Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ ابراهیم زارع رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی فارس گفت: با توجه به تغییر اقلیم و کاهش ذخایر آبی و همچنین افزایش سطح زیر کشت محصولات دیم، راه اندازی مجدد واحد تحقیقات کشت دیم در استان که فعالیت آن از حدود ۲ دهه قبل متوقف شده امری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در صورت تامین نیروی انسانی مورد نیاز، آمادگی داریم که این مرکز را مجددا راه اندازی کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس هم ادامه داد: سطح زیر کشت گندم آبی در سال زراعی پارسال ۲۲۴ هزار هکتار و میزان کشت دیم ۶۵ هزار هکتار بود.

حسین پژمان ادامه داد: بر اساس چشم‌انداز پنج ساله، سطح زیر کشت گندم آبی باید به ۲۲۵ هزار هکتار و گندم دیم به ۱۵۰ هزار هکتار برسد.

وی بیان کرد: هم اینک میزان مصرف بذر در هر هکتار کشت گندم آبی ۳۰۰ کیلوگرم و در هر هکتار کشت گندم دیم ۲۰۰ کیلوگرم است و کاهش این میزان تا ۲۲۰ کیلوگرم و ۱۵۰ کیلوگرم به ترتیب در کشت گندم آبی و کشت گندم دیم را دنبال می‌کنیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: پارسال ۳۰۰ تن بذر اصلاح شده در استان فارس تولید و همچنین یک هزار و ۶۰۰ تن بذر گندم دیم اصلاح شده در این استان موجود بود.
انتهای پیام/ر

راه اندازی مجدد واحد تحقیقات کشت دیم در فارس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۳۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، این روز‌ها کشاورزان شهرستان دشتی مشغول برداشت محصول گندم از مزارع خود هستند.

گندم به عنوان یکی از محصولات استراتژیک نقش به‌سزایی در سفره مردم دارد به‌طوری که قوت غالب مردم استان بوشهر نان است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی این شهرستان به زیر کشت گندم رفته که از این مقدار ۴ هزار هکتار آبی و ۳۹ هزار هکتار نیز دیم است.

احمد ایزدی افزود: با توجه به کم‌بارشی سال زراعی جاری، بیشتر محصول دیم شهرستان به ثمر نرسیده و قابل برداشت نیست و پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن محصول برداشت شود که بیشتر آن از مزارع کشت آبی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت راه اندازی کتابخانه سیار در روستاها
  • کشت گندم و جو در چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع رخ
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • تولید گندم را به ۱۹ میلیون تن می رسانیم
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • برگزاری همایش روز ملی گندم و نان در نظرآباد
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • حال خوب مزارع گندم به لطف باران
  • دستاورد‌های مهم موسسه تحقیقات خاک و آب در سه محور اساسی در تولید گندم