Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@08:42:58 GMT

شاخص جمعیت زندانیان مواد مخدر در سمنان مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۱۸۰۴

شاخص جمعیت زندانیان مواد مخدر در سمنان مطلوب نیست

به گزارش ایرنا، حیدر آسیابی روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سمنان در سالن مدیریت بحران، افزود : در زندان های استان سمنان به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت 338 نفر زندانی مواد مخدر وجود دارد که این شاخص در کشور 286 نفر است.
به گفته وی 20 درصد از زندانیان استان سمنان غیر بومی و 6 درصد اتباع خارجی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به این که 55 درصد محکومان زندانی استان مربوط به جرایم مواد مخدر است، یادآور شد : این شاخص در کشور حدود 40 درصد است که نشان می‌دهد در سمنان این شاخص حدود 15 درصد بیشتر است.
وی با تاکید بر این که حمایت از زندانیان بهبود یافته مهمترین عامل برای کاهش بازگشت افراد به چرخه مصرف است، خاطرنشان کرد : سال گذشته در استان به همین منظور برای 300 نفر از معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد شد.
آسیابی با اشاره به افزایش 120 درصدی کشف مواد مخدر در استان در بهار 97، تصریح کرد : در سه ماه نخست امسال یکهزار و 781 کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد.
وی با اشاره به این که در سه ماه اول امسال تعداد یکهزار و 396 فقره پرونده با موضوع مواد مخدر به دادگستری استان وارد شد، افزود : تعداد کل این پرونده ها در سال گذشته پنج هزار و 16 فقره بود.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان این که عمده کشفیات مواد مخدر در استان متعلق به دیگر استان ها بوده و برای مصرف در این منطقه نبوده است، بیان کرد : مصرف مواد مخدر استان قابل توجه نیست و با کشف محموله های عبوری در استان ، ضربه محکمی به قاچاقچیان مواد مخدر کشور وارد می شود.
آسیابی با اشاره به این که تعداد معتادان متجاهر استان بین 80 تا 150 نفر برآورد می شود که قابل توجه نیست، گفت : سمنان از استان هایی است که کمترین تعداد معتادان متجاهر را دارد و جزء معدود استان هایی هستیم که به دلیل تعداد کم این معتادان، مرکز دولتی نگهداری از این دست معتادان نداریم.
در این نشست سعید عمرانی معاون دادستان کل کشور، سید شهاب الوین چاوشی استاندار و جمعی از مسوولان کمیته های مختلف عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان حضور داشتند.
در سال 96 کل کشفیات مواد مخدر در سمنان بیش از 6 هزار کیلو گرم بود.
6103 /6026
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت دادستان عمومی و انقلاب شاخص شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مدیریت بحران مواد مخدر رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۱۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، سید محمود میرفیضی گفت: مأموران کلانتری ۱۵ احمدآباد آبادان با انجام کار اطلاعاتی یک قاچاقچی مواد مخدر را در این شهرستان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر و ۷۴ کیلوگرم حشیش از او کشف کنند.
 او از مردم خواست در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق مواد مخدر و به منظور ضربه زدن به سوداگران مرگ، هرگونه مورد مشکوک را بلافاصله از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی به شماره ۱۱۰ اطلاع دهند تا پلیس در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • عملکرد مطلوب و رو به رشد محاکم عمومی و انقلاب کرمانشاه
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی دانشگاه بیرجند
  • تعداد پرستاران زن در ایران، ۷۵درصد بیش از پرستاران مرد است
  • تعداد پرستاران زن در ایران، 75درصد بیش از پرستاران مرد است
  • هوای تهران همچنان مطلوب است