Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@02:08:23 GMT

طرح پترو پالايش در سواحل مکران احداث مي شود

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۰۸۸۶

طرح پترو پالايش در سواحل مکران احداث مي شود

خبرگزاري آريا - بندرعباس - ايرنا - معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان گفت: طرح نفتي احداث پتروپالايش با هدف توليد انواع فرآورده هاي نفتي با سرمايه گذاري 5 و نيم ميليارد يورويي بخش خصوصي در سواحل مکران احداث مي شود.

به گزارش ايرنا، ايرج حيدري عصر يکشنبه در نشست هماهنگي بررسي و رفع موانع اجراي طرح بزرگ نفتي احداث پترو پالايش در سواحل مکران اظهار داشت: اين طرح بزرگ در زميني به مساحت 850 هکتار در سواحل مکران احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با احداث اين مرکز نفتي زمينه تبديل نفت خام به فرآورده هاي نفتي با ظرفيت روزانه 300 هزار بشکه فراهم خواهد شد.
معاون استاندار هرمزگان ادامه داد: با سرمايه گذاري در اين طرح بزرگ نفتي زمينه توليد 14 نوع محصول نفتي و پتروشيمي شامل پلي پروپيلن، پروپلين گلايکون ، پلي اتيلن، بنزِن، نفت کوره ، بنزين، تولوئن، زايلن، ديزل، سوخت جت، گوگرد و کِک فراهم خواهد شد.
به گفته حيدري، اين طرح نفتي در آينده اي نزديک با حضور مسوولان ارشد کشوري و استان هرمزگان کلنگ زني خواهد شد.
وي پيش بيني کرد اين طرح نفتي که در مقياسي بزرگتر از پالايشگاه نفت ستاره خليج فارس احداث خواهد شد تا سال 1402 به بهره برداري کامل برسد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع استانداري هرمزگان خاطر نشان کرد: با اجراي اين طرح بزرگ نفتي شاهد کاهش نرخ بيکاري به ويژه شرق هرمزگان خواهيم بود.
9887/7408
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۰۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی صنعت نفت امضا شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ «محسن خجسته‌مهر» در مراسم امضای قرارداد‌های بالادستی توسعه ۶ میدان نفتی آزادگان، آذر ۲، سومار، سامان، دلاوران و مسجد سلیمان که با حضور محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور و جواد اوجی وزیر نفت برگزار شد، گفت: این قراردادها به ارزش ۱۳ میلیارد دلار به امضا رسید؛ بر اساس این قراردادها روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت به ظرفیت تولید این میادین افزوده خواهد شد که عایدی آن سالانه برابر با ۱۵ میلیارد دلار است.   وی با اشاره به قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی افزود: از ابتدای دولت برنامه ما این بود که اولویت را بر طرح‌هایی بگذاریم که با رشد اقتصادی همراه باشد و در نتیجه آن مردم منتفع شوند.   مدیرعامل شرکت ملی نفت بیان کرد: ما توانستیم در این دولت افزایش تولید و فروش نفت، جمع‌آوری گاز‌های مشعل و تولید بار اول را به تحقق برسانیم.   خجسته‌مهر تصریح کرد: در حال اجرای کمّی پروژه‌های تعریف شده در برنامه هفتم هستیم و برنامه‌ریزی کردیم رشد اقتصادی ۸ درصدی کشور را با پیشرانی صنعت نفت به نتیجه برسانیم که قرارداد امروز و فشار افزایی پارس جنوبی از جمله آنهاست.   وی ادامه داد: ما بانک‌ها را از تسهیلات دهنده به سرمایه‌گذار تبدیل کردیم و توانستیم پای پتروشیمی‌ها را برای توسعه میادین باز کنیم و با انجام چنین فعالیت‌هایی می‌توانیم بگوییم صنعت نفت کشور ملی شده است.   مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: میدان آزادگان حدود ۳۲ میلیارد بشکه نفت خام درجا دارد و یکی از میادین فوق عظیم دنیاست در گذشته شرکت‌هایی مانند توتال، شل و بی‌پی مطالعات ما را دریافت کردند، اما هیچ‌گاه وارد توسعه نشدند.   خجسته مهر اظهار کرد: این قرارداد‌ها تولید نفت را روزانه ۴۰۰ هزار بشکه افزایش خواهد داد و نفت از این مناطق را به ۶۲۰ هزار بشکه در روز خواهند رساند.   وی گفت: ارزش افزوده این افزایش تولید برابر با ۱۵ میلیارد دلار در سال خواهد شد و تمام این طرح‌های توسعه‌ای توسط بانک‌ها به عنوان سرمایه‌گذار خواهد بود.   معاون وزیر افزود: در این پروژه ۶۵۰ حلقه چاه جدید یا تعمیری را باید در دستور کار قرار دهیم و ۵۰ دستگاه دکل حفاری را در این مناطق مستقر کرد.   مدیرعامل شرکت ملی نفت گفت: با اجرای این قرارداد‌ها ۶۶ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و ۲۵۰ میلیون دلار صرف مسئولیت‌های اجتماعی می‌شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی  

دیگر خبرها

  • احداث جایگاه‌های سوخت کوچک و بزرگ مقیاس در منطقه ۲
  • امضای بزرگ‌ترین قرارداد نفتی
  • تصاویر| امضای قراردادهای توسعه شش میدان نفتی با حضور معاون اول رئیس جمهور
  • احداث چمن مصنوعی در فضاهای ورزشی مدارس همدان
  • بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی صنعت نفت امضا شد
  • امضای بزرگ‌ترین قرارداد‌های نفتی یک دهه اخیر صنعت نفت ایران
  • زیرساخت های لازم در مناطق ساحلی گردشگر پذیر هرمزگان مهیا شود
  • بزرگ‌ترین قراردادهای نفتی یک دهه اخیر صنعت نفت ایران امضا می‌شوند
  • زیرساخت‌های لازم در مناطق ساحلی گردشگرپذیر مهیا شود
  • زیرساخت‌های لازم در مناطق ساحلی گردشگر پذیر مهیا شود