Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه محقق اردبیلی با یکصد و پانزده هزار و هشتصد و هشت متر مربع فضای آموزشی و کمک آموزشی، ۳۷۵ نفر عضو هیأت علمی، ۳۱۳ نفر کارمند، بیش از ۱۱ هزار دانشجو، ۸ دانشـکده و یک مرکز رشد واحد‌های فناوری پذیرای دانشجویان است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو- کیانوش رضایی؛ یکی از دغدغه‌های همیشگی داوطلبان کنکور انتخاب رشته و دانشگاه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینکه پس از کنکور با چه رتبه‌ای در چه دانشگاهی و در کدام شهر بتوانند به تحصیل بپردازند. بیش از دغدغه داوطلبین کنکور نیز خانواده‌ها هستند که نگرانی دوری فرزندشان را دارند و گاها مجبورند فرزند خود را راهی شهر دیگری کنند تا برای تحصیلات آکادمیک تلاش کنند.

حال با این شرایط وظیفه دانشگاه چیست و باید چه اقدامی برای پذیرایی از دانشجویان بومی و غیربومی انجام دهد تا رضایت افراد جامعه حاصل شود؟ در شرایط کنونی که تعداد دانشگاه های کشور زیاد و داوطلبین کنکور کاهش یافته رقابت در جذب دانشجو به آیتم های زیادی بستگی دارد که خبرگزاری دانشجو در سلسله گزارش‌های «کدام شهر، کدام دانشگاه؟» قصد دارد به داوطلبین و خانواده در انتخاب دانشگاه کمک کند.

دانشگاه محقق اردبیلی

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی در محل ساختمان نیمه کاره شهرداری واقع در میدان ساعت (مصلی فعلی) فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. این مرکز آموزش عالی در سال ۱۳۷۰ از دانشگاه تبریز منتزع و مدتی به صورت مجتمع آموزش عالی به فعالیت خود ادامه داد و اولین ابلاغ رییس مجتمع آموزش عالی توسط وزیر فرهنگ و آموزش عالی وقت صادر شد.

  در سال ۱۳۷۵ با تبدیل آن به دانشگاه تحت عنوان دانشگاه محقق اردبیلی موافقت به عمل آمد. این دانشگاه در مرکز استان (شهر اردبیل) واقع شده و به عنوان تنها دانشگاه جامع دولتی این استان محسوب می‌شود، در حال حاضر یکصد و پانزده هزار و هشتصد و هشت مترمربع فضای آموزشی و کمک آموزشی با ۳۷۵ نفر عضو هیأت علمی، ۳۱۳ نفر کارمند، بیش از ۱۱ هزار دانشجو، ۸ دانشـکده و یک مرکز رشد واحد‌های فناوری در چهار شهر اردبیل، نمین، پارس آباد و مشگین شهر بیش از پیش در جهت گستـرش فعالیت‌های آمـوزشـی و پژوهشی در این منطقه از میهن عزیزمان گام بر می‌دارد.   دانشکده علوم پایه: این دانشکده در سال تحصیلی ۷۳-۷۲ با پذیرش ۳۴ دانشجو در رشته فیزیک، فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. در سال تحصیلی ۷۴-۷۳ با پذیرش ۳۱ دانشجو در رشتـه زیست شناسی گرایش عمومی تعداد دانشجویان خود را به ۱۰۳ نفر رساند و در سال تحصیلی ۷۵-۷۴ با پذیرش ۳۲ دانشجو در رشته ریاضی محض و با ایجاد زمینه مناسب، مکاتبات خود را جهت اخذ مجوز برای رسمیت بخشیدن به فعالیت‌های گروه‌های آموزشی ریاضی، فیزیک و زیست شناسی تحت عنوان دانشکده علوم آغاز نمود که سرانجام در سال ۱۳۷۶ مجوز مربوط به ایجاد دانشکده علوم از طرف شورای گسترش آموزش عالی صادر شد.
در سال‌های تحصیلی ۸۰-۷۹ و ۸۲-۸۱، به ترتیب مجوز‌های لازم برای دایر نمودن رشته‌های آمار و شیمی از وزارت متبوع کسب گردید. در سال ۱۳۸۳ پس از پی گیری‌های لازم مجوز پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته‌های شیمی آلی، ریاضی کاربردی و زیست شناسی گرایش فیزیولوژی جانوری کسب و از نیمسال دوم سالتحصیلی ۸۴-۸۳ پذیرش دانشجو بصورت رسمی صورت پذیرفت.     در تابستان ۱۳۸۳ با انتقال دانشکده به ساختمان جدید فضای لازم برای گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی میسر گردید و در سال ۱۳۹۰ دانشکده علوم اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در گرایش‌های محض و کاربردی و آمار نمود و همچنین در سال ۱۳۸۹ برای تأسیس گروه علوم کامپیوتر اقدام شد که با گرفتن مجوز تشکیل گروه علوم کامپیوتر در سال ۱۳۹۰، این گروه با پذیرش دانشجو در نیمسال اول ۱۳۹۰ فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد.   با توجه به وجود نیرو‌های متخصص در دانشکده علوم مجوز لازم برای پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد (فیزیک اتمی مولکولی، علوم گیاهی، فیزیک حالت جامد)، مقطع کارشناسی (فیزیک در چهار گرایش، زیست سلولی مولکولی)، مقطع دکتری (فیزیک هسته ای، فیزیک بنیادی، زیست شناسی، شیمی) کسب گردید. همچنین این دانشکده در مقطع کارشناسی در گرایش ریاضیات و کاربردها، آمار و کاربرد‌ها و علوم کامپیوتر و در مقطع کارشناسی ارشد، «گرایش محض: جبر، آنالیز، هندسه» «گرایش کاربردی: آنالیز عددی» و «گرایش آمار: آمار ریاضی» و در مقطع دکتری در سه گرایش محض و کاربردی و آمار به فعالیت خود ادامه میدهد.   دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی با فضایی بیش از ده هزار متر مربع و در دو ساختمان بزرگ، دارای بیش از ۲۵ آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی، بیش از ۴۰ کلاس درس، دو مرکز رایانه، سه سالن مطالعه دانشجویی و سه آمفی تئاتر و با مجموع بیش از ۱۸۰۰ دانشجو در ۶ گروه آموزشی شیمی، فیزیک، زیست شناسی-زمین شناسی، آمار و کاربردها، علوم کامپیوتر و ریاضیات و کاربرد‌ها با بیش از ۵۵ عضو هیأت علمی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خود را دنبال می‌کند.   دانشکده علوم کشاورزی: دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی از سال ۱۳۵۷ با نام دانشکده کشاورزی با پذیرش تعداد ۳۰ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی تاسیس شد و در حال حاضر با ۸ گروه آموزشی (زراعت و اصلاح نباتات، علوم باغبانی، علوم و مهندسی خاک، علوم دامی، گیاهپزشکی، منابع طبیعی، مهندسی آب و مهندسی مکانیک بیوسیستم)، ۱۰۷۰ دانشجوی مقطع کارشناسی، ۴۲۱ دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد، ۱۹۱ دانشجوی مقطع دکتری، ۸۱ عضو هیات علمی تمام وقت و ۲۶ نفر کارمند به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
این دانشکده دارای واحد مرغداری فعال، کارخانه لبنیات، مزرعه، گلخانه تحقیقاتی و کارگاه ماشین‌های کشاورزی می‌باشد.     دانشکده فنی و مهندسی: این دانشکده در مهرماه سال ۱۳۶۹ با پذیرش ۳۰ دانشجو در رشته کاردانی عمران- کار‌های عمومی ساختمان فعالیت خود را آغاز کرد و در مهرماه سال ۱۳۷۳ با پذیرش ۳۰ دانشجو در مهندسی عمران- عمران و ۳۰ دانشجو در مهندسی شیمی (صنایع غذایی) و در مهرماه ۱۳۷۴ با پذیرش ۳۰ دانشجو در کاردانی معماری توسعه خود را دنبال کرد.

در خرداد ماه سال ۱۳۷۸ به تصویب قطعی شورای عالی گسترش آموزش عالی رسید و از طرف وزیر علوم وقت ابلاغ گردید. استقرار در ساختمان جدید این دانشکده در شهریور ماه همان سال انجام گرفت. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد عمران- سازه از مهر ۱۳۸۱شروع شد و پذیرش دانشجو در رشته مهندسی مکانیک در حرارت و سیالات در اسفندماه ۱۳۸۱به تصویب شورای گسترش آموزش عالی رسیده است. در بهمن سال ۱۳۹۰ پذیرش دانشجویان دکتری در سه رشته مهندسی عمران-سازه، مهندسی برق-قدرت و مهندسی مکانیک-تبدیل انرژی انجام گرفت.     در حال حاضر این دانشکده در پنج گروه آموزشی مهندسی عمران، مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و مهندسی معماری فعالیت دارد و تعداد کل دانشجویان این دانشکده در نیمسال اول ۹۶-۹۷ حدود ۲۵۵۰ نفر می‌باشد. در حال حاضر این دانشکده دارای ۶۵ نفر عضو هیأت علمی تمام وقت است که مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند.   دانشکده علوم انسانی: این دانشکده با ۱۰ گروه آموزشی (جغرافیای طبیعی، مدیریت و اقتصاد، باستان شناسی، زبان و ادبیات عرب، الهیات و علوم سیاسی، هنر، زبان و ادبیات فارسی، برنامه ریزی شهری و روستایی، زبان انگلیسی، تاریخ و جامعه شناسی) و همچنین ۷۸ عضو هیات علمی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.   دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی: این دانشکده با دارا بودن ۳ گروه آموزشی (روان شناسی، علوم تربیتی، تربیت بدنی و علوم ورزش) و همچنین با سه مجله (فناوری ورزشی پیشرفته، روانشناسی مدرسه، ناتوانی‌های یادگیری) و ۳۴ نفر عضو هیات علمی فعالیت‌های خود را در جهت گسترش هرچه بیشتر این دانشکده ادامه می‌دهد.     دانشکده فناوری‌های نوین نمین: دانشکده‌ی فناوری‌های نوین نمین با پذیرش دانشجو در چهار رشته‌ی فناوری‌های نوین، شامل علوم مهندسی: مهندسی فیزیک، مهندسی ریاضی، مهندسی محیط زیست و مهندسی علوم محاسباتی در سال تحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ آغاز به کار کرده است.

این دانشکده در شهر نمین و در محل دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی تاسیس شده و فضا‌های فیزیکی آن مشتمل بر کلاس‌های درس، آزمایشگاه ها، امکانات خوابگاهی و رفاهی، سالن ورزشی، سلف سرویس، کتابخانه، لابراتوار زبان و مرکز رایانه می‌باشد و با دارا بودن ۷ نفر عضو هیات علمی به فعالیت می‌‎پردازد.   دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان: در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی بنا به درخواست دانشگاه تبریز و تصویب هیئت وزیران یک قطعه زمین زراعی به مساحت ۳۵۰ هکتار از اراضی خالصه دشت مغان واقع در شرق روستای تکله کندی (بین کانال A. و N.) به منظور آموزش علمی دانشجویان در اختیار وزارت فرهنگ و آموزش عالی وقت قرار گرفت.   سپس در سال ۱۳۴۸ دانشگاه تبریز جهت ایجاد ایستگاه تحقیقاتی، یک قرارداد ده ساله برای استفاده از باغ ۷۵ هکتاری سازمان آب و برق آذربایجان منعقد نمود و باغ مذکور (محل دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی فعلی) به دانشگاه تبریز تحویل گردید. در سال ۱۳۵۰ به دلیل دوری زمین‌های ۳۵۰ هکتاری واقع در روستای تکله کندی از محل ایستگاه، زمین فوق با قطعه زمین ۹۰ هکتاری واقع در غرب روستای اسلام آباد معاوضه گردید. پس از تاسیس دانشکده کشاورزی اردبیل (وابسته به دانشگاه تبریز) در سال ۱۳۵۹ طی صورتجلسه‌ای ایستگاه تحقیقاتی مغان از دانشکده کشاورزی تبریز به دانشکده کشاورزی اردبیل واگذار شد.     با پیگیری‌های مسئولین وقت سرانجام در سال ۱۳۷۷ آموزشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی با پذیرش ۵۳ نفر دانشجو فعالیت خود را در محل ایستگاه تحقیقات کشاورزی مغان آغاز نمود؛ و این اولین پذیرش دانشجو روزانه در دانشگاه دولتی در منطقه بود. طی جلسه مورخه ۷۸.۱.۲۸ شورای گسترش عالی با ایجاد رشته‌های تکنولوژی تولیدات گیاهی و تکنولوژی تولیدات دامی در مقطع کاردانی موافقت قطعی به عمل آورد و در تاریخ ۷۸.۱۰.۲۵ تاسیس آموزشکده کشاورزی مغان در جلسه شورای گسترش آموزش عالی مورد تصویب قطعی قرار گرفت.   با پیگیری‌های مسئولین وقت آموزشکده کشاورزی مغان و دانشگاه محقق اردبیلی، سرانجام در سال ۱۳۹۰ شورای گسترش آموزش عالی در جلسه مورخه ۱۳۹۰.۰۲.۳۱ با ارتقاء آموزشکده کشاورزی مغان به دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی مغان وابسته به دانشگاه محقق اردبیلی موافقت قطعی بعمل آورد.

در حال حاضر این دانشکده در ۱۰ رشته تحصیلی  در دو دوره روزانه و شبانه و بیش از صد و پنچاه هکتار باغات و مزارع آموزشی و تحقیقاتی در جهت گسترش فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی گام بر می‌دارد.   دانشکده کشاورزی مشگین شهر: این دانشکده در نیمسال اول سالتحصیلی ۹۳-۱۳۹۲ با پذیرش دانشجو در سه رشته کارشناسی ناپیوسته مهندسی تولیدات گیاهی-باغبانی، کارشناسی ناپیوسته مهندسی تولیدات گیاهی- زارعت و کارشناسی ناپیوسته مهندسی تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر و ۹ عضو هیات علمی آغاز به کار نمود. همچنین از سالتحصیلی ۹۷-۱۳۹۶ در رشته‌های کاردانی تکنولوژی تولیدات گیاهی و کاردانی تکنولوژی مرتع و آبخیزداری به پذیرش دانشجو اقدام نموده است.     بخشی از عناوین کسب شده توسط دانشگاه محقق اردبیلی: قرار گرفتن دانشگاه برای اولین بار در لیست دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دنیا با بیشترین مقالات یک درصد برتر
قرار گرفتن دانشگاه در جمع موثرترین دانشگاه‌های مهندسی دنیا
قرار گرفتن دو نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه در زمره دانشمندان یک درصد برتر دنیا
انتخاب عضو هیأت علمی دانشگاه به عنوان شیمیدان برجسته کشور در شاخه شیمی فیزیک
کسب رتبه ممتاز توسط دانشگاه در برگزاری آزمون‌های سراسری سال ۱۳۹۵   همچنین این دانشگاه با حمایت ویژه‌ای که از دانشجویان ورزشکار خود دارد در سال ۱۳۹۶ توانست ۸۹ مدال در رشته‌های ورزشی کسب کند.   دانشگاه محقق اردبیلی با دارا بودن ۳۵۰۰ دانشجوی خوابگاهی که ۲۳۰۰ نفر از آنان را دانشجویان دختر تشکیل می‌دهد دارای
۱۷ خوابگاه بوده که ۳ خوابگاه به صورت خودگردان اداره می‌شود. ۱۰ خوابگاه مختص دانشجویان دختر بوده و ۷ خوابگاه به پسران تعلق دارد.      

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: استان اردبیل محقق اردبیلی کنکور سراسری داوطلبین کنکور دانشکده معرفی دانشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۴۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در این نشست محمدهادی همایون معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد در خصوص چرایی تشکیل این رویداد گفت: در دانشگاه، نظام اجرایی و دسته‌بندی داریم بطوریکه مدیران و کارمندان در سلسله مراتبی که قرار دارند با همدیگر ارتباط کاری دارند و نسبت به هم شناخت دارند در  حالی که در نظام علمی اساتید همدیگر را نمی‌شناسند و خیلی نسبت به هم شناخت ندارند و برای این‌که این ارتباط‌ها و همفکری میان اساتید و هیئت‌علمی برقرار شود سعی کردیم تا این نشست را برگزار کنیم. باید گفت که گروه‌های رشته‌ای در دانشگاه آزاد در ۱۸ دسته‌بندی قرار می‌گیرند و با توجه به این حجم از گستردگی؛ هدایت و جمع‌بندی نسبت به موضوعات و مشکلات دانشگاه و رشته‌ها و همچنین شنیدن صحبت‌های اساتید کار سختی است که نیاز به برگزاری این چنین برنامه‌ها و شنیدن نقطه نظرات بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

 
وی ادامه داد: برای این‌که نبض کاری و مسیر راه دانشکده‌ها را تعریف کنیم سعی کردیم تا بر اساس الگوی تمدن نوین اسلامی رهبری که به ۵ مرحله اشاره کردند بر آن اساس گام برداریم. در این مسیر سه مرحله را برای تحول علوم انسانی، اسلامی در پیش داریم که مرحله اول آن سازمان‌دهی است که بر اساس آن قرار است علوم انسانی را به عرصه رسانه و هنر متصل کنیم.

