Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، کلیسای حضرت مریم یکی از کوچکترین کلیساهای جهان به شمار می رود که به شکل مربعی شکل و با ساختار سنگی فقط چهار متر طول و عرض دارد و روی آن یک صلیب درشت و برجسته سنگی قرار گرفته است.

ورودی محوطه این کلیسای محصور در بین باغات از جاده‌ی منتهی به کوه سیر از روستای جانویسلوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ورودی واقع در ضلع جنوب شرقی کلیسا از جنس آهن ضخیم، اما بسیار کوچک است. این در آبی‌رنگ در ابعاد ۹۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر، ورود نیم خیز به کلیسا را اجباری کرده است.

کشیش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه معتقد است کلیسای حضرت مریم غریب متعلق به قرن هفتم میلادی بوده و در میان جامعه آشوری و ارمنی ایران از تقدسی ویژه برخوردار است.

وی ادامه داد: ۱۶ خانوار مسیحی ساکن در روستاهای اطراف این کلیسا همواره برای زیارت و نیایش به این مکان مقدس می‌آیند و بیشتر اوقات با روشن کردن اقدام به انجام فریضه مذهبی خود می کنند.

به گفته داریاووش عزیزیان، خانواده هایی که سال ها در انتظار دختردار شدن به سر برده اند، برای برآورده شدن حاجت به کلیسای حضرت مریم غریب آمده و با برآورده شدن نذرشان نام بسیاری از دختران خود را مریم گذاشته اند.

همچنین بسیاری از اوقات، جمعی از شهروندان مسلمان نیز برای ادای احترام به حضرت مریم(س) به این مکان مقدس می روند.

گفتنی است، این کلیسا تحت مدیریت کلیسای شرق آشوری است و محصور بودنش در بین باغات حاشیه شهر ارومیه، این کلیسا را با توجه به کوچکی اش به یکی از اماکت مقدس و توریستی کشور تبدیل کرده است به طوریکه سالانه از نقاط مختلف ایران و کشورهای مختلف پذیرای گردشگران زیادی است.

گزارش: سینا پسران افشاریان

 

46

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت آذربایجان غربی جنوب شرقی جهان خانواده مسلمان رفع حصر نقل و انتقالات لیگ برتر لایحه شفافیت امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۴۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وداع با پیکر ۲ شهید گمنام در حرم حضرت معصومه(س)
  • جزئیات تشییع پیکر شهدای تازه تفحص شده اصفهانی
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه