.

علاقه‌‌مندان به حضور در نشست نقد و بررسی کتاب لم یزرع می‌توانند از ساعت 17 تا 19 عصر سه‌شنبه نهم مردادماه، به سرای اهل قلم مؤسسه خانه کتاب مراجعه کنند.

انتهای پیام/4028

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۲۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • نویسنده اسیر فلسطینی برنده جایزه ادبی بوکر شد
  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • گفتگوی اختصاصی وحید سلیمانی با اسطوره فوتسال ایران محمدرضا حیدریان درخصوص تیم ملی فوتسال
  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • «تاریخ تحلیلی پوستر انقلاب» بر اساس کتاب شهید آوینی بررسی شد
  • چاپ دوم کتاب «ترجیع‌بند در شعر نو» منتشر شد