Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-25@23:32:48 GMT

قیمت سیمان تغییر کرد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۳۹۶۴

قیمت سیمان تغییر کرد

رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد: تغییر قیمت این ماده براساس اختیار تفویض شده وزارت صنعت، معدن و تجارت به این انجمن و با هماهنگی کامل صورت گرفت و موضوع به اطلاع سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، پارسال میزان تولید سیمان کشور به 54 میلیون و 500 هزار تن رسید و 57 میلیون و 900 هزار تن کلینکر نیز تولید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پارسال 49 میلیون تن سیمان به بازار داخلی عرضه و صادرات 6 میلیون تن سیمان و پنج میلیون و 800 هزار تن کلینکر ثبت شد.
در همین پیوند، رییس انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان امروز (یکشنبه) گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت چهارم مردادماه در نامه ای به سازمان حمایت، موضوع افزایش قیمت سیمان را قانونی اعلام و آن را تایید کرد.
به نوشته تارنمای انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان، «سید محمد اتابک» افزود: پیشنهاد تغییر قیمت سیمان با توجه به افزایش چشمگیر قیمت تمام شده این ماده و وضعیت صنعت سیمان و به درخواست های مکرر مدیران عامل و دبیران کارگروه های منطقه ای کارخانه های سیمان کشور ارایه شد.
وی تصریح کرد: در شرایط کنونی ایجاد تنش را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان توصیه نمی کنیم؛ زیرا اقدام این انجمن با هماهنگی کامل وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت گرفت.
اتابک در حالی از اطلاع رسانی این امر به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان خبر داد که ششم مردادماه معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات این سازمان اعلام کرد هرگونه تغییر قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر»، بدون هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان غیرقانونی است و با آن برخورد می شود. 
«شهرام میرآخورلو» تاکید کرد درخواست تغییرات قیمت سیمان و محصولات «سیمان بر» از جمله صنایع بتونی و صنایع تولید تیرچه بلوک هنوز در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و دبیرخانه کارگروه کنترل بازار مطرح نشده است. 
وی از تغییر قیمت حدود 12 درصدی نسبت به ابلاغیه هفته گذشته انجمن صنایع سیمان خبر داد و گفت: برای این افزایش قیمت، با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هیچ هماهنگی نشده است؛ صنایع پایین دست صنعت سیمان نیز بر همان مبنا نسبت به افزایش قیمت‌های خود اقدام کرده اند که مکاتبات لازم از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با این انجمن برای بازگشت قیمت‌ها انجام شده است.
به گفته وی، اگر واحدهای تولیدی از این اقدام تمکین نکنند، مشمول برخورد تعزیرات حکومتی می شوند. 

 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سیمان صنعت سیمان وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین

تین نیوز

انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان خواستار نظارت میدانی و برخورد لازم با گرانفروشی قطعات  و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران وسائط نقلیه سنگین شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که سوم اردیبهشت ماه حسین عبدالهی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری رانندگان ناوگان جاده ای حمل و نقل کالای استان اصفهان به رئیس اتحادیه خدمات فنی و تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین ارسال کرده، آمده است: پیرو گزارش های متعدد رانندگان و کامیونداران مبنی بر گرانفروشی قطعات و خدمات لوازم فروشان و تعمیرکاران منطقه صنعتی امیرکبیر اصفهان و عدم رعایت نرخ نامه های ابلاغی آن اتحادیه، خواهشمندیم ضمن نظارت میدانی و برخورد لازم با متخلفان، دستور فرمایید نرخ مصوب اتحادیه در کلیه تعمیرگاه ها و همچنین نمایندگی های مجاز خودروهای دیزلی به نحوی که قابل رویت باشد، الصاق گردد.جهت اطلاع از سال 1397 کرایه حمل کالا بر مبنای هزینه ها محاسبه و تعیین می گردد و یکی از مهمترین پارامترهای موثر در تعیین نرخ حمل هزینه های تعمیر و نگهداری است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • دلیل انصراف نامزد‌های جایزه قلم آمریکا چه بود؟
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • چای از لیست کالاهای مشمول مالیات یک درصدی حذف شد
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان