Web Analytics Made Easy - Statcounter

سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا که با تاکید بر خروج نظامیان کشورش از افغانستان، گفت که بحران این کشور راه‌حل نظامی ندارد در عین حال برقراری صلح در افغانستان تنها از طریق دیپلماسی امکانپذیر می‌شود. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه افغانستان نظرات

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «رند پال» سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکایی و از مخالفان جنگ در افغانستان در یادداشتی در روزنامه «هیل» نوشت: برقراری صلح از طریق دیپلماسی در افغانستان امکان دارد اما باید شرایط کنونی این کشور، نفرت تاریخی مردم افغانستان از حکومت مرکزی در کابل و بی‌ثمر بودن ادامه هزینه 50 میلیارد دلار سالانه در افغانستان را در نظر بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که صلح در افغانستان تنها در حالی به وجود خواهد آمد که آمریکا با طالبان مذاکهر کند..

این عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش از این نیز با حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان مخالفت کرده بود.

رند پال که شکست طالبان افغانستان توسط آمریکا را غیرممکن می‌داند چندی پیش نیز از دولت ترامپ خواسته بود تا با پایان دادن به ادامه جنگ بی‌ثمر در افغانستان هزینه‌های این جنگ را صرف ایجاد پروژه‌های زیرساختی در آمریکا کند.

رند پال در حالی مذاکره مستقیم با طالبان را مطرح کرده است که این گروه بارها خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را پیش‌‌شرط آغاز گفت‌وگوهای صلح عنوان کرده بود.

«جی‌پی‌لارنس» کارشناس و کهنه سرباز آمریکایی در نشریه «ستارزاندسترایپس» چندی قبل نوشت: طالبان جنگ در افغانستان را برنده شده است به همین دلیل حتی اگر آمریکا با این گروه مذاکره کند، آنها امتیازی به واشنگتن نخواهد داد.

از سوی دیگر نیز گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که اگر آمریکا با طالبان مذاکره کند باز هم احتمال اینکه دو طرف به توافق برسند بسیار پائین است زیرا طالبان می‌داند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام/.

ما را در فیسبوک، توییتر و تلگرام دنبال کنید.

R36461/P36446/S8,87,1413/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد

دولت کانادا با اصلاح قوانین ضد تروریسم خود، در سال جاری میلادی کمک‌های توسعه‌ای به افغانستان را از سرمی‌گیرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های کانادایی گزارش دادند اتاوا در نظر دارد در سال جاری کمک‌های توسعه‌ای خود را به افغانستان از سر گیرد.

مجلس عوام و سنای کانادا خرداد سال گذشته اصلاحیه‌ای را برای معافیت سازمان‌های امدادی از قوانین ضد تروریسم این کشور علیه طالبان تصویب کردند؛ بدین ترتیب، گروه‌های امدادی هنگام کمک‌رسانی به افغان‌ها به خاطر پرداخت مالیات به طالبان مجرم شناخته نمی‌شوند.

تغییر این حکم قانونی به سازمان‌های امدادرسانی اجازه می‌دهد که با کسب مجوز برای تعامل با طالبان، از مجازات کیفری مصون باشند.

به گزارش «گلوبال نیوز»، اداره امنیت عمومی کانادا در گزارشی دراین‌باره نوشت: تلاش‌ها برای عملیاتی کردن صدور مجوز ادامه دارد.

در این گزارش آمده است: «اتاوا قصد دارد این روند را تا بهار 2024 راه‌اندازی کند و برای دستیابی به ظرفیت کامل عملیاتی تا اواخر سال 2024 تلاش خواهد کرد».

کانادا: برنامه مشخصی برای کمک به افغانستان نداریم تصویب اصلاحیه قانون ضد تروریسم در کانادا برای کمک به افغانستان کانادا درخواست طالبان برای کنترل سفارت افغانستان در اوتاوا را رد کرد

«هارجیت سینگ ساجان» وزیر توسعه بین‌المللی کانادا پیش از این اعلام کرده بود قوانین ضد طالبان این کشور ممکن است با هدف تسهیل کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان دچار تغییراتی شود.

ساجان در گفتگو با «کانادین پرس» تأکید کرده بود با این حال اوتاوا طالبان را از فهرست تروریست‌ها خارج نخواهد کرد.

وی گفته بود: ما در حال بررسی گزینه‌هایی هستیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم انعطاف‌پذیری که سایر کشورها برای کمک به افغانستان دارند را به دست آوریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت