Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان گفت: کارگاه‌های توان‌افزایی و ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی در ۷ شهرستان‌ کردکوی، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، رامیان و گنبدکاووس برگزار می‌شود. ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، کلثوم غفاری توران ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آموزش به خانواده‌ها به ویژه زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان از اقدامات اولویت‌دار ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به یکی از طرح‌ها برای توانمندسازی و آموزش زنان را در استان افزود: در راستای اجرای طرح توان‌افزایی و ارتقاء تاب‌آوری اجتماعی 12 کارگاه آموزشی در استان برگزار می‌شود.

به گفته وی، این کارگاه‌ها در شهرستان‌های کردکوی، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، علی‌آبادکتول، رامیان و گنبدکاووس به اجرا در می‌آید.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بیان داشت: هدف از اجرای این طرح توان‌افزایی خانواده‌ها به ویژه زنان برای تغییر از درون است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد از توانمندی‌های خود مطلع نیستند، گفت: برخی افراد در جوامع محلی آسیب‌پذیر از توانمندی‌های زیادی برخوردارند که نسبت به آن اطلاعی ندارند. اجرای طرح توان‌افزایی کمک می‌کند تا این افراد ظرفیت‌های خود را بشناسند و با کمک تسهیل‌گران آنها را ارتقاء ببخشند.

غفاری با بیان اینکه این طرح سال گذشته نیز در استان به صورت پایلوت به اجرا درآمده بود، یادآور شد: سال گذشته این طرح در قالب 19 کارگاه آموزشی برگزار و بیش از سه هزار و 700 نفرساعت آموزش به جامعه هدف ارائه شد.

وی گفت: در استان 180 سازمان مردم نهاد در حوزه زنان و خانواده فعال است که برای اجرای این طرح 12 سمن همکاری دارند.

غفاری با اشاره به مهاجرپذیری استان، این پدیده را یکی از دلایل افزایش آسیب‌های اجتماعی در استان برشمرد و افزود: مهاجرت‌های بی‌رویه موجب گسترش بافت‌های ناکارآمد و مناطق حاشیه شهرها شده و به افزایش آسیب‌ها در استان دامن زده است.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مریم طهماسبی در حاشیه بازدید از طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد» که در روستای ایزی سبزوار اجرا می شود،‌ گفت: هدف وزارت جهاد کشاورزی، تبدیل هر خانه‌ روستایی به یک کارگاه تولیدی به منظور کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی است.

وی افزود:‌ وزارت جهاد کشاورزی با این طرح تلاش می‌کند با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغالزا، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص را متناسب با ظرفیت هر منطقه، امکان‌پذیر کند.

معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی سبزوار نیز گفت:‌ طرح «زنان کارآمد؛ روستای سرآمد»، برای نتخستین بار در استان خراسان رضوی،‌ با هدف بهبود معیشت خانوار روستایی در روستای ایزی از توابع بخش مرکزی شهرستان سبزوار، به اجرا درآمده است.

علی اصغر امانیان افزود:‌ زنان عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، به عنوان زنان کارآمد در این طرح حضور دارند و توسعه نقش آفرینی زنان در عرصه اقتصادی و اجتماعی به عنوان بخش مهمی از جمعیت فعال جامعه یکی از ارکان مهم توسعه همه جانبه کشور و اهتمام بخشی به توسعه پایدار است.

وی اضافه کرد: جهاد کشاورزی سبزوار این طرح را به منظور توسعه کشاورزی خانوادگی، توسعه مشاغل مکمل کشاورزی و بهبود معیشت خانوار روستایی به صورت نمونه در روستای ایزی به اجرا درآورده است.

مدیر جهاد کشاورزی سبزوار اظهار کرد: با درگیر کردن زنان روستایی در اجرای طرح های اشتغال‌زا و تشکیل زنجیره تولید پرورش مرغ بومی و تولید تخم مرغ، رونق اقتصادی و توسعه زنجیره ارزش یک محصول خاص حاصل خواهد شد.

بازدید از چند طرح تولیدی زنان روستایی در روستاهای ایزی و دولت آباد از جمله برنامه های سفر مشاور وزیر جهاد کشاورزی به شهرستان سبزوار است.

روستای ایزی، با جمعیتی حدود سه هزار نفر در پنج کیلومتری شمال شرق سبزوار قرار دارد.

 
 

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی در کنار سلامت جسم
  • منطق زنان و خانواده انقلاب اسلامی در دنیا اجرا شود
  • سلامت از ارکان اصلی خوشبختی و بهروزی/ خانواده سلامت محور «زندگی زیسته» سالمی دارد
  • سلامت روانی، اخلاقی و اجتماعی از وجوه مهم سلامت
  • رویداد جامعه پرداز با هدف هم افزایی کنشگران حوزه زن، خانواده و فرزندآوری
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • سوءاستفاده از احساسات زنان با پیج مادر
  • خانه‌های روستایی باید به کارگاه تولیدی تبدیل شود
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند