Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-16@07:28:34 GMT

محمدعلی ابطحی: مگر می‌شود زن را نیمه آدم حساب کرد؟!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۴۳۷۰

محمدعلی ابطحی: مگر می‌شود زن را نیمه آدم حساب کرد؟!

به گزارش خرداد: محمدعلی ابطحی، فعال اصلاح طلب بعد از دیدار خود با آیت الله صانعی در مشهد، در صفحه شخصی خود نوشت:

«دیروز در مشهد با آیه الله صانعی نشسته بودیم. در محضر مراجع معمولا یک بحث فقهی می شود. بحث دیه زن و مرد بود. آقای صانعی فتوا می دهد که دیه زن ومرد مساوی است. همچنان که در فتوای دیگری دیه مسلمان و غیر مسلمان را هم مساوی می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقعیت جهانی هم معیار، حقوق بشر است. نه فقط حقوق مرد و یا مسلمان.

هرکسی که اهل تقیّد است می تواند به نظر فتوای خودش عمل کند اما حکومت به خاطر حق انسانیت و رعایت شرع، می توانست با تکیه به این فتاوای صانعی که شاگرد امام هم بوده ویل فتاوای مشابه حکومت مقبول جهانی و در عین حال مشروع فقهی بیشتری به نمایش بگذارد و در چنبره این همه فشار داخل و خارج قرار نگیرد. به صورت کلی مگر می شود زن و یا غیر مسلمان را نیمه آدم حساب کرد؟»


برچسب ها: محمدعلی ابطحی ، اصلاحات ، آیت الله صانعی ، زنان

منبع: خرداد

کلیدواژه: محمدعلی ابطحی اصلاحات آیت الله صانعی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جوانان حقوق بشر: دیگر زمان بزن و در رو نیست

سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر و تاکید کرد: رژیم منحوس و ایادی آن بویژه دولت تروریستی آمریکا که این تنبیه و هشدار متوجه آنهاست بدانند دیگر زمان بزن و در رو نیست. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، "سازمان جوانان حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران" با صدور بیانیه‌ای از عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیر و تشکر کرد.

تجمع پرشور مردم مشهد در حمایت از حمله سپاه + فیلم

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم؛ و ما رمیت إذ رمیت و لکنّ الله رمی

سرزمین جنایت، کشتار و نسل‌کشی رژیم منحوس اسراییل طبق قواعد و قوانین بین‌المللی در مقابله به مثل و دفاعی مشروع،  با دست ید اللهی فرزندان برومند سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اصابت چندین پهباد و موشک قرار گرفت، قطعاً مجازات و کنترل رژیم صهیونیستی و دفاع ایران از امنیت ملی خود لازم و ضروری بود چرا که این رژیم یاغی به هیچ یک از موازین بین المللی پایبند نبود و هرجا که دوست داشتند قوانین بین المللی را نقض کردند حتی نهادهای بین المللی و وابسته به سازمان ملل از حملات رژیم در امان نبودند به قطعنامه‌های شورای امنیت، دادگاه های بین المللی و هیچ یک از مفاد کنوانیسون‌های جهانی پایبند نبودند و باید مجازات و کنترل می‌شد.

ما ضمن تبریک به مقام معظم رهبری مدظله العالی و تقدیر و تشکر از دلاور مردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این اقدام قابل تحسین حمایت و از مسلمانان جهان می خواهیم به کلام پیامبر اسلام(ص) که فرمود "مَنْ سَمِعَ رَجُلاً یُنَادِی یَا لَلْمُسْلِمِینَ فَلَمْ یُجِبْهُ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ" بی‌تفاوت  نباشند، رژیم منحوس و ایادی آن بویژه دولت تروریستی آمریکا که این تنبیه و هشدار متوجه آنهاست بدانند دیگر زمان بزن و در رو نیست شما با یک ابر قدرت طرف هستید، به امید ظهور حضرت ولی عصر(عجل الله) و سربلندی ملت سرافرازاین مرز وبوم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دعا می‌کنیم سپاه مسلمین بر کفار ظفر یابد
  • از حمله ایران به اسرائیل حمایت می‌کنیم
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • دعای آیت‌الله علوی بروجردی بعد از حمله موشکی - پهپادی ایران به اسرائیل
  • به بهانه سالروز تولد محمدعلی بهمنی | شاعر شنیدنی است
  • آیت‌الله علوی بروجردی با اشاره به پاسخ ایران به اسراییل: دعا می کنیم تا سپاه مسلمین بر کفار، ظفر یابد/ نمی‌توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه گذشت
  • سازمان جوانان حقوق بشر: دیگر زمان بزن و در رو نیست
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • ریشه حقوق‌های نجومی با حساب واحد خزانه خشکیده می‌شود؟
  • از منچسترسیتی که حقوق نمی‌گیری آقای ناگلزمان!‏