Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهرا ناف جزایری را با فرارهای نافرجام بریده اند. اول بار که در دوران محاکمه و زندان به سر می برد از کشور فرار کرد اما با سرعت او را که در جزیره ای در کشور عمان مخفی شده بود پیدا کردند و به کشور بازگرداندند. امروز هم که در میان بار عدس یک کامیون پیدایش کردند؟ شوک آورترین خبر روز یکشنبه حتی فراتر از گران تر شدن دلار و سکه و طلا و زلزله بالای 6 ریشتری اندونزی و هیجان انگیزتر از انتقال احتمالی دو فوتبالیست دیگر ایرانی به باشگاه های لیگ برتر انگلیسی قطعا بازداشت شهرام جزایری آن هم «لب مرز» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او که قصد داشت در پناه یک محموله قاچاق 80 نفره افغانی از کشور خارج شود، دستگیر شد. نوع فرار شهرام جزایری هم غیر قابل پیش بینی است:« شهرام جزایری هنگام خروج از کشور در یک محموله قاچاق انسان توسط ماموران گمرک کشف و بازداشت شده است.این محموله خروجی بار عدس بود که هنگام کنترل محموله ها توسط ماموران گمرک کشف و در بررسی های بعدی مشخص شده که یکی از افراد شناسایی شده در محموله قاچاق انسان شهرام جزایری بوده است.»

*****

ظاهرا جزایری به دلیل آنچه خود«بدهی مالیاتی» عنوان کرده قصد داشته به صورت غیر قانونی از کشور خارج و از طریق ترکیه به کانادا سفر کند.

از شهرام جزایری تعجب می کنم. او که خود را بالاتر از اقتصاددانان بزرگ کشور و اساتید دانشگاه و هم رده با نابغه هایی چون بیل گیتس و استیو جابز می دانست چطور حاضر شد چنین خوار و ذلیلانه از کشور خارج شود و در نهایت هم آن گونه که ذکرش رفت دستگیر شود.

او که خود را «مخ اقتصادی» می دانست چرا برای خروج از کشور به یک راه مطمئن تر دست نزد؟!

اصلا چرا خروج از کشور؟! چرا فرار از مالیات و بدهی مالیاتی؟! مگر او سال گذشته به میان سهام داران معترض پدیده نرفت تا به آنها راه برون رفت اقتصادی را نشان دهد؟!

مگر او قرار نبود در قالب کارگاه های آموزشی آنگونه که خود می گفت شهرام جزایری های اقتصادی را تربیت کند تا در آینده نبض کشور را به دست بگیرند؟!

پس چه شد آن جزیره های خوشبختی؟ چه شد آن وعده های قشنگ؟ چه شد تاسیس بانک جهانی؟ چه شد آن کلاس های درس هوش اقتصادی ؟!

ظاهرا ناف جزایری را با فرارهای نافرجام بریده اند. اول بار که در دوران محاکمه و زندان به سر می برد از کشور فرار کرد اما با سرعت او را که در جزیره ای در کشور عمان مخفی شده بود پیدا کردند و به کشور بازگرداندند. امروز هم که در میان بار عدس یک کامیون پیدایش کردند؟

چه می کنی با خودت شهرام جزایری؟!

مهدی بذر افکن خبر آنلاین

ایران آنلاین /

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است

امیر رضا واعظ آشتیانی مدیرعامل اسبق  باشگاه استقلال درباره اینکه مزایده رسمی انتقال مالکیت سرخابی‌ها صورت گرفت و آبی پوشان به پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و سرخپوشان به کنسرسیوم ۶ بانک انتقال یافت، اظهار کرد:  من ۲ سال پیش گفتم که بهترین کار  این است که  این ۲ باشگاه به موسسات و نهاد‌هایی که بودجه  از دولت تهیه نمی‌کنند  و یا بودجه شان را دولت نمی‌دهد واگذار شوند که حداقل مشکل سرخابی در‌ ای اف سی و فیفا از بابت مشترک بودن مجامع شان  حل شود. متاسفانه در این ۲ سال  سازمان خصوصی سازی این اولویت را تشخیص نداد که باید سهام فروشی را اولویت قرار بدهد و یا اینکه مشکل این ۲ باشگاه را از لحاظ مجمع مشترک حل کند، اما هم زمان و هم موقعیت‌ها را تضعیف کرد.

اقدام دولت  در واگذاری مالکیت سرخابی ها خوب بوده است 

او افزود:  به اعتقاد من دولت کار خوبی انجام داد و این کار را باید ۲ سال پیش انجام می‌گرفت.  امیدوارم حالا که سهام سرخابی‌ها از سوی کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری شدند، آنها  بتوانند به وضعیت ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال  سروسامانی بدهند و شرایطی مهیا شود که در آینده در بورس بتوانند سهام این ۲ باشگاه را به فروش برسانند. به هر حال به جز  کنسرسیوم بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری وجود نداشت، چون ورزش ما توجیه اقتصادی ندارد تا کسی را قانع کند این ۲ باشگاه را خریداری کند.

مشکل مالکیت مشترک از سر فوتبال ایران باز شد 

واعظ آشتیانی گفت:  اینکه ما بنشینیم و تحلیل کنیم که این ۲ نهادی که ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس را خریداری کردند سود یا زیان  می‌کنند، بحث‌های آینده است. مهم این است که این اتفاق افتاده و این مشکل از سر فوتبال ایران و دولتی بودن باز شد. این موضوع داشت به یک سوتعبیر سیاسی تبدیل می‌شد و عده‌ای هم موج سواری می‌کردند که  چرا مجمع  این ۲  باشگاه از هم تفکیک نمی‌شود. در عین حال اگر مالکیت یکی از باشگاه‌های  استقلال و پرسپولیس واگذار می‌شد، مشکل مرتفع می‌شد چرا که بحث‌ای اف سی و فیفا این است که سهامدار مشترک این ۲ باشگاه، دولت نباشد. ما داریم کشور‌هایی که یک باشگاه دولتی دارند و منعی  هم ندارند.‌ای اف سی و فیفا تاکید می‌کردند که این ۲ باشگاه صاحب مجمع شان دولت نباشد. البته اکنون دولت آمده و این ۲ باشگاه را از طریق فرابورس  وگذار کرده و بانک‌ها و پتروشیمی‌ها خریداری کردند.

فوتبال توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری ندارد 

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: امیدوارم وضعیت  این ۲ باشگاه با یک مدیریت صحیح  بهتر شود، هر چند که فوتبال ما گران است و هم توجیه اقتصادی در ورزش ما وجود ندارد که سرمایه گذاران بیایند و در رشته‌های مختلف ورزشی سرمایه گذاری کنند و این نیازمند این است که بسته‌های حمایتی تعریف شده در حوزه ورزش داشته باشیم که علاقمندان برای سرمایه گذاری در این حوزه ورود پیدا کنند. هر کسی که بخواهد سرمایه گذاری کند توجیه اقتصادی را در نظر می‌گیرد و اگر ببیند این سرمایه گذاری برایش آورده‌ای نمی‌تواند داشته باشد به طور حتم ورود نمی‌کند؛ لذا یکی از پاشنه آشیل‌های فوتبال ما گران بودن فوتبال کشورمان هست و فدراسیون فوتبال عامل اصلی  گرانی فوتبال  محسوب می‌شود و عدم  توانایی اش در مهار قیمت‌ها هست.  همچنین فدراسیون فوتبال با پایه گذاری موضوعی  تحت عنوان سقف بودجه عامل گران کردن فوتبال در فصل گذشته بوده است. اکنون هم همین رویه می‌خواهد ادامه پیدا کند و به طور حتم شرایط سخت‌تر می‌شود.

کنسرسیوم بانک ها مشکل بنگاهداری را حل کرده است 

او بیان کرد:  البته ما نباید نگاهمان به این باشد که باشگاه  استقلال و پرسپولیس که توسط شخصیت‌های حقوقی خریداری شدند سود می‌دهند یا نه! این مربوط می‌شود به سیاست ها، رفتلر‌ها و رویه‌هایی که آنها می‌خواهند از خودشان بروز بدهند و نوع مدیریتی که می‌خواهند در این ۲ باشگاه داشته باشند. از سویی بعضی‌ها ادعا می‌کنند که بانک‌ها برخلاف سیاستی که وجود دارد، نباید بنگاه داری کنند و چرا آنها به کار بنگاه داری ورود کردند. بانک‌ها بنگاه داری نمی‌کنند، چون کنسرسیوم تشکیل دادند و هر کدام سهامی  خریدند لذا این منافاتی با آن ندارد. اگر  باشگاه پرسپولیس را یک بانک  می‌خرید در آن صورت می‌توانستیم ادعا کنیم که بنگاه داری می‌کند، اما من اعتقادم این است که این کنسرسیوم در درجه اول وظیفه اجتماعی اش را انجام می‌دهد و در عین حال از جنبه‌های فرهنگی و ورزشی به این موضوع نگاه دارد. ضمن اینکه مسائل اقتصادی هم نکته حائز اهمیت هست، اما اینکه گفته شود بانک‌ها  در راستای بنگاه داری هست، نمی‌شود این طور ارزیابی کرد چرا کنسرسیومی از بانک‌ها هست و این بانک‌ها هر کدام سهمی را خریدند و لذا حداقلش این است که اتفاق بزرگی را رقم زدند و امیدوارم بانک‌ها بتوانند با مدیریتی که این کنسرسیوم تدوین و تعیین می‌کنند بتوانند از مسائل اقتصادی باشگاه   برآیند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • حجم تبادلات تجاری ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • پاکستان، شریک استراتژیک/ فرصت ۱۰ میلیارد دلاری برای ایران
  • سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • رئیسی: سطح روابط اقتصادی بین ایران و پاکستان ۱۰ میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • چشم‌انداز تجارت یک میلیارد دلاری ایران و ازبکستان
  • تعاملات اقتصادی با پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلار با پاکستان