Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@14:20:45 GMT

دریاچه «ایر»، تنها دریاچه رنگین‌کمانی دنیا!

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۶۳۰۱

دریاچه «ایر»، تنها دریاچه رنگین‌کمانی دنیا!

شاید با دیدن این تصاویر تصور کنید که تنظیمات رنگ صفحه نمایش شما بهم خورده است، اما دست به آن نزنید. این‌ها عکس‌های زیبای دریاچه رنگین کمان استرالیا هستند. باران‌های فصلی استرالیا، امسال هم پدیده شگفت انگیز دیگری ساختند و دریاچه کاتی تاندا (Kati Thanda) را به رنگ‌های زیبای رنگین کمان آراستند.  

این باران فصلی و سیل آسا دریاچه «کاتی تاندا ایر» را که یک دریاچه فصلی نمکی و زیبا است به رنگ‌های زیبایی که از آبی روشن تا صورتی و سفید روشن متغییر هستند درآورده و این دریاچه را به یکی از زیباترین آثار طبیعت تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دریاچه که بیشتر به نام دریاچه «ایر» شناخته می‌شود در زمان پر آبی، بزرگترین دریاچه استرالیا است و در ایالت استرالیای جنوبی واقع شده است. دریاچه ایر، کم ارتفاع‌ترین دریاچه منطقه در استرالیاست. در بیشتر طول سال این دریاچه کویری است و تنها هر ۳ تا ۱۰ سال تا ارتفاع کمی از آن، پر می‌شود و در طول ۱۶۰ سال گذشته تنها ۳ بار به صورت کامل از آب پر شده است.


اما دلیل تشکیل این دریاچه رنگین کمان استرالیا که به راستی از زیباترین پدیده‌های ساخت طبیعت است چیست؟ دلیل تشکیل این رنگ‌های زیبا، نمک موجود در آب دریاچه و رشد جلبک‌ها است.

دریاچه رنگین کمان استرالیا یا همان دریاچه «ایر» در طی این سال‌ها به دلیل طوفان و سیلاب‌های سنگین فصلی کوینزلند (Queensland) پر شده است و وسعتی معادل ۱۰۰ کیلومتر پیدا کرده است.


پدیده دریاچه رنگین کمان استرالیا، عکاسان و طبیعت دوستان زیادی را به خود جذب کرده است و کسی نمی‌داند تا چه زمانی دریاچه به این زیبایی خواهد ماند. شاید این پدیده‌ای باشد که فقط یک بار در تمام عمر بتوانید نمونه آن را ببینید. همه می‌دانیم که هرجا آب باشد حتما زندگی نیز در اطراف آن پدید خواهد آمد و با پر آب شدن دریاچه زندگی و حیات وحش زیبایی در اطراف آن تشکیل شده است. شما می‌توانید پلیکان‌های زیبا را در اطراف دریاچه رنگین کمان استرالیا مشاهده کنید.  

شرکت‌های گردشگری محلی در استرالیا تور‌های زیادی را برای بازدید از این پدیده زیبا فراهم کرده‌اند که اگر در استرالیا زندگی می‌کنید می‌توانید از آن‌ها برای رفتن به این منطقه و دیدن این طبیعت و منظره زیبا راهنمایی بخواهید یا با تور به آنجا سفر کنید. بهتر است اگر در نزدیکی این محل زندگی می‌کنید یا توانایی سفر به آن جا را دارید شانس دیدن این پدیده را از دست ندهید. منبع: عصر ایران

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسینه گردشگری استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۶۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر

دانشجویان و کارکنان فعال دانشگاه سیدنی استرالیا یک اردوگاه همبستگی با مردم غزه راه‌اندازی کردند که شامل تظاهرات دانشجویی، چادر زدن و سخنرانی پیرامون فلسطین در محوطه دانشگاه است.

به گزارش الجزیره، این اردوی دانشجویی با بنر‌های بزرگی حاوی نوشته‌های «فلسطین را آزاد کنید» و «از رودخانه تا دریا» مزین شده بود.

گفته می‌شود این اردو با سخنرانی یک فعال دانشجویی در مورد جنگ غزه آغاز شده و در آن دانشجویان از مدیریت دانشگاه درخواست کردند که هر گونه رابطه با اسرائیل را قطع کند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که دانشجویان از چندین دانشگاه مختلف استرالیا در این اردوگاه حضور داشتند. 

این اردو در حالی در محوطه دانشگاه سیدنی برگزار شده که طی هفته گذشته، در آمریکا نیز اعتراضات دانشجویی پیرامون جنگ غزه افزایش یافته است. در حال حاضر تعدادی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا، ییل و نیویورک برقرار است و پلیس برای دستگیری تظاهرکنندگان به محوطه چندین دانشگاه فراخوانده شده است.  خواسته دانشجویان در این تظاهرات برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، پایان دادن به تامین نظامی رژیم صهیونیستی و قطع رابطه با شرکت‌هایی است که تسلیحات جنگ را تامین می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • درخشش بانوی کماندار یزدی در مسابقات تیراندازی با کمان شانگهای چین
  • رکورد میکس ریکرو ایران شکسته شد
  • (ویدئو) تلاش برای نجات ده‌ها نهنگ به گل نشسته در غرب استرالیا
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر تل شیطان (فیلم)
  • تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان» پس از بارش فراوان باران
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • برگزاری اردوگاه حمایت از غزه در دانشگاه سیدنی استرالیا + تصاویر
  • منظره زیبا و بهاری دریاچه گهر+ فیلم
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد