Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر افغانستان از اهتمام و تلاش‌های سفیر افغانستان و همکاران وی در طول برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تشکر و قدردانی کرد.

در این دیدار معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس بیست و ششم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به معرفی و جایگاه معاونت قرآن و عترت پرداخت و بیان داشت: نگاه ما در معاونت قرآن به دو عامل وحدت ملی و دینی است و هیچ تفاوتی بین کشورهای مختلف اسلامی و مذاهب شان قائل نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور کشور افغانستان در نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم به عنوان فرصتی مغتنم یاد کرد و گفت: امیدواریم در سال آینده با پیگیری­‌های بیشتر در نمایشگاه حضور جدی تری داشته باشند. فقهی‌زاده در ادامه افزود: موقعیت ممتاز دو کشور به دلیل مسلمان بودن و همزبانی است که باید با تقویت دیپلماسی فرهنگی در آموزه های قرآن کریم توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه مهاجران افغان به سخت کوشی و هوشمندی شناخته شده هستند گفت: دانشجویان افغان بسیاری در دانشگاه تهران در بالاترین سطوح علمی مشغول تحصیل هستند که پایبند به تفکر ایرانی نیز هستند.

معاون قرآنی وزیر ارشاد با بیان سفر اخیر خود به کشور روسیه گفت: در سفر به مسکو شاهد روحانیون مسیحی بودیم که می گفتند مسلمان ها برای قرآن در ایران جشنواره می گیرند اما ما مسیحیان برای کتاب مقدسمان جشنواره نداریم.

در این دیدار سفیر افغانستان دکتر نصیر احمد نور ضمن خوش آمدگویی و تشکر از زحمات معاون قرآنی وزیر ارشاد و مسوولین بخش بین الملل نمایشگاه قرآن گفت: ما دو کشور با مشترکات بی نظیر در سطح منطقه و جهان هستیم و همکاری های خوبی به خصوص در زمینه فرهنگی داریم که علاوه بر این مشترکات هم کیش، همزبان و همسایه هستیم.

وی با بیان تاثیرگذاری مهاجرت مردم افغانستان از فرهنگ گرانسنگ ایران گفت: متاسفانه به دلیل جنگ و مسائل داخلی هموطنان ما مجبور به مهاجرت به بیش از ۷۰ کشور دنیا شده‌اند اما امروزه سطح دانش و تخصص آموخته شده مهاجرین افغان در جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست و نسل دوم و سوم مهاجرین افغان به فرهنگ ایران بسیار نزدیک شده اند که خوشبختانه در حال گذراندن تحصیلات دانشگاهی در مقاطع مختلف هستند.

در بخش دیگری از این دیدار شفیق شرق وابسته فرهنگی افغانستان در ایران ضمن خوش آمدگویی و تشکر از زحمات مسوولین نمایشگاه، در خصوص انعکاس رسانه ای فعالیت ها و برنامه های ارائه شده غرفه افغانستان در طول نمایشگاه امسال گفت: شبکه تلویزیونی تمدن افغانستان و خبرگزاری آوا برنامه های غرفه افغانستان را پوشش دادند.

وی همچنین به برگزاری نماز وحدت غرفه افغانستان در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: تلاش شد اگر هم کوچکترین زاویه ای بین مذاهب موجود است در برنامه ها و فعالیت ها وجود نداشته باشد.

شفیق شرق در ادامه گفت: ما از ظرفیت های مهاجرین افغان در ایران استفاده کردیم و محصولات بسیار خوبی در حوزه قرآنی داریم که اگر هماهنگی شود می توان آنها را جهت ارائه در نمایشگاه به ایران آورد. از جمله بزرگترین قرآن کتابت شده در دنیا و دیگر آثار هنری در این زمینه می باشد.

در پایان این دیدار دکتر عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سفیر کشور افغانستان جهت حضور در نمایشگاه بیست و ششم قرآن کریم، هدایایی به رسم یادبود به ایشان اهداء کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن معاونت قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۶۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این مسابقات در سه روز و در شکل اردوی تفریحی و رقابتی برای دانش آموزان پسر و دختر به صورت مجزا در حال برگزاری است.

مولوی افزود: حدود ۳۰۰ دانش آموز پسر و ۳۰۰ محصل دختر در این دوره به رقابت می‌پردازند.

او با اشاره به اینکه این مسابقات در قسمت‌های و رشته‌های تحقیقی و آوایی برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته‌های آوایی شامل حفظ قرآن کریم، ترتیل، قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی قرآن، اذان و مداحی مخصوص پسران در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: رشته‌های پژوهشی نیز شامل تفسیر یا فهم قرآن کریم، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشاء نماز است.

مولوی ادامه داد: این دوره از مسابقات به دلیل حضور دانش آموزان در اردوگاه شامل فوق برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی متنوع است.

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نخستین نمایشگاه قرآن کریم حکومت طالبان
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل