Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: برخی جریان های همسو با غرب و آمریکا سعی می کنند به نوعی افکار عمومی را علیه سرداران ایران تحریک کرده و وانمود کنند سردار سلیمانی جنگ طلب است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن هانی زاده در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به تهدیدات دونالد ترامپ مبنی بر عدم صدور مجوز صادرات نفت ایران تصریح کرد: در واکنش به این اظهارات سخیف ترامپ دو پیام سیاسی و نظامی از سوی سران کشور اسلامی ایران صادر شد که محتوای هر دو پیام بر قدرت و تسلط ایران بر منطقه تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بعد از پاسخ کوبنده سردار سلیمانی به یاوه گویی های ترامپ، یک نوع عقب نشینی آشکار از سوی رهبران آمریکا مشاهده شد و ادبیات تند آنها تعدیل یافت؛ این مساله بیانگر آن است که آمریکایی ها آماده تقابل با ایران نبوده و هم پیمانان منطقه ای آنها به شدت آسیب پذیر هستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه عنوان کرد: سردار سلیمانی هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ نظامی یکی از کارکشته ترین سرداران جمهوری اسلامی ایران است که اظهارات او با انعکاس وسیعی در جامعه جهانی مواجه می شود و مورد تایید بالاترین مقامات سیاسی و نظامی کشور است.

هانی زاده در ادامه با تاکید بر قدرت نظامی ایران در مقابله با تهدیدات دشمن تبیین کرد: ایران حضور و نفوذی فوق العاده در تمام منطقه دارد؛ از غرب آفریقا گرفته تا شرق آسیا و دریای سرخ و خلیج فارس و دریای مدیترانه، در تیررس کامل موشک های بالستیکی ایران قرار دارد؛ اگر آمریکا دست به اقدامی بزند اسرائیل ظرف مدت یک ساعت توسط موشک های ایرانی نابود خواهد شد.

وی تشریح کرد: متاسفانه برخی جریان های همسو با غرب و آمریکا سعی می کنند به نوعی افکار عمومی را علیه سرداران ایران تحریک کرده و وانمود کنند سردار سلیمانی جنگ طلب است، در حالی که اساسا چنین نیست و این امریکایی ها هستند که با تحریم هایی که اعمال می کنند سعی می کنند مردم را علیه دولت بشورانند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطر نشان کرد: یکی از نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی ایران، متحد و همسو شدن تمام طیف ها و جریانات داخلی به هنگام بروز خطرات سیاسی است که نشان از هوشمندی ملت ایران دارد؛ مردم و مسئولین هیچ گاه تحت تاثیر فضاسازی رسانه های غربی قرار نخواهند گرفت و ضمن حفظ وحدت و پیروی از منویات مقام معظم رهبری، از ارزش های انقلاب دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۳۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟

 به گزارش تابناک به نقل از ایران، ناطق نوری در خاطرات خود نوشته است: به رئیس جمهور اوکراین گفتم: می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم.
 

حجت الاسلام و المسلمین ناطق نوری در زمان ریاست مجلس در سفر به اوکراین مذاکرات جالبی با رئیس جمهور این کشور داشته است.

ناطق نوری در بیان خاطرات خود از این سفر می‌گوید: در جلسه‌ای که با رئیس جمهور اوکراین داشتیم، بعد از صحبت‌های عادی به ایشان گفتم «می خواهم یک مقدار خصوصی با شما صحبت کنم» – این جلسات خصوصی کاربردش خیلی است – ایشان قبول کرد و بعضی‌ها را بیرون کرد. به رئیس جمهور اوکراین گفتم: «می‌دانید هشت سال جنگ داشتیم و بسیاری از ادوات نظامی و سلاح‌های ما از بین رفت و یا فرسوده شد و ما به شدت مشغول جبران آن هستیم. بالاخره این ادوات نظامی را برای تقویت خودمان باید تعمیر کنیم یا بخریم و در حد خودمان بنیه‌ی نظامیمان را بالا ببریم. ترجیح می‌دهیم از کشور‌های اروپای شرقی که الان به پول نیاز دارند و وضعشان خیلی خوب نیست – به خاطر تازه به استقلال رسیدن-سلاح‌ها را بخریم. البته اگر شما‌ها نفروشید ما از جای دیگر می‌خریم و لنگ نمی‌مانیم».

در خاطرات ناطق نوری آمده، بحث ما در جلسه خصوصی این بود که «شما تا کجا با ما هستید، چقدر و تا کجا به ما سلاح می‌فروشید؟» او اول یک کم جا خورد، یک شوخی کرد و گفت «آقای اسپیکر، آقای رئیس من اول از شما سوال کنم، شما رئیس مجلس هستید یا رئیس جمهور؟» من به ایشان گفتم «دو تا جواب دارم یکی این که ما مجلسمان با دولتمان خیلی تفاوت نمی‌کند و ما به هم کمک می‌کنیم. دوم این که من با آقای هاشمی بیش از سی سال است رفیقم، یعنی کار‌های او را آن طور که از دست من بر می‌آید برایش پیگیری می‌کنم. این مسئولان اجرایی هم به همین دلیل با من هستند» و به آقای تولایی اشاره کردم.

ایشان یک خورده جا خورد و ماند که چه جواب بدهد، من دوباره گفتم «تا کجا با ما هستید؟» آقای جواد لاریجانی که آدم زرنگ و باهوشی است یک نامه‌ای از زیر میز به من داد که ایشان خیال می‌کند که شما می‌خواهید بمب اتم از ایشان بگیرید، به او بگوئید چه می‌خواهید.» سپس من گفتم: البته ما بمب اتم و این چیز‌ها نمی‌خواهیم. ما دنبال این چیز‌ها نیستیم و مخالفیم. این را که گفتم او لبخند زد و به قول معروف یک کمی باز شد و گفت: زیر اتم هر چه بخواهید مشروط به این که مصالح ما را هم در نظر بگیرید».

دیگر خبرها

  • ایران به دنبال خرید بمب اتم بود؟
  • آمریکا مدیریت جنگ علیه غزه را در دست دارد
  • رسانه‌ها با افکار عمومی در ماجرای غزه چطور رفتار کردند؟
  • صنعا: سلاح‌های سنگین علیه ما بی‌فایده است
  • آماده سازی پیوست فرهنگی شعار سال
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند
  • رایزنی هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • دیدار هنیه با امیرعبداللهیان در تهران
  • شعر خوب باید در معرض استفاده افکار عمومی دنیا قرار بگیرد
  • سفر اسماعیل هنیه به تهران