Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به زودی سرانه فضای ورزشی دانشجویان به یک متر مربع می رسد که این سرانه هم کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین علیزاده امروز (یکشنبه) در نشست خبری به مناسبت چهاردهمین المپیاد ملی دانشجویان اظهار داشت: سیاست این سازمان در 2 بخش فراهم کردن بستر برای فعالیت های ورزشی دانشجویان یا تامین سخت افزارها شامل ورزشگاه ها و تجهیزات و توسعه مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی است و حمایت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی دانشگاه ها بر همین اساس انجام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: به زودی سرانه فضای ورزشی دانشجویان به یک متر مربع می رسد اما با توجه به اهمیت ورزش این قشر و توسعه نشاط و انگیزه در جامعه، این سرانه کافی نیست و توسعه این فضا از برنامه های سازمان امور دانشجویی و اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم است.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم درباره توسعه مشارکت دانشجویی در فعالیت های ورزشی خاطرنشان کرد: برنامه دیگر ما تعامل و همکاری بیشتر با فدراسیون های ورزشی پر مخاطب از سوی دانشجویان است. تاکنون با هفت فدراسیون تفاهم نامه همکاری امضا شده تا ضمن امکان بهره مندی از امکانات ورزشی آنان، تعامل برای آموزش نیروی متخصص برای برگزاری رقابت های دانشجویی نیز صورت گیرد.
وی افزود: در همین راستا یک دوره مربیگری فوتبال سطح یک آسیا در هفته جاری برای مربیان فوتبال دانشگاه ها برگزار می شود.
علیزاده همچنین به افزایش مشارکت دانشجویان در فعالیت های ورزشی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال نزدیک به 100 هزار دانشجوی دختر و پسر در فعالیت های ورزشی مختلف حضور داشته اند. به عبارتی از هر 20 دانشجو، یک نفر فعالیت ورزشی دارد.
وی با بیان اینکه هر سال سه جشنواره ورزشی شامل جشنواره بهاره، پاییزه و زمستانه برای دانشجویان برگزار می شود، یادآور شد: امسال در جشنواره بهاره بیش از 36 هزار دانشجو شرکت داشتند و امیدواریم این تعداد در پاییز و زمستان افزایش یابد.
مدیرکل تربیت بندی وزارت علوم ادامه داد: در چهاردهمین دوره المپیاد ملی دانشجویان چهار هزار و 200 دانشجو شرکت کرده اند که نزدیک به 2 هزار نفر آنان را دختران تشکیل می دهند. این تعداد دانشجوی ورزشکار، رشدی 30 درصدی نسبت به دوره گذشته المپیاد دانشجویان را نشان می دهد.
وی با بیان اینکه با پایان المپیاد ورزشی در بخش دختران، مراسم افتتاحیه بخش پسران المپیاد 10 مرداد برگزار می شود، گفت: در تلاش هستیم تا تعداد دانشجویان در دوره آینده به پنج هزار نفر و در دوره پس از آن به هفت هزار نفر افزایش یابد.
علیزاده با قدردانی از مسئولان دانشگاه شیراز به عنوان میزبان چهاردهمین دوره رقابت ها گفت: در نظرسنجی صورت گرفته از دختران دانشجو، 84 درصد آنان از نحوه برگزاری این رقابت ها اظهار رضایت کرده اند.
وی همچنین به سی امین دوره یونیورسیاد دانشجویان به میزبانی ناپل ایتالیا اشاره کرد و گفت: سیاست های فدراسیون جهانی ورزش دانشجویان (فیزو) به سمت برگزاری این رقابت ها به صورت دانشگاه محور است. تلاش داریم در جهت افزایش انگیزه دانشجویان به این سو حرکت کنیم اما باید انتظارات مردم از نتایج دانشجویان کشورمان در رقابت های یونیورسیاد و سایر رویدادهای بین المللی نیز مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم گفت: با توجه به اینکه قهرمانان دانشجو نیز داریم و در المپیاد ملی نیز حضور جدی و قابل توجه داشته اند، به طور قطع از پتانسیل آنان در رویدادهای خارجی و یونیورسیادها استفاده می شود.
وی ادامه داد: در المپیادهای ورزشی اتکای ما به شناخت پدیده های ورزش دانشجویی است و قطعا تلاش داریم از این ورزشکاران در ترکیب تیم های دانشجویی رشته های مختلف استفاده کنیم.
علیزاده در پاسخ به سئوالی در خصوص امکان جذب قهرمانان در هیات علمی دانشگاه ها گفت: در حال تدوین آئین نامه پذیرش قهرمانان ورزشی هستیم تا ضمن فراهم شدن امکان تحصیل برای آنان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، بتوانیم از توانایی آنان در بخش آموزشی نیز استفاده کنیم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 650 هزار دانش آموز قهرمان در کشور داریم، افزود: تلاش می کنیم در تعامل با وزارت آموزش و پرورش به این دانش آموزان بورسیه های تحصیلی در دانشگاه داده شود تا بتوانیم از پتانسیل این قهرمانان ورزشی در ارتقا ورزش دانشجویی بهره مند شویم. ضمن اینکه امکانات تحصیلی و ورزشی مناسبی برای آنان فراهم خواهد شد.
وی شرکت دانشجویان در رویدادهای خارجی را نیز از دیگر برنامه های تربیت بدنی وزارت علوم عنوان کرد و گفت: آبان امسال در مسابقات منطقه ای حوزه دریای خزر شرکت خواهیم کرد که با حضور نمایندگان دانشجویی 17 کشور برگزار می شود.

* باید از فرصت اوقات فراغت دانشجویان در افزایش نشاط جامعه دانشگاهی استفاده کرد
محمدرضا علم معاون دانشجویان داخل سازمان امور دانشجویی نیز در این نشست خبری گفت: یکی از اهداف ما حضور بیشتر دانشجویان در میادین ورزشی است. تلاش می کنیم تا از فرصت اوقات فراغت دانشجویان برای افزایش نشاط جامعه دانشگاهی و سلامت بهداشت جسمانی و روانی آنان بهره بگیریم.
وی ادامه داد: فعالیت های ورزشی دانشجویان در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی مورد توجه ما قرار دارد و برگزاری المپیاد های ملی دانشگاهی مقدمه خوبی برای حضور بهتر در یونیورسیادها و رقابت های جهانی دانشجویان در رشته های مختلف است.
چهاردهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان در بخش دختران از 27 تیر تا 5 مرداد با حضور بیش از هزار و 700 دانشجو در ۱۱ رشته ورزشی برگزار شد. المپیاد پسران نیز با حضور بیش از 2 هزار و ۴۰۰ دانشجو در ۱۴ رشته ورزشی از 10 تا 18 مرداد در دانشگاه شیراز برگزار می شود.
ورزشی **1828**1597

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش ورزش دانشجويي عليزاده مدير كل تربيت بدني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

 

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گشایش نخستین دوره المپیاد فرهنگی، ورزشی و علمی شهید عجمیان + فیلم
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم