Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، مراسم رونمایی از زندگی و زمانه حسین اسرافیلی با عنوان «حوالی روشن صدا» فردا در مرکز تبادل کتاب برگزار می‌شود.
اسرافیلی غیر از سرودن شعر به خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی نیز علاقه دارد. وی در طول سال‌های 1360 تا 1367 مسئولیت صفحه ادبی مجله پیام انقلاب را به عهده داشت و عضو شورای شعر و موسیقی صدا و سیما و شورای شعر نیروهای مسلح بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، حسین اسرافیلی اول اسفند 1331 در تبریز به دنیا آمد. وی از شاعرانی است که در طول سال‌های 1358 تا 1366 در حوزه هنری حضوری فعال داشت و به دفعات همراه با دیگر شاعران و به منظور شعرخوانی در نقاط مختلف رزم، عازم جبهه‌ها شد.
 
حسین اسرافیلی سابقه همکاری با موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی در زمینه حضور در شب های شعر خورشید ولایت و نغمه بهار را دارد.
 
معروفترین مجموعه شعر او تولد در میدان است که به عنوان یکی از آثار برتر شعر دفاع مقدس در دهه 60 از سوی بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس برگزیده شد. آتش در خیمه‌ها، مجموعه شعر عاشورایی، عبور از صاعقه، گزیده ادبیات معاصر شماره 5، مردان آتش نهاد، آتش در گلو، آیینه‌های شعله‌ور از سروده‌های اوست.
 
تازه‌ترین آثار حسین اسرافیلی در سه مجموعه جدید با عنوان «حیاط خلوت کلمات»، «صخره و پلنگ» و «دو پنجره» است. مقالات ادبی و فرهنگی موجود در کتاب «حیاط خلوت کلمات» در موضوعات شعر و نقد ادبی تاکنون در نشریات مختلف به چاپ رسیده است و نویسنده برای نخستین بار این مقالات را که شامل 25 تا 30 مقاله است در یک مجموعه منسجم گردآوری کرده است.
 
حسین قرائی نیز از نویسندگانی است که در حال گردآوری تاریخ شفاهی شاعران است و تازه‌ترین اثر او با محوریت اسرافیلی فردا رونمایی می‌شود.
 
رونمایی از کتاب "حوالی روشن صدا" فردا دوشنبه 97/5/8 ساعت 17 برگزار می‌شود. در این برنامه محمود اکرامی ،حمید رضا شکارسری ، حسین اسرافیلی ، مصطفی محدثی خراسانی و حسین قرایی حضور خواهند داشت.
این مراسم در رکز تبادل کتاب به آدرس تهران ، ابتدای خیابان مظفر شمالی برگزار خواهد شد. ورود برای عموم علاقه مندان آزاد است.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست مرکز تبادل کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!

261 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902862

دیگر خبرها

  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • کسب رتبه برتر در جشنواره ملی شعر دوست من کتاب
  • اسوههای زندگی را با این کتاب بشناسیم
  • ببینید | ویدیوی جالب آقای خواننده در کنار یک زن؛ رونمایی از عشق زندگی‌اش!
  • وقتی «علی خاوری» ابراهیم هادی زمانه شد
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • بازیگر سینما و پیشنهاد کتابی مرموز
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • جلوه‌ای از شکوه زندگی امام صادق(ع)
  • رونمایی از سه کتاب منتخب آثار جشنواره شهید آوینی