Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه اصفهان در حاشیه انعقاد یک تفاهم‌نامه با حفاظت محیط زیست استان گفت: 30 سال پیش زمانی که بحث انتقال فولاد مبارکه از بندرعباس به اصفهان بود، گروه جغرافیای دانشگاه اصفهان مخالف این کار بود اما توجهی نشد. بعد از آن هم پیشنهاد دانشگاه اصفهان چنین موقعیتی مکانی برای فولاد مبارکه نبود اما متاسفانه به مسایل علمی توجه نشد چه بسا اگر اهمیت داده شده بود این گونه آلودگی هوا نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار ایسنا، هوشنگ طالبی صبح امروز (یکشنبه) در خصوص تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل محیط زیست استان با اشاره به فلسفه وجود دانشگاه‌ها، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به عنوان متولی پیشبرد فعالیت‌های علمی، تربیت نیروی انسانی را به عهده دارد تا از این طریق به جامعه خدمت کند. امروزه سرعت تغییر تکنولوژی در دنیا بالاست که تمام این فعالیت‌ها در جهت آسایش مردم است. 

وی با اشاره به اهمیت کیفیت تربیت نیروی انسانی افزود: امروز جامعه قبول نمی‌کند که تعدادی واحد ارایه کنیم و مدرک به دانشجویان بدهیم. جامعه امروز کارایی افراد را از ما می‌خواهد. بحث دانشگاه‌های کارآفرین نیز همین است که به دروس تئوری اکتفا نشود. بلکه خلاقیت، ابتکار و مسئله یابی را باید به دانشجو تفهیم کنیم. که اگر چنین کنیم دیگر شاهد برخی اتفاقات در جامعه نخواهیم بود. 

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به شناسایی مسائل روز و اهمیت آینده نگری تصریح کرد: امروز در جامعه بحث محیط زیست از مسئله فراتر رفته و مشکل را رد کرده است و به درجه آخر یعنی آسیب رسیده که در چنین مرحله‌ای حل چنین مشکلی سخت است. 

طالبی ادامه داد: شاید در دانشگاه‌ها رسالت خود را نادیده گرفته‌ایم. زیرا اگر پیشاپیش پیش‌بینی می‌کردیم امروز به چنین وضعی در آب، خاک و هوا نمی‌رسیدیم. اینورژن زمستانه آلودگی هوا و دیگر مشکلات زیست محیطی در اصفهان نشان دهنده بی‌توجهی به چنین مسایلی است. 

رییس دانشگاه اصفهان با اشاره به اهمیت توجه به مسایل علمی اضافه کرد: 30 سال پیش زمانی که بحث انتقال فولاد مبارکه از بندرعباس به اصفهان بود، گروه جغرافیای دانشگاه اصفهان مخالف این کار بود اما توجهی نشد. بعد از آن هم پیشنهاد دانشگاه اصفهان چنین موقعیتی مکانی برای فولاد مبارکه نبود اما متاسفانه به مسایل علمی توجه نشد چه بسا اگر اهمیت داده شده بود این گونه آلودگی هوا نداشت.

طالبی با بیان اینکه هر پیشرفتی ضوابط و آسیب‌های خودش را دارد افزود: امروزه هر قدمی که برای پیشرفت کشور برداشته می‌شود باید به بعد زیست محیطی آن توجه شود و این گونه نباشد که هر کسی که می‌خواهد در رشته‌ای فعالیت کند محیط زیست را مانع خود بداند. همه باید بدانند که محیط زیست به حق ورود می‌کند. 

رییس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه هم‌گرایی خوبی برای فعالیت‌های علمی صورت گرفته ادامه داد: حداقل 300 پایان نامه دکترا و 1500 پایان نامه ارشد به صورت سالیانه در دانشگاه اصفهان تدوین می‌شود که این نشان از پتانسیل تحقیقاتی دانشگاه دارد.

وی خطاب به مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان افزود: امیدوارم با ایجاد یک مرکز پژوهشی مشترک رفت و آمدهای متعددی داشته باشیم که استاد و دانشجوی ما در کنار کارشناس شما قرار بگیرد. 

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه اصفهان منطقه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۷۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره حق آبه هیرمند گفت: تقریبا ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است و اگر بتوانیم همین شرایط را ادامه دهیم کل کانال مرطوب شود. پوشش گیاهی جایگزین  و شرایط آب و هوایی مرطوب خواهد شد.

وی ادامه داد: از ۷۰ دریچه کمالخان حدود ۴ دریچه باز شده است، اما باید اصلاحیه انجام شود تا این آب به سمت گود زره نرود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • کوه‌خواری و برهم زدن محیط زیست در روستای سرآسیاب شش + فیلم
  • برگزاری مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب در مشهد
  • دانشگاه فردوسی مشهد رتبه چهارم تولیدات علمی در فناوریهای سبز را به دست آورد
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • نظارت بر حمل و نقل پسماندهای ویژه در شهرستان کرج
  • میزان تفکیک از مبدا پسماندها در اصفهان به بالای ۱۰ درصد رسید
  • ضرورت انتقال دانشجوی بورسیه‌ای به کشور‌های جهان برای پیشرفت علمی ایران/ سیاست‌های علمی، ۲۵ ساله تدوین شوند نه ۸ ساله
  • ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری و مرطوب شده است
  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد