Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@22:39:18 GMT

اجلاس آسه آن در سنگاپور آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۹۱۵۴۰۱

اجلاس آسه آن در سنگاپور آغاز شد

کوالالامپور - ایرنا - سنگاپور از امروز (هشتم مرداد) میزبان چندین اجلاس منطقه ای و بین المللی مرتبط با اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آسه آن ' از جمله پنجاه و یکمین نشست وزرای امور خارجه این اتحادیه و نشست های مرتبط با آن است .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، از رسانه های آسیایی، وزیران امور خارجه 10 کشور عضو این اتحادیه به همراه وزیران خارجه کشورهای ناظر از جمله ایران در پنجاه و یکمین نشست ، کنفرانس بعد از نشست وزیران خارجه، نوزدهمین نشست آ.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه.آن پلاس، هشتمین نشست وزیران شرق آسیا و بیست و پنجمین همایش منطقه ای آ.سه.آن در باره آخرین تحولات منطقه ای و فرا منطقه ای گفت و گو می کنند.
قرار است محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز به منظور امضای اسناد پیوستن جمهوری اسلامی ایران به پیمان مودت و همکاری جنوب شرق آسیا (تاک) به سنگاپور سفر کند.
طبق گزارش مرکز مطالعات آسه آن، سنگاپور در سال جاری میزبان و یا ریاست حدود 200 نشست مختلف مرتبط با این اتحادیه منطقه ای را در سطح سران، وزرا، کارشناسان ارشد و همچنین گروههای کاری مختلف بر عهده دارد.
طبق گزارش شبکه تلویزیون 1 مالزی، وزرای امور خارجه آ.سه.آن در این نشست شش روزه همکاریهای جاری و آینده و همچنین مشارکت در جلسات دیگری در خصوص معماری منطقه و توسعه بین المللی و منطقه ای را در دستور کار خود دارند.
دور پنجاهم این نشست سال گذشته به میزبانی فیلیپین در مانیل پایتخت این کشور برگزار شد.
سنگاپور میزبان سی و دومین نشست این اتحادیه و همچنین در ماه نوامبر سال جاری میزبان سی و سومین نشست سران آ.سه.آن خواهد بود که علاوه بر آن نشست شرکای گفتمانی آ.سه.آن نیز در کنار آن برگزار می شود.
سنگاپور که در سال جاری ریاست اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا را بر عهده دارد، ضمن پذیرش میراث گذشته این اتحادیه منطقه ای، برخی مسئولیت ها را بر عهده دارد تا به عنوان باید و نبایدها کارنامه درخشانی از مدیریت خود در این اتحادیه ثبت نماید.
'ویویان بالاکریشنان' وزیر امور خارجه این دولت شهر کوچک حوزه جنوب شرق آسیا که در سال جاری ریاست 'آ.سه.آن' را بر عهده دارد ، پیشتر اعلام کرد: تصمیمات توافق محور این بحث را به وجود می آورد که همه اعضاء دریابند که برغم تنوعی که در سطح این منطقه وجود دارد هر کدام صدای برابری دارند. با این وجود، کسب موافقت در برخی موارد نیز چالش برانگیز است.
موسسه تحقیقاتی 'اسحاق یوسف' در سنگاپور و همچنین مرکز مطالعات آ.سه.آن در تازه ترین ماهنامه خود مرتبط با ماه جولای، ریاست سنگاپور بر این اتحادیه منطقه ای را مورد بحث و گفت و گو قرار داده اند.
در این نسخه به نقل از 'لی هسین لونگ' نخست وزیر سنگاپور آمده است: دهه ها تعاملات فشرده به ما کمک کرده است که درک متقابل عمیقی از یکدیگر داشته باشیم و به جای فکر کردن در سطح ملی، تفکر منطقه ای را در ما درونی کرده است.
طبق گزارش رسانه ها احتمالا مایک پمئو وزیر امور خارجه آمریکا دراین اجلاس شرکت می کند و علاوه بر دیدار با وزیران امور خارجه آسه آن، با همتایان کره شمالی و جنوبی خود دیدار و گفت وگو خواهد داشت.
آمریکا وکره شمالی در خرداد ماه در اجلاس دوجانبه سنگاپور توافقنامه خلع سلاح اتمی را امضا کردند.
آساق**1599 *1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سنگاپور آسه آن ظريف سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۹۱۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است | توافقاتی داشتیم که...

به گزارش همشهری آنلاین، حسین امیرعبداللهیان در جریان سفر به گامبیا و شرکت در پانزدهمین نشست سران کشورهای اسلامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با شعار توسعه پایدار کشورهای اسلامی از روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه در بانجول، پایتخت گامبیا آغاز شد و در این نشست علاوه بر مباحث مربوط به توسعه پایدار کشورهای اسلامی، مسئله توقف جنگ در غزه نیز در دستور کار جدی این نشست قرار داشت.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ما در یک فضایی قرار داریم که احتمال توقف در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: علت آن رایزنی‌ها، تلاش‌ها، فشارهای افکار عمومی و مجموعه شرایط جدیدی است که رژیم صهیونیستی در صحنه منطقه‌ای و بین‌المللی با آن مواجه شده است.

وی تاکید کرد: امیدواریم حقوق ملت فلسطین مورد توجه قرار بگیرد و شرایطی فراهم شود که بتوانیم شاهد توقف جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه باشیم و شرایط در غزه برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و جابجایی ساکنان غزه به سمت منازل و مناطق خود به درستی فراهم شود.

امیرعبداللهیان همچنین گفت: در نشست روز شنبه اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در موضوع رژیم صهیونیستی، حمایت از ابتکار آفریقای جنوبی و رای دیوان بین‌المللی دادگستری برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی نیز مورد توجه قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان در بخش دیگر صحبت‌هایش در جمع خبرنگاران با اشاره به رایزنی‌های دوجانبه خود در حاشیه این نشست تصریح کرد: در ملاقات با وزیران امور خارجه عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر، پیگیری دیدارهای سران و نتایج توافقات آنها در ماه‌های گذشته دستور کار قرار داشت و درخصوص موضوعات منطقه‌ای با تمرکز بر مساله غزه و ضرورت توقف جنگ گفت‌وگو داشتیم.

وی در همین راستا تصریح کرد: توافقاتی داشتیم که با یک حرکت جمعی و هماهنگ برای کمک به برون‌رفت از این وضعیت در منطقه، بتوانیم حرکت کنیم.

امیرعبداللهیان گفت: با دیگر وزرای خارجه نیز در مورد مسائل دوجانبه، امور منطقه و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو کردیم.

کد خبر 849234 منبع: ایسنا برچسب‌ها حسین امیرعبدالهیان اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • افزایش احتمال توقف جنگ در غزه
  • تاکید عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس فوری در غزه
  • توافقاتی بر سر حرکتی جمعی برای برون رفت از وضعیت کنونی در غزه
  • وزیر امور خارجه: احتمال توقف جنگ در غزه نسبت به گذشته قدری افزایش پیدا کرده است
  • احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است
  • فشار‌ها بر اسرائیل احتمال آتش بس در غزه را افزایش داده است
  • امیرعبداللهیان: احتمال توقف جنگ در غزه افزایش پیدا کرده است | توافقاتی داشتیم که...
  • امیدواریم نتایج اجلاس بانجول برای امت اسلامی سودمند و ثمربخش باشد