Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرگان - ایرنا - رییس پلیس آگاهی گلستان با ابراز نگرانی از افزایش صد درصدی آمار قتل در چهار ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: مشکلات اقتصادی، اختلافات و تاثیر منفی فضای مجازی از انگیزه و دلایل بروز این جرم در سطح استان است.

سرهنگ مجتبی مروتی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: انگیزه بیشتر این قتل ها مشکلات اقتصادی، اختلافات قومی، قبیله ای، ملکی، روابط نامتعارف، استفاده بی رویه از فضای مجازی و تاثیر منفی آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد قتل ها را بدلیل معذوریت های پلیس عنوان نکرد.
وی نظارت بیشتر ریش سفیدان، خانواده ها و توجه بیشتر به رفت و آمد و مسائل اخلاقی فرزندان را ضروری بیان کرد و ادامه داد: اسلحه های غیرمجاز، عادت حمل سلاح سرد توسط بعضی افراد، استفاده از مواد روان گردان و مشروبات الکلی از دیگر زمینه های بروز قتل در گلستان است.
رییس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به کشف دلایل افزون بر 95 درصد قتل ها اظهار داشت: جرم قتل علاوه بر آسیب های فردی و خانوادگی جامعه را نیز درگیر کرده و هزینه های اجتماعی، مادی و معنوی زیادی در پی دارد.
سرهنگ مروتی با یادآوری وجود 30 هزار اسلحه شکاری مجاز و چهار هزار اسلحه غیرمجاز در گلستان خواستار فرهنگ سازی و اندیشیدن تدبیری برای کاهش و رفع قتل در استان شد و از خانواده ها نیز خواستار مراقبت بیشتر شد.
وی یکی از چالش های پلیس در گلستان را کم توجهی به فرهنگ استفاده صحیح از سلاح شکاری و مجوز دار بیان کرد و اظهار داشت: متاسفانه برخی از قتل ها بدون اطلاع صاحب اسلحه ها رخ می دهد.
گفتنی است پیش از این چراغعلی مدیرکل فرهنگی - اجتماعی استانداری گلستان نیز در گفتگو با ایرنا از افزایش بزه و جرایم در استان نظیر قتل ابراز نگرانی کرده بود.
3014/1648/2729

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي پليس قتل گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۲۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 

سرهنگ مجتبی جمالی روز دوشنبه اظهار کرد: در ادامه طرح مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، ماموران پلیس استان همدان با اقدامات اطلاعاتی از جابجایی محموله سوخت قاچاقدر یکی از جاده های شهرستان ساوه با یک دستگاه کامیون تانکردار مطلع شده که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با اشاره به توقیف کامیون مورد نظر در یکی از جاده های شهرستان ساوه افزود: در بازرسی از کامیون توقیفی ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی ساوه ارزش این محموله قاچاق کشف شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

وی یادآور شد: قاچاق، پدیده شومی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد جامعه وارد کرده و مانعی برای رشد تولید است و پلیس با تمام توان با این پدیده مقابله می کند .

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • (عکس) جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در این استان
  • جدیدترین تصویر از «یسنا» که به دختر ایران معروف شد
  • سرقت همراه با ضرب و جرح در سمنان/ ۳متخلف دستگیر شدند
  • ممنوعیت‌های بیشتر در انتظار تیک‌تاک
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات
  • جزئیا جدید از ربودن یسنا/ بازجویی پلیس از ۵۰ مطلع و مظنون
  • جزئیاتی تازه از دستگیری عوامل اصلی ربودن یسنا
  • امام جمعه اهواز: هر روز در غرب ظلم به زنان بیشتر می‌شود/ درصد خودکشی در زنان آمریکایی 50 درصد افزایش داشته/ همه قوانینی که در غرب اجرا کردند، به ضرر زنان بوده/ پدران و مادران باید تمرین حجاب را در کودکی به فرزندان خود بیاموزند