Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@12:12:04 GMT

ربات «کاراته کار» برای نجات از آتش

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۴۴۰۲

ربات «کاراته کار» برای نجات از آتش

خبرگزاری میزان- ربات‌های امداد و نجات تا به حال به شیوه‌ای طراحی و تولید می‌شدند که بتوانند با عبور از موانع و لابلای آوار افراد را نجات دهند. به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از ورج، ربات‌های امداد و نجات تا به حال به شیوه‌ای طراحی و تولید می‌شدند که بتوانند با عبور از موانع و لابلای آوار افراد را نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اما نوع جدیدی از این ربات‌ها به شکلی طراحی شده که با فنون کاراته آشنایی دارد و می‌تواند با ضربه دوبازوی قدرتمند خود موانعی که حرکتش را مختل می‌کنند، بشکند و از سر راه کنار بزند.این ربات امداد و نجات Centauro نام دارد و دارای شش پا، چهار چرخ و دو بازوی کاراته کار است و توسط محققان ایتالیایی تولید شده است. ربات مذکور از توانمندی بالایی برای حرکت در طبیعت و همین طور مناطق آسیب دیده به دنبال وقوع سوانح طبیعی است. انعطاف بالا در حین حرکت یکی دیگر از مزایای ربات یادشده است.

این ربات مدلی پیشرفته‌تر از ربات Momaro محسوب می‌شود که توسط محققان دانشگاه بن آلمان ساخته شده است و هدف از تولید آن هم تسهیل انجام عملیات امداد و نجات بوده است.
Centauro یک و نیم متر ارتفاع و ۹۳ کیلوگرم وزن دارد و از مواد سبکی مانند آلومینیوم و پلاستیک محکم ساخته شده و عمر باتری آن بعد از هر بار شارژ ۲.۵ ساعت است و یک اپراتور انسانی می‌تواند آن را کنترل کند.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محققان ایتالیایی ربات فنون دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)



منبع:خلاقیت بدون مرز

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خیاطی در عصر دیجیتال: هوش مصنوعی و ربات‌ها در خدمت صنعت پوشاک (فیلم) چگونگی تمیز کردن شیشه عینک با فناوری جدید (فیلم) ساخت خودرو های لوکس BMW توسط ربات (فیلم)

دیگر خبرها

  • طراحی نیمکت مواج برای اتاق‌های انتظار (فیلم)
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • تصادف مرگبار در خوزستان ۴ نفر را به کام مرگ کشاند
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت