Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای در آیین‌نامه امضای تفاهم‌نامه حمایت کارگاه مهارت محور میان صندوق رفاه و این دانشگاه به امضا رسید، گفت: باید نهضت ملی در امر توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در کشور ایجاد شود؛ یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است که چرا به رشته‌های نظری در دانشگاه‌ها بیشتر توجه شده است و رشته‌های فنی زیاد مورد توجه قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ارتقاء خوابگاه‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب برای تحصیل‌ در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برای این دانشگاه مهم است و با توجه به وضعیت ضعیف‌ مالی دانشجویان این دانشگاه‌ باید خدمات دهی به آنها را توسعه دهیم‌.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای عنوان کرد: این دانشگاه دارای 188 خوابگاه‌ است که بسیاری از آنها در رتبه 5 قرار دارند و 43 خوابگاه در رتبه‌ 4، 53 خوابگاه‌ دارای رتبه 3، 20 خوابگاه دارای رتبه 2 و یک خوابگاه‌ دارای رتبه یک است.

صالحی‌ عمران تصریح کرد: با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم قرار است رتبه‌های 147 خوابگاه دانشگاه‌ فنی و حرفه‌ای ارتقاء پیدا کند و این خوابگاه بازسازی شوند و بر همین اساس به کمک صندوق رفاه دانشجویان امید ویژه‌ای داریم.

وی ادامه داد: افزایش انگیزه، امید، اشتغال و مهارت‌ها جزء مسائلی است که نظام ایران اسلامی به دنبال ارتقاء آن است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای یادآور شد: باید ما آموزش‌های مهارتی را در اوقات فراغت در سراسر خوابگاه‌های دانشجویی خودمان توسعه دهیم و این آموزش ها به محیط‌های کارگاهی‌ هم تعمیم‌ داده شود تا در افزایش تولید گام‌های اساسی‌ برداشته شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانشگاهی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۹۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  این خوابگاه  فاز دوم خوابگاه پسران دانشگاه سمنان است که در زمینی به مساحت ۵۵۶ متر مربع، با زیر بنای بیش از ۲۶۰ متر به بهره برداری رسید.
این خوابگاه در دو طبقه و شش واحد ۶۰ متره افتتاح شد.
دکتر سیف الله سعدالدین رئیس دانشگاه سمنان با بیان اینکه این خوابگاه با هشت میلیارد تومان اعتبار گفت: بخشی از اعتبار این خوابگاه با مشارکت آقای  پورفخر، از نکوکاران استان سمنان تامین شده است .

رئیس دانشگاه سمنان ادامه برای تکمیل این خوابگاه شامل محوطه سازی، دیوار کشی و پارکینگ و ... چهار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز است.
دکتر سعدالدین تصریح کرد: این خوابگاه ظرفیت پذیرش ۵۰ دانشجوی پسر را داراست.
رئیس دانشگاه سمنان خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این خوابگاه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه سمنان در دو بخش ملکی و استیجاری به چهار هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

همچنین با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری  از شش محصول شرکت‌های دانش بنیان و فناور پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان رونمایی شد.
این محصولات شامل هیتر استیر دیجیتال پیشرفته با کنترل فازی محصول شرکت دانش بنیان ره نو صنعت کومش، تولید کننده تخصصی انواع تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و همزن‌های آزمایشگاهی، ابر جاذب پالاسیل (گرید روغن) محصول شرکت دانش بنیان نانو ترکیب سمن دارا، هواساز دو مرحله‌ای محصول شرکت دانش بنیان توسعه فناوری‌های سبزبهساز، گالینگور سنتی محصول مجموعه فناور سورتا و مینی بوس بین شهری نامیک محصول شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه افرا بود.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه دانشجویی پنجاه واحدی پسرانه دانشگاه سمنان
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی در سمنان با حضور وزیر علوم
  • افتتاح خوابگاه دانشجویی و رونمایی محصولات دانش بنیان در سمنان
  • نیاز به ۵۷ هزار تخت خوابگاهی در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • خوابگاه دانشجویی ۵۰۰ نفره در گرگان کلنگ زنی می شود
  • از آخرین وضعیت ثبت نام وام شهریه تا نقل و انتقال دانشجویان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • تحصیل ۳۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علم و صنعت
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • کسب رتبه دوم همدان در احداث خوابگاه‌های دانشجویی کشور