Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:42:31 GMT

جرم ۷۴ درصد زندانیان کشور در رابطه با موادمخدر است

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۲۴۸۴

جرم ۷۴ درصد زندانیان کشور در رابطه با موادمخدر است

به گزارش خبرنگار مهر، سید نجیب حسینی عصر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد مواد مخدر استان کرمان اظهار داشت: موضوع مواد مخدر در جهان و کشور ما یک معضل به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه تنوع مواد مخدر به ویژه در بخش صنعتی رو به رشد و گسترش است، افزود: خیلی از کشورها در این زمینه با مشکلات زیادی روبه رو هستند و کشور ما هم از این مسئله مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر در کشور توفیقات خوبی داشته ایم، گفت: هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب و تحقق انتظارات مردم خیلی فاصله داریم و باید تلاش کنیم این فاصله ها را کمتر کنیم.

وی عنوان کرد: قطعا مواد مخدر تبعات مخرب و تهدیدزا در بخش های امنیتی، سلامت، سلامت روحی و روانی در جامعه دارد.

معاون اداری، مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با اشاره به اینکه در استان کرمان جرم ۶۷ درصد زندانیان ریشه در مواد مخدر دارند که این آمار خوبی نیست، بیان کرد: منشاء نزدیک به ۷۴ درصد مسائل زندانیان زندان های کشور مستقیم یا غیرمستقیم مربوط به مواد مخدر است.

حسینی تاکید کرد: امروز اعتیاد به نخستین نگرانی خانواده ها تبدیل شده و اشتغال در رتبه بعدی قرار گرفته است؛ مردم به موضوع اعتیاد حساسیت زیادی پیدا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اعتیاد امروز یکی از دغدغه اصلی کشور ما است، افزود: با نگاه اداری نمی توانیم در مقابل این بلای خانمان سوز مبارزه کنیم؛ مبارزه با مواد مخدر با نگاه اداری به نتیجه نمی رسد بلکه باید در این زمینه نگاه دلی و اعتقادی داشته باشیم.

حسینی بیان داشت: تا چهار الی پنج سال پیش مسئولان و مردم فکر می کردند محور مبارزه با مواد مخدر تنها مبارزه است هر چند یکی از اضلاع آن مبارزه است و یکی از اضلاع مهم دیگر آن مقابله است.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ابراز داشت: امروزه ارتباط  قاچاقچیان مواد مخدر با گروه های تروریستی گره خورده است و یک از راه های تامین مالی گروه های تروریستی قاچاق مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه امروز هیچ بهانه ای در مورد کار نکردن وجود ندارد و نمی توانیم بگوییم در زمینه مواد مخدر خلاء قانونی وجود دارد، ادامه داد: مسئله مبارزه با مواد مخدر در سیاست های کلان نظام که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و همچنین برنامه ششم توسعه کشور دیده شده است.

حسینی عنوان کرد: نزدیک ۶۰۰ میلیارد تومان ردیف بودجه برای دانشگاه علوم پزشکی کشور تحت عنوان روانپزشکی، روان و موضوع اعتیاد داریم.

وی بیان داشت: برآورد کرده ایم حدود هزار میلیارد تومان در دستگاهها و ردیف های بودجه ای آنها منابع مالی در بحث مبارزه با مواد مخدر پیش بینی شده است.

معاون ستاد مبازره با مواد مخدر کشور افزود: ۵۵ درصد کشفیات و اقدامات ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر و قاچاق در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان است.

حسینی تا کید کرد: در زمینه مرکز ماده ۱۶ ویژه بانوان هیچ مشکلی نداریم و خط قرمز ما جمع آوری زنان معتاد متجاهر است که باید از سطح جامعه جمع آوری شوند و در این مراکز تحت درمان قرار گیرند.

وی تصریح کرد: منابع مالی مراکز ماده ۱۶ را تامین خواهیم کرد اما نباید متکدیان و افراد خود معرف در این مراکز نگهداری شوند و قرار نیست ما مشکلات دیگر دستگاه ها را حل کنیم.

کد خبر 4360548

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد مبارزه با مواد مخدر مواد مخدر بوشهر کرمانشاه خبرگزاری مهر گرگان مشهد خرم آباد شهرکرد یاسوج دهه کرامت شیراز خطبه های نماز جمعه مجلس شورای اسلامی سانحه تصادف بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۲۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک

سردار عباسعلی بهدانی فرد فرمانده انتظامی استان یزد گفت: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با موادمخدر خراسان رضوی مبنی بر تردد قاچاقچیان در محور‌های مواصلاتی استان یزد بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت. 

وی تصریح کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با کنترل جاده ورودی یزد، ۲ دستگاه سواری پژوی حامل موادمخدر را شناسایی و خودرو‌ها را متوقف کردند. 

فرمانده انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۱۴ کیلو و ۷۰۰ گرم تریاک کشف و سه قاچاقچی که قصد انتقال این محموله به شمال کشور را داشتند دستگیر و تحویل مقامات قضائی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود
  • درمان بیش از ۵ هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ماده ۱۶ کرمان
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • دستبند پلیس بر دستان فروشندگان مواد مخدر در آبادان
  • توقیف خودرو‌های قاچاقچیان با کار اطلاعاتی مشترک
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • قاچاقچیان با بار تریاک در یزد به دام افتادند
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد