Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-03-19@07:50:17 GMT

سر در خانه تاریخی تیمورتاش رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۷۷۴۲

سر در خانه تاریخی تیمورتاش رونمایی شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست، نصراله آبادیان در ارتباط با ساخت این بنا که با همکاری دانشگاه جنگ و شهرداری منطقه 11 ساخته شده است، گفت: این بنا 140 متر مساحت دارد که در معماری آن از طرح معماری فلات مرکزی ایران و همچنین از بافت قدیمی و سنتی دیگر ساختمان های پادگان استفاده شده.
 
آبادیان همچنین در ارتباط با عناصر اصلی استفاده شده در ساخت این بنا افزود: آجر قزاق قرمز و سقف های قوسی، آجر خشتی  و طرحی از کلاه سربازان و ستون های سنگی و سنگ کاری شمسه  و گچبری خاص مهرگردون از مهم ترین عناصر  معماری استفاده شده در  سر در خانه تیمورتاش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خانه تاریخی تیمورتاش(موزه جنگ) متعلق به عبدالحسین تیمورتاش  وزیر دربار پهلوی عمارتی با نمای آجری، آیینه کاری نفیس در سقف تالار اصلی وگچ بری های ظریف در سر ستون ها است که در سال 1383 در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد.
گفتنی است خانه تاریخی تیمور تاش با قدمتی بیش از 160 سال به عنوان نخستین موزه جنگ کشور شناخته می شود و در  میدان پاستور، روبه روی متروی میدان حر در دانشگاه جنگ قرار دارد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ایران اکونومیست خانه تاریخی تیمورتاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در خانه تاریخی امیرلطیفی گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان مسئول موزه و خانه تاریخی امیر لطیفی گرگان گفت : این نمایشگاه به همت جمعی از بانوان هنرمند در 25 غرفه برای عرضه صنایع دستی و سوغات این منطقه دایر شده است.

خاندوزی افزود : این نمایشگاه از ساعت ۹ صبح تا پنج عصر در خانه امیرلطیفی گرگان پذیرای علاقمندان خواهد بود.

دیگر خبرها

  • خانه دیواری شماره 2 ؛ قبلا معماری خانه ها چقدر دلچسب تر و خلاقانه تر بود! (+تصاویر)
  • معرفی خانه های تاریخی ملاباشی و مشیر الملک
  • (تصاویر) معماری متفاوت ژاپنی در خانه‌ای با «بالکن‌های معکوس»
  • رونمایی از چهره جدید بلوار تاریخی تهران در ایام نوروز
  • مکان های تاریخی مشهد که باید بشناسید
  • «کبوتر خانه میبد» شاهکاری مفید در معماری ایران
  • جاذبه های گردشگری و مکان های تاریخی اصفهان + آدرس
  • گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات در خانه تاریخی امیرلطیفی گرگان
  • رونمایی از بزرگترین فرش تاریخی با طرح «تخت‌ جمشید و سنگ‌ نگاره‌های باستانی»
  • (عکس) درباره زیباترین خانه کوهستانی آمریکا