Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در نشست با اعضاء هیات مدیره خانه مطبوعات استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، امتناع مسئولان از انتشار آزاد اطلاعات غیرمحرمانه را مذموم دانست و تصریح کرد: رسانه آزاد است و‌ گردش آزاد اطلاعات و‌ اخبار عملکرد دولت امری لازم است.

وی اضافه کرد: گرچه برخی اوقات شاهد انتشار اخبار غیرحرفه ای هستیم اما فعالیت اصحاب رسانه اثربخشی مطلوبی بر جامعه دارد و ابعاد مثبت انتشار اخبار حرفه ای و‌ شفاف سازی بر جامعه قابل تامل و حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استاندار گیلان با بیان اینکه خوشبختانه فضای رسانه ای استان مطلوب است و فعالان رسانه با هدف همراهی و همکاری با مسئولان، صرفا دغدغه مندی خود را بروز می دهند، تصریح کرد: معتقدم ضمن ضرورت بروز انتقاد سازنده از سوی رسانه ها، باید راهکارهای منطقی نیز ارائه کرد.

دکتر سالاری ادامه داد: بر این باورم بسیاری از مشکلات کشور و استان ساختاری است و عملکرد رسانه ها می تواند توان و خروجی عملکرد مسئولان را ارتقاء دهد و‌ به اصلاح امور بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه انتقاد و همراهی رسانه کمک کننده است و چشم نظارتی مردم محسوب می گردد، بیان کرد: مادامی که رسانه مستقل بماند، رویکرد حرفه ای داشته باشد و از دخالت حاکمیت در امان بماند، یکی از مهم ترین ابزار امر به معروف و‌ نهی از منکر قلمداد می شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: این تصور که امر به معروف و‌ نهی از منکر مختص حکومت نسبت به مردم است و مردم حق نظارتی ندارند ناصحیح است.

دکتر مصطفی سالاری خاطرنشان کرد: ما وظیفه ی خود در قبال ایجاد فضای نظارتی مردم بر دولت از طریق مطبوعات را انجام می دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه به انجمن ها و گروه های غیردولتی تاکید و خاطرنشان کرد: هرچه شناخت و اعتقاد بهتری نسبت به مشارکت مردم در امور پیدا کنیم، نتایج بهتری حاصل می شود.

استاندار گیلان با بیان اینکه تکریم رسانه ها و مطبوعات زمانی قابل ادعاست که هیچ شخص یا رسانه ای به دلیل انتقاد در مضیقه قرار نگیرد، تصریح کرد: کسی حق ندارد رسانه ها را با اعمال سلیقه شخصی محدود کند.

دکتر سالاری در پایان اظهار کرد: از انتقاد استقبال می کنم و امیدوارم آزادی عمل رسانه ها روز به روز بیش‌تر شود.

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت اصحاب رسانه امر به معروف جامعه مطبوعات استاندار رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۴۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصابات جدید در گیلان

روابط عمومی استانداری گیلان اعلام کرد: طی احکامی معاون توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری گیلان، فرماندار خمام و سرپرست بخشداری سنگر منصوب شدند.

با صدور حکمی از سوی وزیر کشور و به پیشنهاد استاندار گیلان، حسن آدمیت رسما به عنوان فرماندار خمام منصوب شد.

همچنین با صدور حکمی دیگر از سوی وزیر کشور و به پیشنهاد نماینده عالی دولت در استان، فرهاد براتی نیز به عنوان معاونت توسعه و مدیریت منابع انسانی استانداری گیلان منصوب شد.

آنها پیش از این با حکم استاندار گیلان سرپرست بودند.

همچنین با صدور حکمی از سوی استاندار گیلان، مصطفی داداش زاده به سمت سرپرست بخشداری سنگر شهرستان رشت منصوب شد.

او از نیرو‌های رسمی مجموعه وزارت کشور با ۲۱ سال سابقه کاری است و مسئولیت ریاست دفتر معاونین استاندار، کارشناس دفتر برنامه ریزی بودجه و تحول اداری و کارشناس آموزش حوزه ستادی استانداری گیلان را در کارنامه دارد.

پیش از این حسین محبتی عهده دار این سمت بود.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مکتب «گل آقا» در بخش طنزپردازی امروز پیاده سازی شود
  • انتصابات جدید در گیلان
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • شوراها رکن مردم سالاری و از برکات نظام اسلامی هستند
  • لزوم جریان یافتن مردم سالاری دینی در محلات
  • رسانه‌ها چهره خبیث رژیم صهیونیستی را به جهانیان نشان می‌دهند
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • شوراها به‌عنوان نماد مردم سالاری تقویت شوند
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده