Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست مشترک معاونین ،مدیران و قضات دیوان عدالت اداری و مدیران حقوقی شهرداری کلانشهرها به مدت سه روز به میزبانی کلانشهر تبریز برگزار و طی آن بخش اعظمی از مشکلات و چالش های حقوقی بین شهرداری کلانشهرها و مراجعین به شهرداری از جمله آرای ماده صد و نحوه محاسبه عوارض ارزش افزوده و تغییر کاربری بحث ،بررسی و تعیین تکلیف شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین ، کمال مرادی در این خصوص گفت : در ابتدا طی همایشی معاونین دیوان عدالت اداری مباحثی از جمله چالش های مصوبات شورای شهر و شهرداری ها با دیوان عدالت اداری را مطرح کردند و در ادامه موضوعات در 4 کارگروه تخصصی بحث و بررسی شد و در نشست پایانی نیز پس از ارائه گزارش روسای کارگروه ها ، بحث و تبادل نظر پیرامون همه موضوعات انجام و تصمیمات موثری در این خصوص اتخاذ شد که منشا اثرات مثبتی در افزایش درآمد شهرداری ها ، تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی به مردم و ایجاد وحدت رویه در شهرداری کلانشهرها خواهد بود.

شهردار تبریز: نواقص قانونی یکی از مهمترین مشکلات شهرداری هاست 

ایرج شهین باهر شهردار تبریز که میزبانی این نشست را بر عهده  داشت در ابتدای این همایش با بیان اینکه حوزه حقوقی در شهرداری ها یکی از مهم ترین حوزه های کاری است که بیشتر شهرداری ها به دلیل عدم شناخت و بهره مندی کافی از این حوزه با ضعف و مشکلات بسیاری روبرو هستند اظهارکرد: عدم اجرای صحیح قوانین شهری و یا نواقص قانونی یکی از مهم ترین موضوعات شهرداری ها است. 

وی همچنین گفت: عمده ترین مشکلات حوزه حقوقی به عدم ثبات مدیریتی و نتیجه نگرفتن مدیر به دلیل کمبود زمان در پرونده های مختلف حقوقی و عدم دسته بندی اسناد به شکل سیستماتیک بازمی گردد که این موضوع باعث آسیب پذیر بودن شهرداریها می شود. 

وی با اشاره به درآمدهای شهرداری ها یادآور شد: شهرداری ها با مشکلات عدیده ای در حوزه درآمدها مواجه هستند واین موضوع به عدم اجرای صحیح قوانین شهری و یا نواقص قانونی باز می گردد. 

شهردار تبریز یادآور شد: در کشورهای توسعه یافته وقتی در یک محله ای ایستگاه مترو ساخته می شود و یک خدمت شهری در آن محل ایجاد می شود شهروندان آن منطقه به شهرداری عوارض بهره مندی از ایستگاه مترو را پرداخت میکنند و شهرداری ها موظف هستند این مبلغ را در حوزه های محروم هزینه کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شورای شهر شهرداری خدمات رسانی به مردم مشکلات مترو دیوان عدالت اداری مشکلات حقوقی شهرداری کلانشهرها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۷۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی بعد از واگذاری رسمی باشگاه پرسپولیس به کنسرسیوم بانکی متشکل از شش بانک غیردولتی، جزئیات بیشتری از نحوه اداره این باشگاه توسط مالکان جدید اعلام می‌شود و در تازه‌ترین خبر، مهدی احمدی نحوه تشکیل هیئت مدیره قرمزها را شرح داده است.

مدیرعامل بانک شهر اظهار داشت: با موافقتی که بین کنسرسیوم بانکی صورت گرفت قرار شد ۳ سیت در اختیار بانک شهر قرار گیرد و مدیرعامل توسط بانک شهر تعیین شود.

وی افزود: یک سیت در اختیار یکی از بانک های تجارت یا ملت خواهد بود و رییس هیات مدیره از طرف یکی از این دو بانک تعیین شود که حاکمیت شرکتی برای نظارت بر فعالیت سیدی که مدیرعامل را تعیین می کند به وجود بیاید.

دیگر خبرها

  • لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه تعیین تکلیف شود
  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • رفع تصرف ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی در لرستان
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • وزیر کار درباره تغییر در نحوه تعیین حقوق کارگران چه گفت؟
  • تعیین نحوه تامین نیروی انسانی و امکانات سازمان سپند **
  • وزیر کار : لایحه تغییر نحوه تعیین حداقل حقوق کارگران در مراحل پایانی تدوین
  • ۷۵ درصد اراضی آذربایجان غربی در سه سال اخیر تعیین تکلیف شد
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • تعیین تکلیف ۷۵درصد اراضی آذربایجان غربی در کمیسیون رفع تداخلات