Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- بحث و جدل درباره به اصطلاح قانون «دولت يهود» در داخل فلسطين‌اشغالي افزايش يافته است.
روزنامه القدس‌العربي، چاپ لندن دراين باره مي‌نويسد، محافل سياسي، رسانه‌اي و حقوقي در اسرائيل به طور پياپي درباره پيامدهاي منفي قانون کشور يهود براي شهروندان عرب و نقض ِاصل برابري آنها با يهوديان، هشدار مي‌دهند زيرا با تصويب اين قانون، شهروندان عرب بر اساس اصطلاحات اسرائيلي، به «درجه پنجم» تبديل مي‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مخالفان قانون کشور يهود همچنين هشدار مي‌دهند که با تبديل شدن اسرائيل به کشور يهود، دشمنان اين رژيم فرصت خواهند يافت تا آن را نسخه‌اي جديد از آفريقاي‌جنوبي دوران آپارتايد بدانند.
اما آن چه که سبب افزايش مخالفت‌ها با قانون کشور يهود در داخل اسرائيل شده، اين است که به اعتقاد اين مخالفان، پافشاري "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل عامل تصويب اين قانون است تا وي بتواند از اين مساله به عنوان برگ برنده‌اي در انتخابات زودهنگام آينده استفاده کند.
"موشه آرنز" وزير جنگ پيشين رژيم صهيونيستي که يکي از مخالفان اصلي قانون کشور يهود است، دراين باره مي‌گويد: «اسرائيل بدون اين قانون به مدت 70 سال زندگي کرده و امور خود را گذرانده است و بر اين اساس، چنين قانوني بي‌فايده و مضر است.»
پروفسور "مردخاي کرمنتسر" رئيس مرکز دموکراتيک اسرائيل هم از جمله مخالفان قانون کشور يهود است که آن را ضربه‌اي براي اسرائيل و روياي صهيونيسم مي‌داند. همين مساله سبب شد تا وي چند روز پيش در مصاحبه مستقيم با راديو اسرائيل درباره خطرات قانون کشور يهود، تحت تاثير قرار گرفته و اشک بريزد.
مردخاي کرمنتسر که يک حقوقدان است در مصاحبه با روزنامه اسرائيلي هاآرتص هم تصريح کرد، «قانون دولت يهود، قانون سوءاستفاده از حق اکثريت و توهين به اقليت است. بر اساس اين قانون، نه تنها کرانه باختري رود اردن به اسرائيل ملحق نمي‌شود، بلکه اسرائيل ضميمه مناطق اشغالي خواهد شد.»
اين پروفسور اسرائيلي درباره شهروندان عرب ساکن اراضي اشغالي اظهار داشت، همانطور که اين شهروندان، در مناطق اشغالي 1967 جزء شهروندان فلسطيني به شمار نمي‌روند، در اسرائيل نيز شهروندان عرب محسوب نمي‌شوند. بدون ترديد اجراي قانون کشور يهود، سياست رژيم آپارتايد است که درباره يک اقليت ساکن در اراضي اشغالي 1967 اجرا شده و اکنون نيز در داخل اسرائيل (فلسطين اشغالي) در حال اجراست.
خوشحالي نتانياهو
"بنيامين نتانياهو"، نخست وزير رژيم صهيونيستي بلافاصله پس از تصويب قانون کشور يهود از تريبون کِنِسِت اين رژيم، سخنراني کرد.
نتانياهو مدعي شد، اين يک لحظه سرنوشت‌ساز در تاريخ صهيونيسم و تاريخ اسرائيل است. سخنان نتانياهو درباره قانون کشور يهود، بلافاصله مورد حمايت طرفداران وي قرار گرفت.
مترجم: سيده زهرا محب‌احمدي

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۶۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در ادامه این اظهارات بیان کرد: دستورالعمل من برای اسراییلی‌ها آن است که فورا با تمامی قوا به سمت رفح حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی
  • وزیر دارایی اسرائیل «نتانیاهو» را تهدید کرد
  • نتانیاهو احتمالا بازداشت شود
  • کارشناس صهیونیست: چرا نتانیاهو برای حمله به رفح معطل می‌کند؟
  • وضعیت نتانیاهو ۲۰۰ روز بعد از طوفان
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • (ویدئو) چرا اعتراضات دانشگاه کلمبیا می‌تواند آپارتاید اسرائیل را از جا برکند؟
  • روایت العربی الجدید از طرح اضطراری مصر درباره تهاجم قریب‌الوقوع به رفح
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • انتقاد برنی سندرز از اظهارات نتانیاهو در محکوم کردن اعتراضات دانشگاهی در آمریکا