Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@14:13:02 GMT

پلیس‌های قلابی دستگیر شدند+عکس

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۵۷۶۷

پلیس‌های قلابی دستگیر شدند+عکس

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سرهنگ علی ولیپور گودرزی معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت محموله به شیوه مسلحانه در مبادی ورودی شهر تهران پرونده ای مقدماتی در این خصوص در پلیس آگاهی تهران بزرگ تشکیل شد.

وی گفت: در این سرقتها  چهار مرد مسلح به تجهیزات نظامی از جمله اسلحه کمری ، بی سیم ، دستبند و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. ، در پوشش مأموران پلیس آگاهی و به بهانه توقیف محموله های کالای قاچاق اقدام به آدم ربایی راننده خودروهای باربری و نهایتا سرقت محموله بویژه محموله لوازم خانگی می‌کردند؛ بنابراین رسیدگی ویژه به پرونده جهت شناسایی و دستگیری سارقین در دستور کار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده از رانندگان خودروهای باربری که سارقان پس از سرقت خودروهایشان ، آنها را به مناطق بیابانی حاشیه شهر تهران منتقل و رها کرده بودند ، همگی در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که چهار مرد حدودا 35 الی 40 ساله به شیوه ای مشابه از آنها سرقت کرده‌اند.

وی گفت: رانندگان عنوان کردند که سارقان با استفاده از انواع خودروهای سواری زانتیا ، پژو پارس ، پژو 405 و سمند ، ابتدا آنها را در مبادی ورودی شهر تهران بویژه در اتوبان قم – تهران متوقف کرده و در ادامه با استفاده از تجهیزات نظامی و ضمن معرفی خودشان به عنوان مأموران پلیس آگاهی ، به بهانه داشتن محموله قاچاق آنها را ربوده و نهایتا در بیابان های حاشیه تهران رها کردند .

 

یکی از رانندگان در اظهارات خود به کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت : ساعت 21:30 مورخه 17 خرداد 1397 با خودرو وانت حاوی لوازم خانگی به ارزش تقریبی 120میلیون تومان ، از شهرستان قم به مقصد تهران – سه راه امین حضور در حرکت بودم.

وی گفت: یک دستگاه زانتیا به شماره انتظامی ایران 88/*** ل 87 با چهار سرنشین مسلح به سلاح کمری ، دستبند ، بی سیم و ... خودروی مرا متوقف کرده و ضمن معرفی خود به عنوان مأمورین پلیس مدعی شدند که محموله ماشین قاچاق است و باید توقیف شود .

این راننده ادامه داد: ابتدا اقدام به گشتن خودرو نموده وسپس یکی از آنها سوار خودروی من شد و از محل دور شد ؛ سه نفر دیگر که مسلح به سلاح کمری ، بی سیم ، شوکر و دستبند بودند ابتدا دست های مرا بسته و مرا سوار خودرو خودشان کردند و در خلاف مسیر حرکت خودرو محموله به سمت شورآباد حرکت کردند . در بیابان های منطقه کهریزک بود که مرا از ماشین پیاده کرده و خودشان با ماشین از محل دور شدند .

سرهنگ علی ولیپور گودرزی ، با اعلام خبر دستگیری هر چهر عضو گروه سارقین مسلح مأمورنما و همچنین کشف خودروهای مسروقه به صورت رها شده در بیابان های اطراف شهر تهران ، افزود : کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران با بررسی اظهارات چهار راننده محموله که همگی به شیوه ای مشابه مورد سرقت وآدم ربایی قرار گرفته بودند و با بهره گیری از اقدامات ویژه پلیسی ، ابتدا اقدام به شناسایی مالک خودرو سواری زانتیای مورد استفاده در یکی از سرقت ها کرده و در تحقیقات بعدی خود اطلاع پیدا کردند که خودروی مذکور در اختیار فرزند صاحب خودرو بوده است .

وی گفت: این شخص به نام "علی .م" ( 32 ساله ) در منطقه مشیریه – خیابان سازمان آب شناسایی شد و تصویر وی به رؤیت رانندگان رسید و به صورت دقیق مورد شناسایی قرار گرفت.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ تصریح کرد: با شناسایی علی .م به عنوان یکی از اعضای گروه سارقان مسلح مأمورنما ، وی تحت مراقبت نامحسوس پلیسی از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت و نهایتا سه عضو دیگر این گروه نیز شناسایی و در تحقیقات میدانی از محل های تردد و مخفیگاه های آنها دیگر خودروهای سواری مورد استفاده در سرقت ها نیز شناسایی شد.

سرهنگ ولیپور گودرزی تصریح کرد: سرانجام در مورخه 27 تیر 1397 و با اطمینان از حضور متهمین در مخفیگاه هایشان در مناطق مشیریه ، خیابان نبرد شمالی و خیابان پیروزی ، هر چهار نفر آنها طی چند عملیات همزمان دستگیر و به اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شدند.

وی گفت: متهمان در همان تحقیقات مقدماتی صراحتا به سرقت محموله در پوشش مأمورین پلیس در مبادی ورودی شهر تهران و همچنین محدوده نواب و خیابان فدائیان اسلام اعتراف کردند ؛ محل نگهداری اموال مسروقه نیز در محدوده خیابان فدائیان اسلام شناسایی و در بازرسی از این محل همه اموال مسروقه کشف و توقیف شد .

سرهنگ کارآگاه ولیپور گودرزی ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ، در پایان این خبر گفت : هر چهار متهم با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 34 تهران در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات تکمیلی از متهمین در دستور کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است .

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس

به گزارش همشهری آنلاین، سردار علی ولیپور گودرزی روز یکشنبه اظهار کرد: اواسط فروردین ماه امسال خانواده‌ای در جنوب تهران با مراجعه به اداره یازدهم پلیس آگاهی اظهار داشتند که دختر ۱۶ ساله‌شان توسط فردی ربوده شده است.

وی ادامه داد: آدم‌ربا با تماس تلفنی و تهدید به قتل، خواستار دریافت ۱۰۰ میلیارد ریال پول برای آزادی دختر شده بود که پس از ثبت شکایت خیلی زود تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تجزیه‌ و تحلیل‌های اطلاعاتی را برای آزادی گروگان آغاز کردند.

سردار ولیپور گودرزی عنوان کرد: تیم جنایی در نخستین گام با اقدامات کارآگاهی اطلاعاتی هویت صاحب خط تلفنی که با تهدید به قتل، درخواست ۱۰۰ میلیارد ریال پول مطرح کرده بود را شناسایی کردند و متوجه شدند که او حدوداً ۲۵ ساله است و به تازگی از استان‌های غربی کشور به تهران آمده و در جنوب تهران زندگی می‌کند.

وی متذکر شد: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه عملیات شناسایی، راهی مخفیگاه موردنظر شدند و پس از تعقیب و مراقبت چند دقیقه‌ای آدم‌ربا را طی یک عملیات ضربتی به دام انداخته و دختر نوجوان را آزاد کردند.

سردار گودرزی اظهار کرد: متهم در جریان تحقیقات ابتدایی در اظهارات ضد و نقیضی منکر آدم‌ربایی شد و ادعا کرد که با دختر نوجوان در فضای مجازی آشنا شده و همه این تماس‌ها برای دریافت پول صحنه‌سازی شده بود.

وی اضافه کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضائی، متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزگ قرار گرفت و تحقیقات درباره ادعاهای مطرح شده از سوی مرد جوان ادامه دارد.

کد خبر 849417 منبع: ایرنا برچسب‌ها خبر مهم سارق - سرقت فراجا منطقه ۱۷ حوادث ایران

دیگر خبرها

  • رباینده دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • (عکس) بازداشت رباینده دختر ۱۶ ساله
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • گروگانگیری ۱۰۰ میلیاردی دختر نوجوان در تهران / متهم دستگیر شد
  • شناسایی و دستگیری رباینده دختر ۱۶ ساله | عکس
  • مامور قلابی در سنگر دستگیر شد
  • عامل ربودن دختر نوجوان در تهران دستگیر شد
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند