Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@14:45:50 GMT

جزئیات طرح جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۳۷۹

جزئیات طرح جدید کسر خدمت فرزندان ایثارگران

جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا زمان اجرای طرح جدید کسرخدمت‌های رزمندگی، ایثارگری و آزادگی را تشریح کرد.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سردار ابراهیم کریمی، درباره زمان اجرای مقررات جدید کسرخدمت‌های ناشی از رزمندگی، ایثارگری و آزادگی والدین مشمولان اظهارکرد:‌ سال گذشته بود که قوانین مربوط به کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، رزمندگی و آزادگی با نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی تغییر کرد و بر این اساس تنها در هرسال ۲۰ هزار نفری که دارای بیشترین امتیاز بودند می‌توانستند از این کسر خدمت‌ها بهره‌مند شوند، موضوعی که مورد اعتراض بسیاری از مشمولان قرار گرفت و اتفاقا خود ما نیز موافق آن نبودیم؛ چرا که تنها افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و آزادگی یا ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی توانستند از آن بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای تغییر در این قانون جلسات متعددی در ستادکل نیروهای مسلح و مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهارکرد: در نهایت با هماهنگی‌های انجام شده، تصمیم به اجرای طرحی جدید در مورد کسرخدمت‌های ناشی از ایثارگری، آزادگی و رزمندگی والدین مشمولان گرفته و مقرر شد تا به ازای هر یک ماه سابقه اسارت و رزمندگی و نیز به ازای هر یک درصد جانبازی، ۱۲ روز کسر خدمت به فرزندان این افراد داده شود.
جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان اینکه همه موافق این طرح جدید هستیم، گفت: این طرح در روزهای آتی برای اجرا به سازمان وظیفه عمومی ناجا ابلاغ خواهد شد. کریمی درباره اینکه آیا افراد دارای ۲۸ و ۲۹ ماه سابقه رزمندگی و اسارت و نیز ۲۸ و ۲۹ درصد جانبازی از سربازی معاف می‌شوند یا طبق مقررات جدید با آنها رفتار می‌شوند، گفت: این افراد از سربازی معاف خواهند شد، اما افرادی که کمتر از این مدت دارای سابقه هستند نیز طبق همین فرمول کسر خدمت دریافت خواهند کرد.

به گفته کریمی، دراجرای طرح جدید، دیگر تفاوتی ندارد که فردی یک ماه سابقه داشته یا ۲۰ ماه و به هر فرد، متناسب با سابقه‌اش کسر خدمت داده خواهد شد. جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، درباره اینکه آیا سربازان در حال خدمت نیز می‌توانند از این مقررات جدید بهره‌مند شوند، گفت: سربازان درحال خدمت نیز می‌توانند درخواست خود را به یگان محل خدمت ارائه کرده و از این کسرخدمت‌ها بهره‌مند شوند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: کسر خدمت سردار کریمی کسر خدمت فرزندان ایثارگران کسر خدمت سربازی ایثارگران کسری خدمت سربازی کسر خدمت سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی

تلوبیون برای کمک به مادرهای ایرانی در تربیت فرزندان،‌ کارگاه آموزشی جدیدی با عنوان مامان مربی راه‌اندازی کرده است. در این محصول جدید، والدین ایرانی یاد می‌گیرند که بهترین بازی‌ها و فعالیت‌ها را برای پرورش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های هوشی فرزندان خود انجام دهند.

در این مسیر پایه‌ای و پرچالش، مادران تبدیل به بهترین مربی برای فرزندان خود شده و می‌آموزند کدام یک از مهارت‌های کودک خود را در چه سنی و با چه روشی تقویت کنند.

همچنین مادران می‌توانند در پویش مامان مربی هم شرکت کنند: «مامان از بچه‌ش می‌پرسه به نظر تو یک مامان خوب چطوری با بچه اش بازی میکنه؟»

دکتر ثریا علوی نژاد به همراه سایر اساتید دانشگاه تهران در این مسیر راهنمای مادران ایرانی هستند.

کاربران برای دسترسی به این سرویس و ارسال ویدیو برای این پویش، می‌توانند به صفحه مامان مربی در تلوبیون (https://telewebion.com/page/maman-morabi) مراجعه کنند.

 

حجم ویدیو: 10.83M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • تبریک امیرعبداللهیان به مناسبت روز معلم
  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • تسهیل واگذاری کودکان در شیرخوارگاه مشهد به خانواده‌های متقاضی
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد
  • واگذاری زمین به ۱۸۸ ایثارگر گلستانی در طرح نهضت ملی مسکن
  • کارگاه آموزشی مامان مربی؛ محصول جدید تلوبیون برای مادران ایرانی
  • طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه ایثارگران اعلام وصول شد