Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@10:57:55 GMT

مشاغل سیار و بی‌کانون تهران ساماندهی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۰۹۴۱۳

مشاغل سیار و بی‌کانون تهران ساماندهی می‌شوند

با رای اعضای شورای شهر تهران، طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران با قید یک فوریت در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، بررسی یک فوریت طرح ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون شهر تهران موضوع دیگر دستور جلسه هفتادو نهم شورای شهر تهران بود که مورد اصلاح و تصویب اعضا قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت نظری در تشریح دلایل بررسی با قید فوریت این طرح گفت: امروز وانت بارهایی در سطح شهر دیده می شود که اقدام به خرید و فروش می کنند که در بین برخی از آنها مافیا شکل گرفته و گاها شکل گیری فساد در آنها دیده می شود.

وی ادامه داد: برخی از این وانت بارها نیز اصلا موتور ندارند و بار به آنها انتقال داده می شود و این وانت بارها تنها به مانند یک مغازه بارها را می فروشند.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: از این روی ضرورت دارد که هرچه زودتر جلوی این دست فسادها در شهر گرفته شود.

نظری ادامه داد: این طرح در خصوص دست فروشی هم تلاش دارد تا با محوریت حیات شبانه و استفاده از تجربه دیگر کشورها به ساماندهی بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه نمی توان پدیده دست فروشی را از بین ببریم گفت: می توان ساعت فعالیت این پدیده را از روز به شب و زمانی که بسیاری از مغازه ها فعالیت ندارند انتقال داد.

عضو شورای شهر با بیان اینکه تا زمانی که نابه سامانی شناسایی نشود، نمی توانیم آن را برطرف کرد، گفت: گاهی در مقابل دست فروشان برخوردهای تند شکل می گیرد که اقدامات نامناسبی است.

نظری به وضعیت نامشخص مسئولیت ون‌های فروش کتاب و اغذیه در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: گاهی اوقات صاحبان این ون ها به شورا مراجعه می کنند و نمی دانند که از چه کسی باید مجوز بگیرند این در حالی است که افراد سودجو به این افراد پیشنهاداتی می دهند تا برای فعالیتشان مجوز بگیرند.

وی گفت: این طرح تلاش دارد تا علاوه بر ساماندهی وضعیت موجود به درآمد پایدار شهری نیز کمک بشود.

سید حسن رسولی، عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این طرح گفت: قانون نظام صنفی مصوب سال 92 برای هر صاحب کارگاه و محل کسب و کار قواعدی را مشخص که یکی از این قواعد اخذ پروانه کسب از اتحادیه مربوطه بوده و از این طریق امکان انتظام بخشی به امور صنفی را فراهم می کند.

وی با بیان اینکه این طرح مغایرت آشکار  با قانون نظام صنفی کشور دارد دارد گفت: ورود ما به فوریت به این موضوع ضرورت ندارد چرا که با تصویب آن مشاغلی به رسمیت می شناسیم که به حقوق ساییر اصناف دخالت می کنند.

رسولی تاکید کرد: اگر نمی توانیم شغلی را انتظام ببخشیم لااقل نباید آنها را به رسمیت بشناسیم.

سید محمود میرلوحی، عضو شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه وجود دست فروشی نشان از ضعفی در نظام اقتصادی دارد گفت: در تهران 311 هزار مغازه داریمکه چندین برابر نرم جهانی است و این مغازه داران گاها از عدم تامین لازم ابراز نارضایتی دارند

وی ادامه داد: ما قبول داریم که دست فروشان نیز آحاد این جامعه هستند اما نباید به گونه ای عمل کنیم که  311 هزار مغازه که موضوعات مختلف قانونی را انجام داده اند احساس نارضایتی کنند.

محسن هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه قلب جامعه نسبت به این موضوع واقعا مجروح است گفت: این موضوع هم موافق و هم مخالف دارد و باید ضمن بیان اولویت ها هرچه سریعتر مورد بررسی قرار گیرد. 

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دستفروشی شوراي شهر تهران مصوبه شورا اصفهان شهردار اصفهان ریاست جمهوری ورزشگاه نقش جهان فناوری های نوین مدیریت شهری اصفهان فردا زاینده رود کشاورزی حمل و نقل عمومي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۹۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)

مردی معروف به اکبر ساچمه‌ای ۵۰ سال پیش یک خودرو دوج را به محلی برای مصرف مواد مخدر تبدیل کرده بود.

به گزارش اطلاعات آنلاین، با دستگیری اکبر ساچمه‌ایی خودرو دیگری که همین خدمات را به معتادان عرضه می‌کرد توسط ماموران توقیف شد.

خبر را به نقل از روزنامه اطلاعات اول اردیبهشت ۱۳۵۳ بخوانید و عکسی از تهران ۵۰ سال پیش و نمونه‌ای از خودرو دوج که تبدیل به شیره‌کش‌خانه سیار شده بود را تماشا کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • سارق مغازه های تهرانسر دستگیر شد
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان
  • برخورد با مزاحمت‌های مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری میهمان کودکان اراکی
  • سفر به تهران قدیم؛ شیره‌کش‌خانه‌های سیار در تهران لو رفتند(+عکس)