Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@22:02:56 GMT

این 7 نشان تجاری آدامس قاچاق هستند

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۳۶۲۱

این 7 نشان تجاری آدامس قاچاق هستند

ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز نام 7 نشان تجاری آدامس را به عنوان کالای قاچاق معرفی و اعلام کرد با توزیع‌کنندگان آن برخورد می‌شود

ایران آنلاین /آدامس‌های با نشان تجاری TRIDENT ، ViViDENT ، PK ، FIVE ، Pectil ، Lotte ، Spout و مجموعه آدامس‌های دارای برچسب "NOT FOR SALE IN THE USA" که در بازار ایران عرضه می‌شوند، قاچاق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به ضرورت الصاق برچسب اصالت بر روی تمامی فرآورده‌های خوراکی و آشامیدنی وارداتی، محصولات فاقد برچسب یا دارای برچسب تقلبی، مصداق قاچاق هستند.

بازار آدامس ایران یکی از بزرگترین بازارها در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود که بخش عمده آن در اختیار محصولات وارداتی است و در سطح عرضه انواع متعددی از آدامس‌های قاچاق و نمونه‌ تقلبی آنها به وفور وجود دارد که عموما فاسد بوده یا تاریخ‌مصرف‌ آنها منقضی شده است.

همچنین با توجه به ظرفیت بالای تولید آدامس در داخل کشور، برخورد قاطع با مصادیق قاچاق آدامس و آگاهی بخشی نسبت به مضرات و آسیب‌های ناشی از مصرف آن، ضمن کاهش تقاضای مصرف آدامس‌های قاچاق، با توسعه صادرات این محصول به حمایت از تولید و اشتغال و کاهش تخصیص ارز منجر می‌شود.

2 کشور ایران و عربستان در صدر فهرست مصرف‌کنندگان آدامس در جهان قرار دارند و ایران به دلیل داشتن جمعیت جوان، یکی از مراکز هدف تولید و عرضه‌کنندگان اصلی آدامس جهان محسوب می‌شود.

امارات متحده عربی و ترکیه از عمده‌ترین صادرکنندگان آدامس به ایران محسوب می‌شوند. با این وجود می‌توان گفت بخش قابل توجهی از آدامس‌های خارجی موجود در بازار برندهای امریکایی هستند که به طور قاچاق یا از طریق امارات وارد ایران شده‌‌اند یا نمونه‌های تقلبی آنها به تولید انبوه رسیده و در بازار عرضه می‌شود./ خبرآنلاین

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه

به گزارش خبرگزاری مهر، راضیه کشاورز، در تشریح خطرات و تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه، گفت: هزینه بالای ویزیت پزشکان، اطلاعات اشتباه در فضای مجازی، عدم اعتماد به پزشک، ترجیح نظرات و سلایق بیمار بر پزشک معالج، ترجیح توصیه‌های غیراصولی افراد به یکدیگر به جای مسائل تجربی آنها، از دلایل مؤثر در مصرف بالای داروهایی است که بدون نسخه هم بفروش می‌رسد.

وی افزود: این تصور که مصرف داروی بیشتر تضمین کننده تأثیر بیشتر و بهبودی سریع‌تر است، یک باور غلط است و هیچوقت نباید داروهای OTC را با مصرف طولانی‌تر یا با دوزهای بالاتر از چیزی که در بروشور آن قید شده استفاده کرد.

کشاورز ادامه داد: اگر پس از مصرف دارو طبق نظر پزشک بهبودی حاصل نشود باید دوباره به پزشک مراجعه کرد اگر به این علائم توجه نشود و مصرف خودسرانه، داروهای OTC ادامه پیدا کند حتماً عوارض دارویی اتفاق می‌افتد.

کارشناس گروه تجویز و مصرف منطقی و اطلاع رسانی فرآورده‌های سلامت، همچنین توجه به فرهنگ سازی را در جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو بسیار مهم دانست و گفت: عواملی از جمله مصرف بیش از مقدار توصیه شده، طولانی‌تر از زمان توصیه شده و بدون توجه به هشدارها و موارد درج شده روی برچسب دارو، همچنین مصرف این داروها بدون تجویز پزشک و داروساز، مصرف خود سرانه است و باید در این باره آموزش‌های دقیق و فرهنگ‌سازی داشته باشیم. مردم نباید تصور کنند که این داروها خطرات و عوارض کمی دارند و مهم نحوه مصرف آنها است که بتواند نتیجه درست را برایشان به همراه داشته باشد.

کشاورز خاطر نشان کرد: مهم‌ترین توصیه، مصرف دارو بر اساس دستورالعمل‌های روی برچسب است که طبق دستور پزشک یا مشاوره با داروساز که در داروخانه حضور دارند.

کد خبر 6088899 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • حضور ۲۵ هیئت تجاری در اکسپو نشان از رشد ایران با وجود تحریم
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تولید و عرضه به بازار کفی طبی نانویی
  • اطلاعات پروژه جدید بهمن دیزل لو رفت!
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • قوانین و مقررات در کشور جلوتر از مصادیق مالکیت فکری است
  • مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه چه مضراتی دارد؟
  • خطرات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه
  • تهدیدات مصرف خودسرانه داروهای بدون نسخه