Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:26:14 GMT

به جای اثر هنری سکه و طلا می‌خرند!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۳۷۷۷

به جای اثر هنری سکه و طلا می‌خرند!

«در ایران برای خلق آثار هنری جنس با کیفیت تولید نمی‌شود و هنرمند هرچه می‌خرد خارجی است، با بالا رفتن نرخ ارز، این‌ها هم گران شده و هنرمند باید اثرش را گران‌تر بفروشد. این بالا رفتن قیمت ابتدا روی هنرمند تاثیر می‌گذارد، این گران فروختن الان در حوزه اقتصاد هنر خیلی جایگاهی ندارد.»

امیرحسین جباری ـ مدیر گالری ایده پارسی ـ در گفت‌وگو با ایسنا در ادامه مطالب بالا، اظهار کرد: ارز روی هنرمندان نوپا و کارکرده تاثیر دارد؛ به عنوان مثال یک نفر تابلویی را به قیمت ۷۰۰ دلار در حراجی خارج از کشور خریداری کرده و به ایران می‌آورد باز هم با نوسانات ارزی شاید در ایران کسی حاضر به خرید این تابلو نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او درباره رونق گالری‌ها بیان کرد: من با دوستان گالری دار صحبت می‌کنم می‌بینم اکثر آن‌ها به این شرایط انتقاد دارند. رونق گالری‌ها پایین آمده و هنر چون ضرورت ندارد، در اولویت‌های سبد خرید مردم نزول کرده است، آن‌ها فکر می‌کنند به جای اینکار سکه و طلا بخرند. البته چند سال است که گالری‌ها از رونق افتاده است و این اتفاق خوبی نیست و به نبود سیستم مناسب در این زمینه برمی‌گردد.

جباری معتقد است: فرهنگ خرید آثار هنری دارد در ایران جا می‌افتد، ما کشور در حال توسعه هستیم و این موضوع زمان می‌برد. باید چند سال بگذرد تا مردم به این کار رو بیاورند. با این حال در شرایط فعلی این موضوع کمرنگ‌تر شده است زیرا فکر می‌کنند اگر در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنند، برگشت پول بیشتری دارند.

مدیر گالری ایده پارسی همچنین درباره انتظارش از مدیرکل جدید وزارت ارشاد بیان کرد: بیشترین توقعی که داریم به حمایت‌های مختلفی برمی‌گردد که می‌تواند انجام شود، آقای ملانوروزی هم دریغ نمی‌کرد اما گالری‌ها درگیر مشکلاتی با سازمان‌ها و اداره‌های مختلف مانند اداره مالیات هستند که دفتر تجسمی وزارت ارشاد می‌تواند جلسه‌هایی را با آن‌ها گذاشته و پیگیر این مشکلات شود.

او اضافه کرد: امیدوار هستیم آقای مظفری جلسه‌ای را با نگارخانه‌دارها برگزار کنند و همه یک جا جمع شوند و از مشکلات خود بگویند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام گالری داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۳۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، عصر روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ ماه نمایشگاه آثار هنر‌های تجسمی، نگارگری، خوشنویسی گرافیک و هنر‌های ایرانی اسلامی به مناسبت بزرگداشت شیخ اجل سعدی شیرازی، شاعر نامدار ایرانی افتتاح شد.

در این نمایشگاه که با حضور هنرمندان و هنردوستان افتتاح شد، بیش از ۱۸۰ اثر ارائه شده است.



محمدخراسانی‌زاده مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی مذهبی مدیر عامل سازمان زیباسازی، محمد زرویی نصرآباد سرپرست مرکز هنر‌های تجسمی حوزه هنری و تنی چند از مدیران شهری و اساتید به نام هنری و خوشنویسی در افتتاحیه شرکت کرده و نظاره‌گر آثار بی‌بدیل هنری در ستایش استاد سخن سعدی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