Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛‌ به نقل از شبکه تلویزیونی سی سی تی وی، چین روز یکشنبه سی و سومین و سی و چهارمین ماهواره ناوبری بیدو خود را از مرکز پرتاب ماهواره شیچانگ در جنوب غربی این کشور به مدار زمین فرستاد.
این دو ماهواره که نهمین و دهمین ماهواره شبکه های سامانه بیدو-3 محسوب می شوند، با راکت لانگ مارس-3بی که در ساعت 9 و 48 دقیقه صبح به وقت محلی به فضا پرتاب شد در مدار قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این ماهواره ها قرار است به محض قرار گرفتن در مدارهای کاری خود پس از سه ساعت پرواز تحت آزمایش و ارزیابی یکپارچه قرار گیرند.
طبق برنامه، چین یک سامانه ناوبری اولیه متشکل از 18 ماهواره ناوبری بیدو تا پایان امسال ایجاد خواهد کرد، که ماموریت آن خدمات رسانی به کشورهای واقع در امتداد مسیرهای طرح "کمربند و جاده" است. پرتاب روز یکشنبه این دو ماهواره آغاز مرحله بی سابقه ای است که طی آن ماهواره های بیدو مکررا به شبکه های خود ملحق می شوند.
سامانه ناوبری ماهواره ای بیدو که به زبان چینی به معنای صورت فلکی دب اکبر است، با سامانه جی پی اس آمریکا، گلوناس روسیه و سامانه ناوبری ماهواره ای جهانی اتحادیه اروپا موسوم به گالیله به رقابت خواهد پرداخت. این پروژه رسما در سال 1994 آغاز شد و چین در سال 2000 آن را عملیاتی کرد. این سامانه در سال 2012 نیز در منطقه آسیا-اقیانوس آرام خدمات رسانی خود را آغاز کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ماهواره جديد فضا پرتاب مدارهاي ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۰۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی

انتخاب رشته داوطلبان دوره دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

به گزارش ایسنا،  انتخاب رشته دکتری تخصصی سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد اسلامی برای آن دسته داوطلبانی که در آزمون سراسری دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده اند، از روز شنبه ۱ اردیبهشت آغاز و تا روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت  ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته براساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور می توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل در دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه www.azmoon.org  دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند. متقاضیان دوره دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی لازم است پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و درصورت دایر بودن رشته/ گرایش مورد تقاضا در دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه مذکور انتخاب رشته کنند.

داوطلبان لازم است با کد شناسه انتخاب رشته مندرج در ذیل کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و کد ملی وارد سامانه شوند و پس از پرداخت وجه ثبت نام نسبت به انتخاب رشته/محل های مورد نظر خود به ترتیب اولویت اقدام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز انتخاب رشته داوطلبان دکتری تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • فناوری‌های وارسی پروازی در فرودگاه گرگان انجام شد
  • نصب علائم کمک ناوبری در مسیر تردد شناورهای دریایی گلستان
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت