Web Analytics Made Easy - Statcounter

سبزوار- ایرنا- مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال هزار و 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات این وزارتخانه برای توسعه کشت و فرآوری گیاهان دارویی در سطح کشور اختصاص یافته است.

حسین زینلی عصر یکشنبه در جریان بازدید از مراکز فرآوری گیاهان دارویی در سبزوار افزود: با توجه به بحران کم آبی و تداوم پدیده خشکسالی ترویج کشت گیاهان دارویی بومی و تولید اقتصادی آنها در دستور قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر حمایت جدی دولت از کشت و توسعه گیاهان دارویی تاکید و بیان کرد: امسال یارانه ای مشخص شده که در صورت تخصیص کامل برای هر هکتار کشت گیاهان دارویی 20 میلیون ریال پرداخت می شود.
مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: توسعه و صادرات گیاهان دارویی بدون فرآوری با مشکل مواجه می شود و ارزش افزوده بالایی ایجاد نمی کند لذا شرکتها و صنایع مرتبط در این زمینه مورد حمایت قرار می گیرند.
وی گفت: از اواخر پارسال تاکنون هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش توسعه و صنایع فرآوری گیاهان دارویی از طریق 'سامانه کارا' در حال پرداخت به بهره برداران این بخش است. پارسال 450 میلیون دلار گیاهان دارویی به خارج از کشور صادر شد که بخش زیادی از این میزان صادرات سهم خراسان رضوی بوده است.
زینلی افزود: همچنین پارسال 230 میلیون دلار زعفران و 20 میلیون دلار زیره سبز از خراسان رضوی به خارج صادر شد.
مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت: شش هزار و200 هزار هکتار زمین در این شهرستان به کشت گیاهان دارویی شامل زیره سبز، زعفران، گل محمدی، فلفل قرمز، نعنا، زرشک و چای ترش اختصاص دارد.
منصور برغمدی افزود: 350 واحد عطاری داروهای گیاهی، سه شرکت دارای مجوز بازرگانی و 40 مرکز مبادلات خام محصولات کشاورزی و گیاهی نیز در سبزوار فعالیت دارند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
8145/7495/1858

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي گياهان دارويي سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سعید صمدی زرینی اظهار کرد: برای حمایت و توسعه مشاغل خانگی و افزایش تولیدات بخش کشاورزی، سهم بری شهرستان نکا از اعتبارات مرحله سوم مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲، مبلغ ۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه این اعتبارات به ۷ طرح مستقل در بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد، افزود: این تسهیلات برای راه اندازی و توسعه کسب و کار‌های کوچک خانگی که توسط اعضای خانوار در منزل صورت می‌گیرد، پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا اضافه کرد: طرح‌های معرفی شده به بانک ملت شامل ۷ طرح مستقل پرورش دام سبک و سنگین و زنبورداری به مبلغ ۵ میلیارد ریال می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی با توجه به هزینه‌های پایین راه اندازی و همکاری اعضای خانواده امروزه به یکی از جذاب‌ترین نوع کسب و کار برای افراد جویای کار تبدیل شد، اظهار کرد: امیدواریم تسهیلات اعطایی برای بهره مندی این قشر افزایش یابد تا گام مهمی در راستای اشتغال جوانان برداشته شود.

دیگر خبرها

  • کمک‌ ۵ میلیارد ریالی خیران سلامت به بیمارستان شهیدان مبینی سبزوار
  • افزایش ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • افزایش بیش از ۴ برابری کاشت گیاهان دارویی در دیمزار‌های فارس
  • جهش تولید در دیمزار‌های شهرستان تفت باکشت گیاه آنغوزه
  • اختصاص ۵ میلیارد تسهیلات برای مشاغل خانگی نکا
  • ۸ هکتار گیاه دارویی رازیانه در رودان کاشت شده است/ پیش‌بینی برداشت ۳ تن در هکتار
  • آغاز کاشت گیاه دارویی رازیانه در رودان
  • افتتاح ۲ واحد تولیدی در شهرک صنعتی سدید کرمان
  • کشت گیاه دارویی «زیره » در استان بوشهر تقویت می‌شود
  • جریمه شرکت دارویی به دلیل عدم ثبت کالا در سامانه