Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دادستان مشهد گفت: دامپزشک مستقر در باغ وحش مشهد گزارشات لازم در زمینه وضعیت بهداشتی باغ وحش را ارائه نکرده است. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲ استانها خراسان رضوی نظرات

قاضی محمد بخشی محبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس پیرامون مسائل باغ وحش مشهد اظهار داشت: امروز نماینده دامپزشکی و محیط زیست خراسان رضوی برای توضیحاتی مراجعه کردند زیرا روز گذشته بازدیدی از محل به همراه نماینده دامپزشکی داشتیم و مباحث مربوط به بهداشت باغ وحش مدنظر بود تا گزارش کامل‌تر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت بهداشتی مورد تائید شبکه دامپزشکی نبود و حتی دامپزشک مستقر نیز در آنجا بوده اما متاسفانه گزارشات لازم را ارائه نکرده است.

معاون دادستان مشهدمقدس گفت: تعدادی داروی تاریخ مصرف گذشته در این بازدید کشف شد و کمبود داروی بی‌حسی و بیهوشی در آنجا مشهود بود؛ اگر اتفاقی مانند عفونت دم ببر بیفتد و ببر تلف شود؛ یکی از علل همین فقدان تجهیزات لازم است. فقدات تاسیسات و دستگاه‌هایی برای استریل‌کردن لوازم جراحی نیز در این بازدید مشهود بود و مشکلات بهداشتی مانند این وجود داشته است.

بخشی محبی بیان کرد: فقدان چاله آهک و مواد ضدعفونی در ورودی اتاقک حیوانات نیز در این بازدید مشهود بود؛ کارشناسان بعد از بازدید به محلی که سابقا پوست حیوان در آن کشف شده بود بازمی‌گردند و آنجا مشاهده می‌شود که دو پوست یوزپلنگ در آنجا است و تعدادی جمجمه نیز در شرایط بدی در محل مخفی شده بود و تمامی پوست‌ها و جمجمه‌ها از محل جمع‌آوری و در اختیار حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرد.

وی افزود: اکنون 15 قلاده ببر در باغ وحش مشهد است که تعدادی از آنها توله و شیرخوار هستند و تا ساماندهی کامل باغ وحش موضوع را ادامه خواهیم داد.

بخشی محبی با اشاره به اظهارات متعدد در این زمینه گفت: آن چیزی که وجود خواهد داشت قضاوت مردم نسبت به تصمیم‌گیری‌‌ها و اظهارنظر افراد است. البته مدیرکل محیط زیست خراسان‌رضوی در صحبتی عنوان کردند برخی صحبت‌‌ها را نداشتم و در انعکاس اشتباه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 15 ببر در باغ وحش مشهد داریم و اگر قرار باشد هر سال 8 ببر را از دست بدهیم دو سال دیگر ببر نداریم و توجیه ندارد ببرها را از دست بدهیم. ظرف سه ماه، 7 ببر و در خرداد امسال نیز یک ببر دیگر با عفونت دم از میان رفته است؛ چطور می‌شود یک ببر داخل باغ وحش به دلیل عفونت دم تلف شود؟

انتهای پیام/ز

R41347/P41362/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۷۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر فروزنده کلانتری افزود: بهبود وضعیت سلامت مادران یکی از اهداف مهم سازمان ملل است و در ایران، مراقبت‌های بهداشتی از مادران از طریق نظام شبکه بهداشتی و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود.
وی، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه فرزند آوری و جوانی جمعیت، مراقبت‌های پیش از بارداری جهت زنان ۵۴-۱۰ ساله همسردار خواستار فرزند، مراقبت‌های پیش از بارداری، تجویز مکمل‌های لازم، ارجاع جهت ویزیت پزشک، دندان پزشک، ماما، کارشناس تغذیه و روان شناس، درخواست آزمایش‌های لازم قبل از بارداری برای داشتن بارداری ایمن‌تر و پیگیری مادر تا رفع مشکل یا کنترل بیماری را از جمله خدمات قابل ارائه توسط ماما‌ها در حوزه بهداشت برشمرد.
دکتر کلانتری همچنین به مراقبت‌های دوران بارداری اشاره کرد و اظهار داشت: این مراقبت‌ها شامل ۹ مراقبت است که سه مراقبت در نیمه اول بارداری و ۶ مراقبت در نیمه دوم بارداری (به محض اطلاع مادر از بارداری) انجام می‌شود.
وی افزود: اندازه گیری وزن و فشارخون و سمع قلب جنین، توزیع مکمل‌های لازم دوران بارداری به صورت رایگان، درخواست وانجام آزمایش‌های دوران بارداری، پیگیری و درمان بیماری‌های دوران بارداری و ارجاع به متخصص در صورت لزوم، برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی زایمان در راستای توانمندسازی مادران برای انتخاب روش زایمان وسازگار شدن با درد، آموزش ورزش‌های دوران بارداری و تن آرامی برای مادران باردار از جمله اقداماتی است که در دوران بارداری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش‌های لازم دوران بارداری و زایمان و شیردهی، بالا بردن سطح آگاهی مادران در زمینه بارداری و زایمان طبیعی و سزارین، تامین سبد غذایی مادران مبتلا به سوء تغدیه، شناسایی مادران با بارداری نیازمند مراقبت ویژه و پیگیری روند درمان تا کنترل یا برطرف شدن مشکل از دیگر مواردی است که در دوران بارداری جهت مادران صورت می‌گیرد.
مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: انجام سه بار مراقبت پس از زایمان، ارائه آموزش‌ها با توجه به نیاز مادر، مشاوره و حمایت از مادر شیرده و ارائه مکمل‌های لازم هم از خدمات ماما‌های حوزه بهداشت جهت مادرانی است که به تازگی زایمان کرده اند.
وی خاطر نشان کرد:انجام غربالگری سرطان‌های شایع زنان شامل معاینات برست و سرویکس، مشاوره‌های دوران بلوغ، مشاوره حین ازدواج، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه انصراف از سقط عمدی جنین و تلاش در راستای منصرف نمودن مادران از تصمیم به سقط، آموزش خود مراقبتی به تمامی بانوان و ارائه مراقبت‌ها و آموزش‌های دوران یائسگی از دیگر خدمات ماما‌ها به زنان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • صحبت‌های یک پزشک درباره کمبود دارو در ایران؛ «هرکسی نمی‌تواند داروی ۶۰ میلیونی از ترکیه بخرد»
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • جزئیات تازه از دادگاه پسران معاون اول سابق قوه قضائیه | سهم‌ ۱۴۰ میلیارد تومانی در پرونده ۹۰۰ میلیاردی در قیطریه | قاضی از متهمان خواست فحاشی نکنند!
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • جزئیات جدید از دادگاه پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود
  • رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه
  • بازدید دادستان تهران از دادسرای ناحیه ۳۸
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد