Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@15:46:55 GMT

كله پاچه مفید برای بافت‌های بدن

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۳۳۶۹

كله پاچه مفید برای بافت‌های بدن

 

مرتضی صفوی گفت: پروتئین موجود در كله‌ پاچه برای رشد و ترمیم بافت‌های بدن بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه در گفت و گو با فارس افزود: كله ‌پاچه یك غذای بسیار چرب و پرانرژی است و از پروتئین بالا و با كیفیتی برخوردار است.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: البته كله پاچه سرشار از كلسترول است. كلسترول یكی از چربی‌هایی است كه در رگ ‌های خونی رسوب می‌كند و موجب گرفتگی آن می‌شود و می‌تواند در دراز مدت موجب سكته مغزی و قلبی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدار كلسترول مغز گاو و گوسفند بسیار زیاد است و مغز گاو حدود 120 گرم وزن دارد كه حدود 2 هزار میلی‌گرم كلسترول دارد و حدود 130 كیلوكالری انرژی دارد.

وی اضافه كرد: زبان گاو و گوسفند سرشار از ویتامین‌های گروه B مخصوصاً ویتامین B12 است و 100 گرم زبان گوساله حدود 130 كیلوكالری انرژی و 100 گرم زبان گوسفند حدود 260 كیلو كالری انرژی دارد.

صفوی اضافه كرد: كله‌ پاچه غذایی بسیار سنگین است كه می‌تواند موجب مشكلات گوارشی شود ؛ بهتر است كله پاچه در وعده صبحانه استفاده شود و مصرف آن در وعده شام می‌تواند، موجب بی‌خوابی و ناراحتی‌های معده شود.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: برخی افراد در كله پزی‌ها از كله میش یا بز استفاده می‌كنند كه طعم نامطبوعی دارد و نسبت به كله گوسفند ارزان‌تر است. باید برای خرید كله‌پاچه از مكان‌های مجاز استفاده شود و هرگونه بوی غیرطبیعی و نامطبوع و تغییر رنگ می‌تواند نشان از فاسد بودن كله‌ پاچه باشد.   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کله پاچه خواص کله پاچه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص آب هویج بستنی

آب هویج یک نوشیدنی انرژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. همچنین برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

به گزارش ایسنا، مصرف چغندر قند یک رژیم غذایی محبوب و صد البته بسیار مفید برای افزایش پلاکت خون است. چغندرقند سرشار از خاصیت آنتی اکسیدانی و هموستاتیک طبیعی (انعقاد کننده خون) است که باعث افزایش تعداد

پلاکت‌ها در طی چند روز مصرف می‌شود. اگر دو یا سه قاشق چای خوری آب چغندر با یک لیوان آب هویج مخلوط شود، پلاکت‌های خون به سرعت رشد می‌کنند. علاوه بر این، به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها در این مخلوط مقاومت بدن نیز افزایش می‌یابد.

خواص آب هویج بستنی

یکی از مهمترین خواص آب هویج بستنی این است که برای کسانی که طعم آب هویج را دوست ندارند به راحتی می‌توانند آن را بخورند و از فواید بن نظیر آب هویج بهره ببرند. مصرف آب هویج با بستنی باعث می‌شود که ویتامین‌های محلول در چربی مانند ویتامین A بهتر جذب شوند.

برای تقویت استخوان‌ها و تقویت مغز مفید است. یک نوشیدنی اترژی بخش است و از خستگی و سستی جلوگیری می‌کند. برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌کند. خاصیت شادی آوری دارد و برای ساختن استخوان‌های جنین در دوران بارداری مفید است.

دیگر خبرها

  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان
  • غذای خیابانی در افغانستان؛ سرو آبگوشت پاچه گاو (فیلم)
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟؛ چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • دعای دفع حشرات؛ مفید برای از بین بردن مورچه، ملخ، موش و…
  • خواص آب هویج بستنی
  • پاچه‌ ورمالیده کیست؟ | چگونه از حواشی یک شغل یک ناسزا خلق شد؟