در نظام دانشی جدید در نظر داریم که با تخصیص دانشکده‌های جدید به واحد‌ها (به‌اصطلاح دانشکدگان) به سازمان‌دهی بهتری دست پیدا کنیم تا تعامل‌ها در سطح حداکثری خود قرار گیرند و دائم در حال سنجش مبانی تحول رشته وضعیت رشته‌ها هستیم تا بر اساس یک سیاست گذرای صحیح اقدام به تصمیم‌گیری کنیم. باید گفت که هنر و رسانه همه موجودیت ما را تقویت می‌کند و باید همه علوم را ذیل این رشته‌ها قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در صدد هستیم تا با پیوند هنر و رسانه یک معنای جدید را رقم بزنیم و در این مکان با حضور شما اساتید با تجربه تقاضا دارم تا اگر راهکار و پیشنهادی برای این پیوند میان هنر و رسانه با سایر رشته‌های علوم انسانی دارید حتماً بیان کنید. حتی می‌توان فراتر از آن به سراغ معنا و ارتباط‌هایی با رشته‌های مهندسی و پزشکی هم رفت.

همایون بیان کرد: بدون شک اگر به حلقه مفقوده ارتباطی میان گفتگو‌های علوم انسانی با بقیه علوم جدی‌تر نگاه شود می‌توان امیدوار بود که تأثیرگذاری بسزایی را میان سایر قالب علوم شاهد باشیم و به نتایج خوبی دست پیدا کنیم. همان‌طور که زیست‌فناوری تمدن غرب، بدون مبانی علوم انسانی امکان‌پذیر نبود و با تلفیق آن در علوم انسانی در هم تنیدگی ایجاد شده است ما هم باید به سراغ اجرایی کردن این موضوع برویم چون امتحان خود را پس داده است و نشان داده که چقدر این ترکیب می‌تواند موفق ظاهر شود. باید همه ظرفیت‌ها را یکپارچه کنیم و دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم و با مدیریت صحیح وارد بحران‌ها نشویم.

گفتنی است در این نشست شریف‌زاده مدیر کارگروه کشوری، حمیده جعفری رئیس دانشکده هنر و معماری تهران جنوب، قیومی معاون اندیشکده مطالعات راهبردی دانشگاه آزاد، خانم شاه منصوری رئیس دانشکده ارتباطات، خانم مجیدی رئیس دانشکده بین‌الملل و جمعی دیگر از اساتید به ارائه پیشنهاد‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

مطرح شدن ترسیم سند نقشه راه برای دانشکده و هماهنگ نبودن ضوابط خلق اثر هنری با معیارهای دانشگاه آزاد، احیای هنرهای سنتی و احترام به هنرمندان و فراهم کردن فرصت ارائه و تبلیغ آثار هنری آن‌ها از هر تریبون رسانه‌ای به مخاطب، رفع نواقص و قوانین مدون نشده در حوزه رسانه که به جرائم رسانه‌ای منجر شده، تعیین تکلیف رسانه در حوزه مدرنیته و دنیای تکنولوژی و ارتباط آن با شبکه‌های اجتماعی، فراهم شدن فرصتی برای استفاده کاربردی و عملیاتی از  تحقیقات و دستاوردهای اساتید و پژوهشگران و پایان‌نامه‌های دانشجوهای مقاطع دکتری، تعیین سازوکاری درست از رشته‌های موجود در دانشگاه آزاد اسلامی و ارتباط آن با گفتمان اسلامی، مخالفت با ادغام دانشکده هنر و رسانه و ایجاد دانشکده‌ای با این عنوان، راه‌اندازی  پلاتو برای دانشجویان سینما در دانشگاه علوم تحقیقات از جمله موارد مورد بحث در این نشست بود که توسط اساتید و اعضای هیئت‌علمی با رئیس و معاون علوم انسانی دانشگاه آزاد مطرح شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اخذمجوز پذیرش دانشجوی مقطع دکتری تخصصی رشته مهندسی آب-آبیاری و زهکشی
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • پذیرش دانشجوی دکتری به شیوه استادمحور برای اولین بار کلید خورد
  • باید دیوارکشی‌های میان رشته‌های مختلف را برداریم
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه آزاد چه گفتند؟
  • اساتید هنر و رسانه در هم اندیشی با ریاست دانشگاه ازاد چه گفتند؟
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • راه‌اندازی دانشکده داروسازی در قزوین پس از سال‌ها مطالبه‌گری